اخبار مهمکمیسیون فرهنگی

انتخاب عراق به عنوان اولین سفر خارجی رئیس جمهور هوشمندانه بود

آستان بهارستان ؛ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توسعه روابط اقتصادی در کنار حفظ مراودات فرهنگی، ملت‌های ایران و عراق را بیش از پیش به هم نزدیک خواهد کرد و در ادامه ضریب آسیب‌های امنیتی را کمتر و کمتر خواهد کرد.

احمد راستینه، نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در ارزیابی سفر رئیس جمهور ایران به عراق و دستاوردهای این سفر عنوان کرد: قطعا پیوند دو ملت ایران و عراق ظرفیت قابل توجهی برای توسعه فرهنگ مشترک و ایجاد نقطه امنی برای استقرار امنیت پایدار در منطقه خواهد داشت؛ بنابراین انتخاب کشور عراق به عنوان اولین سفر خارجی آقای پزشکیان بسیار هوشمندانه بود.

وی ادامه داد:‌ از سوی دیگر میزبانی ملت عراق در اربعین حسینی و در ادامه ابلاغ پیام تشکر رهبر انقلاب به ملت عراق اقدامی زیبنده از سوی رئیس جمهور ایران بود و قطعا در توسعه روابط دو ملت موثر خواهد بود. همچنین پیشنهاد آقای پزشکیان مبنی بر مراودات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و … میان کشورهای مسلمان تاثیر بسزایی در تحکیم وحدت میان کشورهای مسلمان خواهد داشت؛ بنابراین حضور چهاردهمین رئیس جمهور ایران در عراق، اقلیم کردستان و سپس بصره، گام‌های موثری در تعمیق روابط میان ایران و عراق به همراه خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ آنچه که انتظار می‌رود این است که در حوزه تمدنی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، تلاش قابل توجهی از سوی دولت وقت برای تعمیق روابط صورت بگیرد. همچنین توسعه روابط اقتصادی در کنار حفظ مراودات فرهنگی، ملت‌های ایران و عراق را بیش از پیش به هم نزدیک خواهد کرد و در ادامه ضریب آسیب‌های امنیتی را کمتر و کمتر خواهد کرد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه احداث راه آهن ایران – بصره گامی بلند در تسهیل روابط میان ایران و عراق است، اظهار کرد: حضور رئیس‌جمهور ایران در اماکن مقدسه، عتبات عالیات و حضور عاشقانه در حرم امام حسین (ع) و ابزار عشق و ارادت به سید الشهدا، پیام روشنی برای ملت‌های مسلمان دارد که قابل تقدیر خواهد بود.انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا