اخبار پوششی و تولیدی قماخبار مهمانتخاباتگزارش تولیدی قم

آیت الله غروی در گفت وگو با آستان بهارستان: نامزدها وعده های بی اساس ندهند/مسئولان مانع شوند

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ نامزدها از وعده های بی اساس که به صلاح مردم و نظام نیست پرهیز کنند و مسئولان مربوطه مانع از وعده های انجام نشدنی آنان شوند.

کمتر از دو هفته تا سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران باقی مانده اما برخی با سیاه نمایی و تخریب طرف مقابل، سعی دارند آرای بیشتری را به سبد خود بیاندازند.

در این باره با آیت الله سیدمحمد غروی عضو جامعه مدرسین و استاد سطوح عالی حوزه به گفت وگو پرداختیم که مشروح آن در ادامه می آید:

صحبت در رد نظر نامزد مخالف هم عادلانه باشد

  • درباره بهتر شدن روند مناظره ها چه توصیه ای دارید؟

نامزدها باید از وعده های بی اساس که به صلاح مردم و نظام نیست پرهیز کنند و مسئولان مربوطه مانع از وعده دادن های انجام نشدنی آنان شوند.

باید یک گروه کارشناسی از ابتدا بر عملکرد نامزدها نظارت داشته باشند تا وعده هایشان بر اساس آمار و حساب شده باشد و مورد نقد منصفانه قرار گیرد تا با عوام فریبی رای نیاورند.

دیدگاه ها باید به طور متین، مستدل و کارشناسی شده مورد نقد قرار بگیرد.

حتی صحبت در رد نظر نامزد مخالف هم باید عادلانه، به دور از تحقیر، تخریب، توهین باشد که نمونه آن را در گذشته شاهد بودیم.

از وعده های نامتعارف دوری شود

گاهی وعده هایی داده می شود که از عهده رئیس جمهور به تنهایی بر نمی آید و مشروط به رای و نظر مجلس شورای اسلامی و دیگران است و انتظاراتی برای مردم ایجاد می کند و محقق نشدن آن باعث سرخوردگی می شود.

مردم براساس حب و بغض رای ندهند

  • به چه کسی رای دهیم تا برای آینده خودمان و کشور سودمند باشد؟

باید با دقت و به دور از سوگیری ها و بر اساس بینش و بصیرت با توجه به شرایط و خصوصیاتی که رئیس جمهور اصلح باید داشته باشد مناظره ها و عملکرد و سوابق اجرایی افراد را مورد توجه قرار دهیم؛ بر اساس حب و بغض یا فضاسازی ها رای ندهیم.

پای این انقلاب خون های زیادی ریخته شده؛ همه مسئول هستیم زیرا سرنوشت کشور را به عهده کسی می سپاریم که اثرات روی کارآمدن آن تا مدت های مدیدی بر کشور و مردم برجای خواهد ماند.

مردم رئیس جمهوری را انتخاب کنند که جهت حفظ وحدت و نظام، پشت رهبری حرکت کرده و بتواند مشکلات اقتصادی را برطرف کند.

نامزدها تخم نفرت در میان مردم نپاشند

  • نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری چه معیارهایی را باید در نظر گیرند؟

این سمت ها گذرا اما مسئولیت در مقابل خدا و مردم بسیار سنگین است؛ نامزدها کاری نکنند که تخم نفرت در میان مردم پاشیده شود که آثار بسیار بدی در اجتماع دارد و باید در پیشگاه خداوند جوابگو باشند.

تقوا و اخلاق را در گفتار و عملکرد خود مورد توجه قرار دهند و نخواهند به هر نحوی رای بیاورند.

رفتار بد نامزدها سنت می شود

نامزدها باید چارچوب های تقوا را در رفتار و کردار خود در نظر گیرند؛ آنچه مهم است ادب، ایمان و اخلاق است زیرا نامزدها افراد برجسته نظام هستند و رفتار و کردار آنان در دیگران تاثیرگذار است و اگر نامزدها با کرامت برخورد کنند سنت و خلاف آن هم سنت می شود.

افراد برجسته نظام پایمال نشوند

  • توصیه شما به طرفداران نامزدها چیست؟

از دست اندرکاران ستادهای انتخاباتی نامزدها، طرفداران، اصحاب رسانه و جناح های مختلف می خواهم تقوا و ملاحضات فردی و ملی را در نظر گیرند و حریم و آبروی یکدیگر را حفظ کنند تا به افراد برجسته جفا نشود و اقدامات مثبت افراد نادیده گرفته نشود.

****

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در ۲۸خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و شورای نگهبان برگزار خواهد شد.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا