اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

مدیر درمان تأمین اجتماعی قم در پاسخ به خبرنگار ما: نیازمند همکاری همه مسئولان جهت تحقق نسخه الکترونیک هستیم/رشد ۶۰ درصدی نسخه‌های درمانی الکترونیک در قم/

آستان بهارستان؛‌ مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم با اشاره به اینکه طرح الکترونیکی شدن نسخ درمانی از سال ۹۵ شروع شده و تا مهرماه سال گذشته تا پنج درصد مراکز به سامانه متصل شده بودند، افزود: در سه ماهه گذشته الکترونیکی شدن نسخ در قم، رشد ۶۰ درصدی داشته است.

رشد ۶۰ درصدی نسخه‌های درمانی الکترونیک در قم

داود علی‌محمدی مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم امروز در نشست خبری در سالن همایش بیمارستان امام رضا (ع) اظهار کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری در مراکز وابسته به تأمین اجتماعی استان قم بیش از یک میلیون و سیصد هزار مراجعه کننده داشتیم که برای نزدیک به ۱۰۰ درصد موارد آن، نسخه درمانی بصورت الکترونیکی صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح الکترونیکی شدن نسخ درمانی از سال ۹۵ شروع شده و تا مهر سال گذشته فقط ۲ تا ۵ درصد مراکز به سامانه متصل شده بودند، افزود: در سه ماهه گذشته توجهات ویژه وزارت بهداشت و درمان در امر الکترونیکی شدن نسخ رشد ۶۰ درصدی ایجاد کرده است.

علی‌محمدی گفت : با توجه به اینکه مراکز درمانی و مطب های تحت قرارداد با تأمین اجتماعی در بیش از ۹۶ درصد موارد و همچنین ۱۰۰ درصد مراکز آزمایشگاهی و داروخانه ها، برای صدور نسخه الکترونیکی آمادگی کامل دارند و نظر به ابلاغیه وزارت بهداشت، از اول دی ماه امسال تمامی نسخ بصورت الکترونیکی صادر می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم گفت: الکترونیکی شدن نسخ درمانی از مزیت‌هایی نظیر کنترل سوابق درمانی بیماران توسط پزشکان و حتی خود فرد، عدم خطا در نسخه خوانی، جلوگیری از هزاران تردد مردم برای دریافت دفترچه بیمه و همچنین رصد دارویی پزشکان کل کشور برای تامین نیازهای مردم و پوشش آن داروها برخوردار است.

نیازمند همکاری همه مسئولان جهت تحقق نسخه الکترونیک هستیم

علی‌محمدی در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه برای تحقق ۱۰۰ درصدی نسخ الکترونیک چه اقدامی باید انجام شود؟ گفت: نیازمند همکاری همه مسئولان دستگاه های مربوطه اعم از سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت همکاران پزشک فناوری اطلاعات و ارتباطات استان وزارت فناوری اطلاعات برای اجرای کامل نسخه الکترونیک هستیم.

ویتامین بیش از حد برای بدن آسیب زا است

وی در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه تجویز زیاد ویتامین ها چه عوارضی دارد؟ گفت: برخی مردم باور دارند که ویتامین ها ضرر ندارد و مصرف بیش از حد آن دفع می شود، در صورتی که تجمع بیش از اندازه ویتامین های محلول در چربی در صورت مصرف بیش از حد مجاز می توانند عوارض داشته باشند. به عنوان مثال مصرف بیش از حد مجاز ویتامین «آ» سبب افزایش فشار داخل مغز می شود.

وی گفت: داروی اضافه اعم از تزریقی و خوراکی نباید تجویز شود و در کل میانگین تجویز اقلام دارویی باید پایین باشد و باید توجه به تداخلات دارویی و بیماری های دیگر افراد داشت.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا