اخبار مهمکمیسیون حقوقی

مجلس باید شفافیت را از خودش شروع کند

آستان بهارستان؛ نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: با بحث‌های که میان نمایندگان انجام شده طرحی که برای شفافیت آرای نمایندگان در دستور کار قرار گرفته در مجلس رای می‌آورد و شفافیت از مجلس آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام حسن نوروزی با اشاره به نهایی شدن طرح شفافیت آرای نمایندگان در کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: این طرح در دستور کار پارلمان قرار دارد و در روزهای آینده در صحن پارلمان بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه شفافیت را از مجلس باید شروع کنیم، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران براساس شفافیت زائیده شده و چه اشکالی دارد که نمایندگان آرا خود را به صورت شفاف اعلام کنند تا مردم بدانند موکلان آنها بدانند در مجلس چه رفتار و عملکردی داشته اند.

نماینده رباط‌ کریم در مجلس تصریح کرد: عملکرد مالی خود و خانواده نمایندگان باید به صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد تا آنها بدانند چه فردی را به مجلس فرستاده‌اند تا کارهای آنها را پیگیری کند.

قالیباف به دنیال شفافیت در قوه مقننه است

نایب رئیس کمیسیون قضائی مجلس اظهارکرد: رئیس مجلس نیز به دنبال ایجاد شفافیت در قوه مقننه است. وی به جد پای کار تصویب این طرح ایستاده. با بحث‌های که میان نمایندگان انجام شده قطعا طرحی که در دستور کار قرار گرفته در مجلس رای می‌آورد. لذا شفافیت از مجلس آغاز خواهد شد.

نوروزی بیان کرد: این طرح موجب می‌شود که عملکرد مجلس و مردمی بودن آن ارتقا یابد. اگر نمایندگان مجلس شفافیت را از خود شروع کنند حتما سایر دستگاه‌ها به ویژه قوای مجریه و  قضائیه نیز شفاف‌تر از گذشته عملکرد خود را در اختیار مردم قرار خواهند داد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: شفافیت در کوتاه مدت و بلندمدت آثار مثبتی برای کشور دارد.

وی افزود: طرح شفافیت آرای نمایندگان نحوه تصمیم‌گیری در دستگاه ها را به خوبی روشن می کند.  دولت و شورای عالی قضایی می‌توانندمکمل شفافیت عملکرد مجلس شورای اسلامی شوند. به جز بخشی که به لحاظ امنیتی ملاحظاتی دارد.پایان پیام/۱۱۰

منبع:‌ تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا