اخبار پوششی و تولیدی قماخبار عمومیاخبار قماخبار مهمقم

حجت الاسلام مریجی: رشد علمی، به روز بودن و ایجاد امید سه وظیفه دانشجوی بسیجی

آستان بهارستان؛ معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: رشد علمی، آگاه بودن به زمان و ایجاد امید و امیدواری سه وظیفه دانشجوی بسیجی است.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نشست هم اندیشی بسیج دانشجویی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به جایگاه بسیج دانشجویی در اندیشه امامین انقلاب به پیشگام بودن بسیج در عرصه های علمی تاکید کرد و افزود: بسیجی باید در تمام شئون رفتاری و اخلاقی الگو باشد تا بتواند حافظ انقلاب، نظام و ارزش ها باشد.

برکات بسیج باید در محیط های علمی و فرهنگی ساری و جاری باشد

حجت الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی با بیان اینکه بسیج یک شجره طیبه ای است که باید برکات آن در محیط های علمی و فرهنگی ساری و جاری باشد، اهداف بسیج دانشجویی را در سه محور تبیین کرد و افزود اولین محور برای یک دانشجوی بسیجی، رشد علمی است. 

وی  با اشاره به حدیث  العلم سلطان من وجده صال و من لم یجده صیل علیه” افزود؛ علم اقتدار است و اگر ما از لحاظ علمی ضعیف باشیم، جامعه‌ ما ضعیف خواهد شد و دانشجوی بسیجی که دغدغه انقلاب و ارزش ها را دارد باید بیش از هر فردی دیگری دغدغه های علمی داشته باشد.

عضو هیئت امنای دانشگاه باقرالعلوم(ع)  دومین محور برای بسیج دانشجویی را آگاه به زمان بودن دانستند و افزود؛ از جمله وظایف دانشجوی بسیجی، افزایش شناخت و آگاهی از مسائل اجتماعی روز جامعه و آگاهی از برنامه ها و اهداف دشمن است که موجب پیش دستی در ایجاد شناختی صحیح برای جامعه هدف و بدست گرفتن روایت اول در نبرد رسانه ای در فضای مجازی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در ادامه با اشاره به اندیشه رهبر معظم انقلاب، سومین محور ضروری برای بسیج دانشجویی را ایجاد امید و امید آفرینی دانست و افزود؛ بسیجی همواره باید در ایجاد امید و امیدواری نقشی پر رنگ داشته باشد تا بتواند در راستای نقش اجتماعی خود نقشی اساسی را ایفا کند.

رئیس مؤسسه آموزش عالی امام رضا(ع) قم در پایان سخنان خود؛ دانشجویان بسیجی را  به نگاهی همدلانه با اطرافیان ترغیب کرد و با اشاره به آیات کلام وحی، شرط تاثیر امر به معروف و و نهی از منکر را ایجاد اخوت دانستند و افزود دانشجوی بسیجی زمانی می تواند به حل معضلات و مسائل اجتماعی بپردازد که افراد خارج از محیط علمی و اجتماعی خود را همچون عضو خانواده بداند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا