اخبار مهمکمیسیون صنایع

طرح ساماندهی خودرو در مرحله پایانی

آستان بهارستان؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم تدوین و در حال نهایی شدن است.

افزود: هدف اصلی این طرح ساماندهی بازار خودرو با محوریت عرضه و تقاضا خودرو در بورس است.

وی گفت: براساس طرح کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم، مابه التفاوت قیمت پایه خودرو و بهایی که در بورس به فروش می‌رسد در صندوقی ذخیره و برای تامین سرمایه در گردش، بهبود کیفیت خودرو و… هزینه می‌شود.

نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس افزود: براساس طرح کمیسیون صنایع مجلس، مابه التفاوت قیمت پایه خودرو و بهایی که در بورس به فروش می‌رسد در صندوقی ذخیره می شود. این پول برای تامین سرمایه در گردش، بهبود کیفیت خودرو و…هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: در طرح مذکور خودروسازان داخلی باید سالانه به تعهدات از پیش تعیین شده عمل کنند. در غیراین صورت ملزم به پرداخت جریمه و در مرحله بعد ابطال پروانه خواهند شد تا خودروی موردنیاز بازار تامین شود.

محورهای طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو/ از بهبود کیفیت تا ارتقا ارائه خدمات پس از فروش

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: در طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو مجلس یازدهم به مسائل مختلفی توجه کرده است. به بهبود کیفیت، ارتقا ارائه خدمات پس از فروش و… توجه شده است. خودروسازان با توجه به این موضوعات امتیازدهی می‌شوند.

تقی‌پور تصریح کرد: طرحی که برای ساماندهی صنعت و بازار خودرو تدوین می‌شود باید شامل تمامی موارد مرتبط و توجه به متناسب کردن عرضه و تقاضا باشد. بدون پیش‌بینی سازوکار مناسب برای افزایش تولید و عرضه، هر پیشنهادی برای ساماندهی بازار بی اثر است.

طرح ساماندهی “صنعت خودرو” در دستورکار صحن علنی

وی گفت: رسیدگی به طرح دیگری درباره ساماندهی صنعت خودرو در دستورکار صحن علنی مجلس در نشست فردا قرار دارد.

وی درباره این طرح، افزود: این طرح که با آنچه در مجلس یازدهم درحال تدوین است تفاوت دارد. در مجلس دهم تدوین و تصویب شده است. اما از آنجا که شورای نگهبان از آن ایراد گرفت، مجدد در دستورکار قرار گرفت تا ایرادات مذکور اصلاح شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: محور طرح مذکور ساماندهی صنعت خودرو مصوب مجلس دهم، واردات خودروهای هیبریدی و برقی است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد طرحی که در هفته جاری به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان در مجلس بررسی می شود به طور کامل پاسخگوی نیازهای امروز بازار خورو نباشد. از آنجا که پیش از این طرح در مجلس قبلی تصویب شده بود باید ایرادات شورای نگهبان اصلاح می‌شد. مجلس یازدهم با طرح جدیدی که درحال تدوین دارد، به دنبال رفع مشکلات اساسی صنعت و بازار خودرو است./پایان پیام/۱۱۰

منبع: خانه ملت

بیشتر بخوانید:

شورای رقابت مسبب گرانی خودرو است / ضعف نظارتی دولت مردم را به صف مرغ و روغن کشاند

قیمت خودرو با هر بهانه‌ای افزایش می‌یابد/ نماینده های اصل ۹۰، وارد گود نظارت شوند

مجلس مخالف افزایش غیرمنطقی قیمت خودرو در شورای رقابت است

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا