اخبار قماخبار مهم

جایگاه تشکل های دانشجویی در مسیر وفاق ملی

آستان بهارستان؛ مجید قاسم کردی فعال حوزه دانشجویی گفت: با روی کار آمدن دولت دکتر پزشکیان و پیرو تاکیدات رهبری معظم انقلاب مبنی بر کمک مسئولان و مردم به دولت، همه باید برای اجرای بهینه سیاست‌های کلی نظام و بهبود شرایط موجود کمک نمایند.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان به نقل از پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مجید قاسم کردی فعال حوزه دانشجویی در گفت وگو با خبرنگار اندیشه معاصر درخصوص اهمیت ایفای درست نقش اجتماعی تشکل های دانشجویی در مسیر تحقق وفاق ملی صحبت کرد.

این فعال دانشجویی گفت: با روی کار آمدن دولت دکتر پزشکیان و پیرو تاکیدات رهبری معظم انقلاب مبنی بر همراهی، حمایت و کمک مسئولین و مردم به دولت منتخب برای اجرای بهینه سیاست های کلی نظام و بهبود شرایط موجود، یک نقش اجتماعی و وظیفه ملی به نقش ها و وظایف گذشته آحاد ملت افزوده شد و آن تلاش برای تحقق وفاق ملی است. در این میان تشکل های دانشجویی به عنوان قشر فعال در کنشگری سیاسی اجتماعی و یکی از مطالبه گران اصلی از دولت و به خصوص وزرای علوم و بهداشت، نقشی پررنگ تر از سایرین در این مسیر خواهند داشت.

قاسم کردی در ادامه افزود: مطالبه گری و کنشگری فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تشکل های دانشجویی باید متفاوت از گذشته و بر مدار اخلاق و قانون و همچنین با هدف جلوگیری از ایجاد التهاب در فضای سیاسی کشور صورت پذیرد. کشور عزیزمان ایران، در ماه های اخیر شرایط سخت و بی مانندی را تجربه کرده است. از دست دادن رئیس جمهور شهید، دکتر رئیسی و همراهانشان، مواجهه با انتخاباتی زودرس، انتخاب رئیس جمهور جدید در کمتر از ۵۰ روز، کشیدن انتخابات به دور دوم و حتی شهادت شهید هنیه که مهمان عزیز ما بود؛ همه و همه حاکی از وجود شرایط حساس و متفاوت در این روزهای ایران ماست. در کنار همه این موارد مشکلات معیشتی و اقتصادی که روز به روز سفره هم میهنانمان را کوچک تر از قبل می کند و تاثیر مستقیمی بر تمام عرصه های
سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و … کشور دارد را نیز باید اضافه کرد. لذا با وجود چنین شرایطی تشکل های دانشجویی باید آگاهانه، اخلاق مدار، با بصیرت و زمان شناسی خود، یک مسیر کنشگری و مطالبه گری متفاوت را در پیش گرفته و به نوعی بازوان کمکی دولت و کشور باشند تا وظیفه اجتماعی خود در توسعه کشور را به نیکی انجام داده باشند.
وی همچنین درباره وظیفه دولت در قبال دانشجویان و تشکل های دانشجویی گفت: تعامل و همدلی در مسیر وفاق ملی و نیل به توسعه پایدار در کشور، یکسویه نخواهد بود و دولت و مسئولین نیز باید با عموم مردم و به ویژه دانشجویان ارتباط داشته باشند و دست یاری به سوی جامعه دانشگاهی و دانشجویی پیش بیاورند. حضور نخبگان جوان دانشگاهی در حلقه های فکری مشورتی مدیران کشور، احیای جایگاه مشاوران جوان و برگزاری نشست های متعدد صمیمانه با تشکل های دانشجویی و نمایندگان دانشجویان بی شک از مهمترین وظایف مدیران به خصوص مسئولین وزارت علوم و بهداشت خواهد بود.
این فعال حوزه دانشجویی در پایان صحبت های خود افزود: همواره باید بر این مهم توجه داشت که اتحاد رمز پیروزی است. امیدواریم با تحقق وفاق ملی به صورت حقیقی و واقعی شاهد بهبود شرایط و نیل به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا