اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهمقمگزارش تصویری قمگزارش تولیدی قم

برگزاری اردوی جهادی روستای خدیجه خاتون قم/جهاد شادی و سرور+تصاویر

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ اردوی جهادی روستای خدیجه خاتون با مسابقات مختلف به مدت یک روز با حضور ۱۰۰ نفر از اهالی روستا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ اردوی جهادی در روستای خدیجه خاتون قم با هدف خدمت به جامعه و ارتقاء روحیه همبستگی و همکاری در بین جوانان با تمرکز بر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی توسط ۲۰ جهادگر قمی برپا شد.

گروهی از جوانان و داوطلبان از شهر قم راهی این روستا شدند تا دل اهالی روستا به‌ویژه کودکان و نوجوانان را شاد نمایند.

این اردو با برنامه‌های متنوعی شامل برپایی مسابقات و بازی‌ها، اجرای گروه سرود و همچنین مولودی‌خوانی همراه بود. همچنین دو پزشک همراه این گروه بودند.

پس از ورود به روستای خدیجه خاتون، تیم‌های مختلف تشکیل شد و همه طبق برنامه مشغول فعالیت شدند.

ابتدا گروهی مشغول باد کردن بادکنک‌ها شدند و عده‌ای دیوار را برای مراسم جشن آذین‌بندی کردند؛ عده‌ای هم از همان ابتدا به آشپزخانه رفتند تا بساط صبحانه و ناهار را آماده کنند.

ویزیت و داروی رایگان برای اهالی روستا  

پزشکان ابتدا دستگاه‌هایی مانند فشار خون، دیابت و وزن را آماده کردند و منتظر حضور اهالی روستا بودند؛ مشاور خانواده هم برگه‌های مشاوره را آماده و نظرسنجی‌ها را مرتب می‌کرد.

برخی هم به دانش‌آموزان در دروس ریاضی و تجربی و زبان کمک می‌کردند.

برگزاری مسابقات و بازی‌ها

در طول اردو، مسابقات متنوعی برای کودکان و نوجوانان برگزار شد. این مسابقات شامل نقاشی و رنگ آمیزی، بازی‌های تیمی و مسابقات فرهنگی بود. بچه‌ها با شور و هیجان در این مسابقات شرکت می‌کردند و هر یک سعی داشتند بهترین عملکرد را داشته باشند.

گروه سرود و نمایش‌های فرهنگی

یکی از بخش‌های جذاب اردو، اجرای گروه سرود بود. بچه‌ها در کنار مربیان، آهنگ‌های شاد و مذهبی را تمرین کردند و در مراسم اختتامیه به اجرای آن پرداختند.

اردوی جهادی پر از رنگ و نشاط

یکی دیگر از فعالیت‌های جالب این اردوی جهادی، برگزاری کارگاه‌های نقاشی و آبرنگ بود. کودکان با اشتیاق در این کارگاه‌ها شرکت کردند و با استفاده از رنگ‌ها و خلاقیت‌ خود، آثار زیبایی خلق کردند. در پایان مسابقه، نقاشی‌ها به پرده مسجد نصب شد و به برندگان جوایزی اهدا و موجب شادی بچه‌ها شد.

مراسم مولودی خوانی و نقاشی صورت

مراسم مولودی‌خوانی با حضور نوجوانان و جوانان و مادران آنان برگزار شد؛ فضای روستا پر از شور و شوق بود زیرا همه در کانال و گروه‌های روستا و از مسجد مطلع شده بودند که گروه جهادی امروز به روستا می‌آید و استقبال بی‌نظیری داشتند.

نقاشی صورت پایان بخش این مراسم بود تا بچه‌ها با ظاهر زیبا و جذاب به خانه برگردند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا