کمیسیون بهداشت

همدلی میان جمعیت هلال احمر ایران و عراق برای خدمت به زائران اربعین حسینی

آستان بهارستان ؛ اعضای کمیته نظارتی مجلس که برای نظارت بر ارائه خدمات درمانی به زوار اربعین حسینی به عراق سفر کرده‌اند، پس از بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان امام علی (ع) هلال احمر در نجف، نشستی با حضور پیرحسین کولیوند و یاسین المعموری، روسای جمعیت هلال احمر ایران و عراق، و رئیس این بیمارستان برگزار کردند.

سید محمد پاک مهر، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، در این نشست با اشاره به همدلی و انسجام بین جمعیت هلال احمر دو کشور، گفت: «زیبایی هلال احمر به این است که رنگ، قوم و نژاد نمی‌شناسد و ارائه خدمات بی‌طرفانه است.» وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این وحدت باعث ارائه خدمات گسترده به زوار حسینی شود.

سید محمد جمالیان، عضو دیگر کمیسیون بهداشت، ضمن قدردانی از تلاش‌های هلال احمر در ارائه خدمات به زائران، بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر دو کشور تاکید کرد و خواستار ارتقای توجیه اقتصادی بیمارستان امام علی (ع) شد.

عالیه زمانی کیاسری، عضو کمیسیون بهداشت، ابراز امیدواری کرد که از ظرفیت کارشناسان و پزشکان متخصص در این بیمارستان استفاده شود تا شاهد مهاجرت کادر درمان نباشیم.

محمد سراج، نماینده مردم فیروزکوه، بر ضرورت تقویت بیمه آسیا و معلم تاکید کرد و خواستار افزایش پوشش بیمه برای زائران شد. عباس گودرزی، عضو کمیسیون اجتماعی، نیز با بیان اینکه این حرکت ارزشمند پیام عاشورا را به جهان مخابره می‌کند، ابراز امیدواری کرد که خدمات‌رسانی به زوار از نظر کمی و کیفی ارتقا یابد.

روح الله لک علی آبادی و فاطمه محمدبیگی نیز بر اهمیت مراکز درمانی مشترک و ارتقای خدمات به زوار حسینی تاکید کردند و خواستار دیجیتال‌سازی فرایند خدمات‌رسانی شدند.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر ایران، و یاسین المعموری، رئیس جمعیت هلال احمر عراق، نیز در این نشست بر همکاری‌های بیشتر و تقویت خدمات به زوار حسینی تاکید کردند و از حمایت‌های مجلس قدردانی کردند.

در ادامه، خلیقی، رئیس بیمارستان امام علی (ع) نجف، مشکلات زائران در خصوص عدم ثبت‌نام در سامانه سماح را مطرح کرد و خواستار مصوبه‌ای در مجلس برای ثبت‌نام تمام زائران و عوارض بیمه آنان شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا