اخبار مهمکمیسیون اقتصادی

جسارت خاندوزی در اتخاذ تصمیمات مهم شرایط کشور را مطلوب می کند

آستان بهارستان؛ رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: جرات و جسارت وزیر امور اقتصادی و دارایی در اتخاذ تصمیم‌های مهم، می‌تواند منجر به بهبود شرایط اقتصادی کشور شود.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: مسائل مربوط به تغییر و تحول در نظام مالیاتی کشور، اصلاحات سازمان خصوصی‌سازی بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، برطرف کردن چالش‌های حوزه کسب وکار از جمله اولویت های وزیر جدید است.

وی افزود: اصلاح ساختار نظام بانکی و بانک مرکزی هم از جمله ماموریت‌های وزارت اقتصاد وامور دارایی در دوره جدید است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اهمیت اصلاح ساختارهای اقتصادی اظهارکرد: تغییر ساختار در اختیار هیات دولت و وزیران است که در قانون بر آن تاکید شده است. دولت می‌تواند در این باره لایحه دهد. البته این اختیار به مجلس هم داده شده تا نسبت به اصلاح ساختار پس از دریافت لایحه اقدام کند.

اولویت وزیر اقتصاد باید اصلاح نظام بانکی باشد

نماینده مردم کرمان و راور اصلاح نظام بانکی و بانک مرکزی را از مهمترین اولویت‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد.

وی گفت: وزیر امور اقتصادی ودارایی اشراف کافی به مسائل و موضوعات تخصصی اقتصادی دارد. امیدواریم خروجی اجرایی برنامه‌های ایشان،‌ در کوتاه و میان مدت ‌آثار مثبتی برای کشور داشته باشد.

پورابراهیمی گفت: سابقه وزیر جدید اقتصاد در مرکز پژوهش‌های مجلس نهم و جسارت و جرات وی در اتخاذ تصمیم‌های مهم، می‌تواند منجر به بهبود شرایط اقتصادی کشور شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس مهار تورم را از جمله ماموریت‌های بانک مرکزی عنوان کرد.

وی ادامه داد: وزیر امور اقتصاد و دارایی، رییس جدید بانک مرکزی را به رییس جمهوری پیشنهاد می‌کنند. امیدواریم ارتباط بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی به پیشبرد اهداف اقتصادی کشور منجر شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ بانک مرکزی باید آثار تورمی ناشی از حجم نقدینگی، سیاست‌های پولی و ارزی را مدیریت کند. باید مشکلات این بخش هرچه زودتر برطرف شود.

***

گفتنی است «احسان خاندوزی» با ۲۵۴ رای موافق نمایندگان مجلس رای اعتماد لازم را کسب کرد. وی سکان دار وزارت اقتصاد و دارایی کشور شد. پایان پیام/۱۱۰

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا