اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهمگزارش تصویری قمگزارش تولیدی قم

افتتاح دوباره باغ پرندگان در قم+تصاویر

خبرنگار و عکاس: فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ دومین باغ پرندگان کشور امروز برای دومین بار افتتاح شد. این باغ در دره‌ای به نام «دره باد» به مساحت ۱۲ هکتار است.

در باغ پرندگان قم چندین نوع مرغابی، اردک، طوطی، شاهین، عقاب، جغد، شترمرغ، فلامینگو، درنای تاج دار، قرقاول آمریکایی و کوتوله برزیلی (یکی از انواع طوطیسانان) قو سیاه و سفید از خانواده اردکیان که بیشتر در نواحی جنوب‌شرقی و جنوب‌غربی استرالیا زندگی می‌کند از جمله پرندگان این باغ است.

فضای سبز، آلاچیق‌ها، پیاده‌روهای سنگ‌فرش، برکه، قفس‌های پرندگان، قفس حاره‌ای و قفس پیرامون و سرویس‌های بهداشتی، از جمله اقدامات انجام‌شده در این پروژه است.

آبشار این باغ به طول ۵۴۰ متر از ابتدای ورودی تا انتهای دره است که پرندگان و مرغابی‌ها در آن هستند.

سوله دو منظوره این باغ دارای مساحت دو هزار و ۸۰۰ متر مربع به دهانه ۳۶ متر و ارتفاع هشت متر است که زیستگاه گیاهان گرمسیری، گل‌های آپارتمانی و پرندگان حاره‌ای است.

این باغ سمت راست خیابان شهید آوینی به سمت شهرک قدس واقع شده است.

در مرحله نخست شهرداری قم بیش از ۳۰ میلیارد تومان ر این مکان هزینه کرده بود. همچنین پنج هزار پرنده در ۲۰۰ گونه در معرض دید عموم گذاشته شده بود که بر اثر بیماری آنفولوآنزا تمام آنان معدوم شدند.

هفتم آذرماه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک و امروز در مازندران مشاهده شده است؛ امیدواریم ماجرای تلخ قبل دوباره رخ ندهد.

گذشته از این؛ بعد از وقفه یک ساله برای افتتاح مجدد این باغ سقف مناسبی برای آن ایجاد نکردند و امروز دو طاووس پرواز کرده و از این باغ خار ج شدند که یکی از آن ها را برگرداندند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا