اخبار تولیدی و پوششی مجلساخبار عمومیاخبار مهمانتخابات

نخستین مناظره انتخاباتی و تهمت ها / همتی رکورددار بیشترین تهمت

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ساعت ۱۷ روز شنبه پس از اعلام اینکه طبق اصل ۶۲ قانون ریاست جمهوری نباید توهین و تهمتی صورت گیرد انجام شد.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ پیش از مناظره عبدالعلی علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما در گفت وگو با نامزدها بیان کرد که این مناظره در محضر خداوند و مردم و جهانیان است و شما مومن هستید مراقب باشید.

اما آقای عبدالناصر همتی بیشترین مطالبی را گفت که شائبه تهمت در آن وجود دارد:

– من برخلاف این افراد(نامزدهای دیگر) اقتصاددان هستم وی خطاب به نامزدها گفت: شما اقتصاد نمی دانید

– وی گفت: من تنها کسی هستم که می فهمم چطور می شود عمل کرد و چه اصلاحاتی باید انجام شود که بقیه دوستان توان ندارند

– من مقابل پنج کاندیدا هستم که به صورت پوششی برای آقای رئیسی آمدند. (در پاسخ سه بار علیرضا زکانی گفت: آقای همتی خواهش می کنم تهمت نزند. آقای همتی تهمت بزرگی به ما می زند ما برنامه جدی بویژه در حوزه دیپلماسی داریم)

– وی خطاب به آقای جلیلی گفت: شما اقتصاد و تجارت نمی فهمید. شما ابتدایی ترین مسائل فنی و تجاری را نمی فهمید. ۲۰ سال است که دارید بیانیه می خوانید. شما چند سال است در زمین ترامپ بازی کردی، پدر ایران را درآوردی

– (اف ای تی اف) به همت جلیلی و رضایی در لیست سیاه رفت.

– وی خطاب به آقای زاکانی گفت: مشخص نیست مدرک فیزیک هسته ای را چطور گرفتید (زاکانی در پاسخ گفت: اگر برخی از شما خارج درس خواندید و آمدید بنده در داخل رزیدنت شدم و بخاطر معلولیت دستم گفتند برو پزشکی هسته ای )

– وی خطاب به آقای رضایی گفت: شما استادها را مجبور می کردی بیایند دفترتان تا از شما امتحان بگیرند؛ مدرک شما مشخص نیست. (رضایی در پاسخ گفت من مدرک مهندسی ام را قبل از انقلاب دریافت کردم و آقای عارف از دوستان شما، مدرک تحصیلی من را امضا کرده است)

زاکانی سوپر پوششی است

– در این مناظره همتی گفت فکر می کردم آقای زاکانی پوششی هستند الان فهمیدم سوپرپوششی هستند

– وی به مردم هم تهمت زد که قصد شرکت در انتخابات را ندارند و خطاب به مردم گفت: من پیروز انتخابات نیستم چون شما می خواهید رای ندهید اما برای جمهوریت نیاز داریم قدرت بی قدرتان را نشان دهیم.

– من در مقابل این نامزها، توانایی و دانش دارم

– همتی خطاب به رضایی گفت: اگر رئیس جمهور شوم شما را به عنوان مخل اقتصاد کشور در به تصویب نرسیدن (اف ای تی اف) به آقای رئیسی معرفی می کنم که کشور را به این روز انداختید.

– وی خطاب به آقای جلیلی گفت: شما مردم را فقیر کردید، پایتان را کنار بکشید، اقتصاد ایران درست می شود.

-آقای روحانی از نظر فن بیان و دنیا دیده بودن و بینش اقتصادی از همه شما(نامزدها) بهتر بود

وی خطاب به رئیسی گفت: شما کارخانه ها را بستید (رئیسی در پاسخ گفت ما دو هزار واحد تولید را از تعطیلی نجات دادیم آن واحدها که مشکل قضایی داشت به یک درصد هم نمی رسید)

*****

دومین تعداد تهمت به آقای محسن مهرعلیزاده اختصاص داشت که باید سخنان وی هم راستی آزمایی شود:

– وی درمورد عملکرد شورای نگهبان گفت: امروز به هر دلیل با شائبه حذف برخی افراد صالح روبرو هستیم و به راحتی از کنار گفته رهبری که به برخی جفا شد عبور کردند؛ این امر چگونه توجیه می شود آیا حمایت به دلیل از یک فرد خاص صورت گرفته است؟

– وی خطاب به آقای رئیسی گفت: شما شش کلاس سواد دارید(رئیسی در پاسخ گفت با یک جستجو در گوگل مدرک تحصیلی من را خواهید دید)

– آقای رئیسی شما چقدر با تولید آشنا هستید؟ ممکن است چند کارشناس حرف بزنند، شما حرف آنان را حفظ کنید و بیایید تکرار کنید شما یک سوال اقتصادی را می توانید بدون کمک کارشناسان طراحی کنید؟

– برای هر سفر شما ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان هزینه می شود

– با راه اندازی هر کارخانه ۱۰ تا ۱۵ نفر مشغول به کار می شوند

– شما دو تا ۱۵ کارخانه را راه اندازی کردید (آقای رئیسی در پاسخ آن گفتند قوه قضاییه بیش از دو هزار کارخانه را راه اندازی کرده است)

– از ما می پرسند آقای رئیسی دچار سندرم پست بیقرار شدند؟. از دادستانی تولیت آستان قدس رضوی شدند و سپس به قوه قضاییه و هم اکنون برای کاندیداتوری ریاست جمهوری آمدند. چه تضمینی است که ریاست جمهوری را هم به سودای مقام بالاتر رها نکنید؟

****

محسن رضایی

در ادامه این مناظره محسن رضایی هم گفت: همتی برای دشمنان ملت ایران دلسوزی می کند. طی سه سال حضور در بانک مرکزی با تحریم های آمریکایی کاملا همراهی کرده است.

****

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی هم گفت: رئیس بانک مرکزی خود را مسئول ریال بداند نه دلار

****

زاکانی هم گفت که ۷۰ درصد مجوزها با رانت داده می شود ‌که باید مشخص شود این آمار درست است یا نه

****

در سخنان آیت الله ابراهیم رئیسی و سعید جلیلی تهمتی وجود نداشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا