اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

نخستین تور قم شناسی برگزار شد

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ نخستین تور قم شناسی به همت سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم و همکاری سازمان اوقاف برگزار شد.

در این تور دو ساعته علاقمندان با گنبدهای مخروطی قم مانند مجموعه تاریخی گنبد سبز، امامزاده سید سربخش و امامزاده علی بن جعفر آشنا شدند.

حسین صادقی مدرس وراهنمای گردشگری وعضوبنیاد قم پژوهی به بیان شاهکارهای هنری و معماری این بناها پرداخت.

مولف کتاب قم نگینی در دل کویر ویژگی های بنا را توضیح داد و افزود: مقابر گنبد سبز متعلق به قرن هشتم هجری قمری است و موسس آن خاندان آل صفی بوده اند.

وی همچنین در مورد بنای ارزشمند امامزاده سید سربخش که به قرن هشتم برمی گردد و ویژگی های این امامزاده جلیل القدر گفت.

وی در مورد ساختار گنبد و گچ بری ها و معماری امامزاده علی بن جعفر نیز توضیحات جامعی را ارائه داد. این بنا در تاریخ ۷۴۰ ه.ق بنا شده است.

تور قم شناسی

مدیر اداره گردشگری و امور زائران سازمان فرهنگی شهرداری قم نیز که همراه گروه بود. گفت: هدف از برگزاری تورهای تخصصی قم شناسی آشنایی و معرفی ظرفیت های تاریخی، فرهنگی، هنری مذهبی و شناساندن ستارگان مدفون در شهر قم است.

حمید نادری افزود: تا پایان سال هشت تور تخصصی برای فعالان و علاقمندان به میراث فرهنگی و صنایع دستی برگزار می شود.

دومین تور تخصصی قم شناسی با موضوع بازدید از خانه های قدیمی قم جمعه ۱۹ شهریور با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت رایگان برگزار می شود.

وی افزود: علاقمندان ۱۰ شهریورماه فرصت دارند تا مشخصات خود شامل نام و نام خانوادگی و رشته تحصیلی را به شماره ۰۹۱۲۷۵۹۷۵۲۸ ارسال کنند. پایان پیام/۱۱۰

فاطمه سادات محمدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا