اخبار مهمکمیسیون سیاسی

ثبت نام مسکن خبرنگاران و هنرمندان آغاز شد

آستان بهارستان؛ نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اهالی فرهنگ و هنر با قید فوریت ثبت نام مسکن را انجام دهند.

عباس مقتدایی به ارائه توضیحاتی درباره آخرین پیگیری‌هایش از دو وزارت خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی درباره مسکن خبرنگاران پرداخت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اظهارکرد: چندی پیش در مجلس در قالب تذکری به وزرای راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی مطالبی در خصوص تأمین مسکن خبرنگاران و حل اختلاف بین این دو وزارتخانه مطرح کردم.

وی افزود: در پاسخ وزارت راه و شهرسازی با پیگیری مصرانه بیان داشت که بارها اعلام آمادگی کرده. گفتند حتی تفاهم نامه نیز آماده است اما وزارت فرهنگ اقدام لازمی انجام نمی دهد.

وی افزود: در همین راستا مکاتبه‌ای با وزیر جدید ارشاد انجام داده و از او خواستم عدم اهتمام وزیر قبلی را جبران کند. خواستم مسکن خبرنگاران را در دستور کار قرار دهد. چون با توجه به امضای تفاهم نامه و انجام همه اقدامات، هر ساعت تعلل در ثبت نام اصحاب فرهنگ و هنر، ظلم به این قشر است.

وزیر فرهنگ اهتمامی به مشکل مسکن خبرنگاران نداشت

وی ادامه داد: گفتم وزارت راه با هماهنگی وزارت فرهنگ، کار ثبت نام را آغاز کند. اما متاسفانه اهتمام لازم از سوی وزیر ارشاد قبلی و فعلی درخصوص مسکن خبرنگاران دیده نشد. مشخص است عزم جدی وجود ندارد.

نماینده اصفهان گفت: عدم اهتمام و بی دقتی وزرای ارشاد را شاهد بودم و شخصا ورود کردم. از دو متولی یعنی معاون مسکن وزارت راه و معاون توسعه مدیریت وزارت ارشاد خواستم در این خصوص گزارش ارائه دهند.

وی افزود: از گزارش ها مشخص بود عزم بالایی در وزارت راه برای کمک به خبرنگاران و هنرمندان وجود دارد. در وزارت ارشاد نیز صرفا معاون توسعه پیگیر کار است. رییس صندوق هنر، معاون مطبوعاتی و وزیر اهتمام لازم را نشان ندادند.

مقتدایی گفت: نباید معطل بی اهتمامی ها شویم. لذا از معاون وزیر راه درخواست کردم راه ثبت نام را ابلاغ کنند که امروز ابلاغ شد. اهالی فرهنگ و هنر با قید فوریت ثبت نام را انجام دهند.

***

اهالی فرهنگ وهنر از  ۳۱ شهریور به مدت ۲۰ روز می توانند به سامانه طرح اقدام ملی مسکن مراجعه کنند.پایان پیام/۱۱۰

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا