اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

خبرنگار آستان بهارستان برگزیده جشنواره تامین اجتماعی شد/ کاهش ۱۲۰هزار مراجعه در ماه با ارائه خدمات غیرحضوری

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ مراسم تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره استانی تامین اجتماعی و رسانه در قم برگزار شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارداشت: خانواده بسیار بزرگی تحت پوشش تامین اجتماعی است.۶۱ درصد (۷۸۰ هزار نفر) از جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان قم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

علی اصغر دادخواه افزود: ۵۷ هزار نفر بازنشستگان کارگری با خانواده هایشان ۱۰۰هزار نفر را تشکیل می دهند. ۱۴هزار کارفرمای ثابت اعم از کارگاهی که یک نفر کارگر داشته باشد تا مجموعه پاکشوما که ۱۲۰۰ کارگر را تحت پوشش هستند. ۱۴ هزار پیمانکار هم تحت پوشش هستند. در مجموع ۲۸هزار کارفرمای در بخش پیمانکاری و صنعت زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی قم هستند.

وی ادامه داد:۴۰ هزار طلبه که با خانواده هایشان ۱۳۰ هزار نفر را تشکیل می دهند و کارگران ساختمانی و قالیبافان و امثالهم از دیگر افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی و سایر نهادها می توانند در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی از این ظرفیت بزرگ استفاده کنند.

وی بیان کرد: ۷۱ سال از تاسیس سازمان تامین اجتماعی می گذرد. دراین مدت خدمات به شیوه حضوری انجام می شد. در یک سال و اندی که از شیوع بیماری کرونا می گذرد بسیاری از خدمات این سازمان به شیوه غیرحضوری انجام می شود.

کاهش ۱۲۰ هزار مراجعه در ماه با ارائه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی قم

وی یادآور شد: تا پیش از ارائه خدمات غیرحضوری، مردم باید در چهار شعبه اصلی تامین اجتماعی در استان قم حضور پیدا می کردند. بیشترین حضور به دلیل تعویض و تمدید دفترچه های تامین اجتماعی بود. در ماه ۶۰ هزار نفر برای تعویض و ۵۸ هزار نفر برای تمدید دفترچه حضور پیدا می کردند. در مجموع ۱۲۰ هزار مراجعه در ماه به شعب و کارگزاری های این اداره کل می شد.

وی اظهارداشت: در قالب طرح ۳۰۷۰ خدمات سازمان به شیوه غیرحضوری انجام می شود. افراد تحت پوشش به راحتی و با تلفن همراه و گرفتن کد « ستاره ۱۴۲۰ ستاره یک مربع» و ارسال کد ملی می توانند به مراکز خدماتی سازمان تامین اجتماعی مراجعه و خدمات دریافت کنند.

۹۰ درصد پزشکان قم نسخه الکترونیک صادر می کنند

وی گفت: همچنین پزشک می تواند نسخه الکترونیک صادر کند. دراین صورت ساعت ۱۲ هر شب ۸۰ درصد تعرفه را از این اداره کل دریافت می کنند. بیش از ۹۰ درصد پزشکان قم توسط دکتر داود علی محمدی مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی در قم توجیه شدند و نسخه الکترونیک صادر می کنند.

وی بیان کرد: مزیت نسخه الکترونیک این است که با ارائه آن در شهرهای مختلف می توان به داروخانه ها مراجعه کرد و دارو را تحویل گرفت. مزیت دیگر اینکه سوابق پزشکی در طول سال ها بارگزاری می شود و تشخیص و درمان بیماری از روی نسخه های الکترونیک برای پزشکان آسان تر می شود.

یکی از معایب روش الکترونیک سرعت پایین یا قطع سیستم است که امیدورایم زیرساخت ها هر چه سریع تر مهیا شود.

دو هزار میلیارد تومان صرفه جویی در سال با حذف دفترچه های تامین اجتماعی

با ارائه خدمات الکترونیک بیش از دو هزار میلیارد تومان در سال صرفه جویی انجام شد. هزینه پیرینتر، کاغذ و پرسنل کاهش یافت. از هدر رفت وقت مردم و سوخت جلوگیری شد. کاهش آلودگی هوا از دیگر مزایای این اقدام بود.

ارائه ۳۰ خدمت غیرحضوری در تامین اجتماعی

درحال حاضر ۳۰ خدمت به صورت غیرحضوری ارائه می شود. سال آینده به ۴۸ خدمت افزایش می یابد.

بهترین اقدام در طرح ۳۰۷۰ حذف دفترچه های تامین اجتماعی بود

دو هزار و۱۵۰ نفر هم اکنون در استان بیمه بیکاری دریافت می کنند. این افراد دیگر مراجعه حضوری ندارند.

سربازان مشمول نظام وظیفه نیز بدون حضور به شعب به راحتی می توانند به صورت الکترونیکی کارهایشان را انجام دهند.

۱۴ هزار کارفرما باید به شعب رجوع می کردند. امروز دیگر نیاز به حضور برای درخواست بازرسی نیست.

***

برگزیدگان جشنواره تامین اجتماعی

۲۷۰ اثر به جشنواره تامین اجتماعی و رسانه ارسال شد

رئیس اداره روابط عمومی و امور فرهنگی تامین اجتماعی قم هم اظهارداشت: از آذرماه سال گذشته فراخوان آثار به جشنواره تامین اجتماعی و رسانه انجام شد. آثار در سه حوزه خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و رسانه های آنلاین، نشریات و رادیو و تلویزیون داوری شد.

محمد تلخابی افزود: ۲۷۰ اثر از ۵۰ رسانه قم به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. ۶۲ اثر به مرحله داوری راه پیدا کرد. در نهایت ۱۴ نفر به عنوان نفرات برتر در هر حوزه انتخاب شدند.

***

خبرنگاران نیز بیان کردند که برپایی این جشنواره انگیزه اصحاب رسانه را برای تولید آثار مرتبط با جامعه تحت پوشش خدمات اجتماعی بیشتر کرد. با این اقدام گام موثری در توسعه روابط سازمان و رسانه برداشته شد.

***

برگزیدگان جشنواره تامین اجتماعی در قم:

فاطمه سادات محمدی از روزنامه ۱۹دی و پایگاه خبری آستان بهارستان در بخش گزارش تحلیلی نفر برگزیده این جشنواره شد.

خانم ها زهره مهرنوروزی در بخش مصاحبه رسانه های مکتوب، معصومه قنبری مزرعه نو در بخش نقد و نظر و زهرا متقیان نژاد در بخش گزارش خبری تلویزیونی رتبه برتر را کسب کردند.

همچنین خانم ها فاطمه میرزابابایی در بخش گزارش خبری، اعظم مهرراونجی در بخش مصاحبه رادیویی و انسیه نظری دربخش مصاحبه تلویزیونی حائز رتبه برتر شدند.

آقایان مهدی گلپایگانی در بخش گزارش تصویری، احمد ظهرابی در بخش عکس و فیلم و صادق چهرقانی در بخش تیتر رتبه برتر را کسب کردند.

همچنین مدیرابوالحسن میرهادی دربخش طرح گرافیکی، علی شعبانی در بخش خبر برگزیده شدند.

سید محسن کاظمی در بخش مصاحبه تلویزیونی و مهدی حواسی در بخش سرمقاله حائز رتبه برتر شدند.پایان پیام/۱۱۰

خبرنگار:‌فاطمه سادات محمدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا