اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

مدیر تبلیغات اسلامی گیلان: میرزاکوچک جنگلی ثروت طلبی را فدای آسایش مردم کرد/در مدارس ما پتروس هلندی از میرزاکوچک جنگلی پررنگ تر است

آستان بهارستان؛ مدیر تبلیغات اسلامی استان گیلان گفت: میرزاکوچک جنگلی رفاه و ثروت طلبی را فدای آسایش مردم کرد اما در مدارس ما پتروس هلندی از میرزاکوچک جنگلی پررنگ تر است.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ نشست خبری مدیر تبلیغات اسلامی استان گیلان در مورد بازخوانی «استکبارستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت میرزاکوچک جنگلی» روز چهارشنبه در اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

مهمترین مصادیق تعظیم شعائر دینی بزرگذاشت شخصیت های دینی است

مدیر تبلیغاتی اسلامی استان گیلان در این نشست اظهارداشت: یکی از مهمترین مصادیق تعظیم شعائر دینی بزرگذاشت شخصیت های نمونه ای است که سعی کرده اند در طول حیات خود طبق آموزه های دینی و الهی زندگی خویش را سامان دهند.

عمر میرزا کوچک جنگلی صرف رضای خدا و عزت مسلمانان شد

حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی افزود: یکی از شخصیت هایی که با دغدغه های دینی و بر اساس بهره گیری و الگوبرداری از زندگی انسان کامل اهل بیت(س) سعی کرد عمر خود را در مسیر رضای خداوند و عزت مومنان صرف کند میرزا کوچک جنگلی یا به عبارت بهتر میرزای بزرگ ایرانیان است.

میرزاکوچک از مفاخر ایرانی-اسلامی است

وی گفت: حجت الاسلام والمسلمین یونس استادسرایی که به واسطه انقطاع از عافیت و رفاه طلبی یک مجاهدت تاریخی در جنگل های گیلان داشته و معروف به سردار جنگل شده است؛ یکی از نمونه های مفاخر و مشاهیر ایرانی-اسلامی است که می توان با توجه به سیر زندگی او در نظام بشری افتخار نمود.

میرزاکوچک نمونه ایثار و آزادی خواهی برای همنوعانش بود

وی تاکید کرد: یکی از نمونه های حریت و آزادی خواهی، عزت طلبی و فداکاری و ایثار برای همنوعان خویش بوده است.

مدیر تبلیغاتی اسلامی استان گیلان اظهارکرد: این عالم دینی ولو سن زیادی نداشته و صاحب اعتباریات علمی مشهور نبوده اند اما بسیار زیبا درس حریت، آزادی و مبارزه با ظلم و فساد و تبعیض را از حضرت سیدالشهد آموخته بودند که خود قریب به این مضمون دارند که ما دراین مبارزه به سیدالشهد اقتدا نموده ایم.

حوزه علمیه با تکریم شخصیت های برجسته هویت جوانان را افزایش دهند

وی تصریح کرد: حوزه علمیه و روحانیت اگر می خواهند استقلال، عزت و آزادگی نسل های جدید و آتیه این خط و بوم و کیان را حفظ کنند باید با تعظیم، تجلیل و بزرگداشت چنین شخصیت هایی زمینه ارتقای هویتی، سیاسی، اجتماعی و دینی جوانان را فراهم کنند.

تجلیل میرزاکوچک جنگلی سبب هویت بخشی به نسل جوان می شود

وی بیان کرد: یکی از زمینه های هویت بخش نسل جدید و آینده ما تکریم و تجلیل و تبیین الگوهای به روز و قابل دسترسی همچون شهدا من جمله شهدای روحانیت که نمونه ای از شهدای روحایت میرزاکوچک جنگلی است.

حجت الاسلام مهدوی به هدف از برپایی همایش اشاره کرد و گفت: هدف ما معرفی این شخصیت بزرگ و ضد استعمار و ضد استبدادی به دنیا است و اینکه جوانان بدانند که این سرزمین دارای چه گنجینه های مهمی بوده است؛ لذا این یک ضرورت ویژه در وضعیت بحرانی هویتی حاضر است.

نشست خبری میرزا کوچک خان جنگلی

میرزاکوچک جنگلی رفاه و ثروت طلبی را فدای آسایش مردم کرد

وی گفت: میرزا عمری برای حفظ ایران تلاش کرد لذا بزرگداشت شخصیتی همچون میرزاکوچک، بزرگداشت ایران و بزرگداشت دینی است که پرورش دهنده چنین انسان هایی است که از رفاه طلبی و عافیت طلبی و خودخواهی و تکاثر ثروت و ارضای شهوت چشم پوشیدند و برای آسایش ملت سختی ها را به جان خریدند و غربت ها دیدند و مورد تهمت ها واقع شدند.

وی گفت: سازمان تبلیغات استان گیلان در یکصدمین سالگرد شهادت این مجاهد فی سبیل الله و این روحانی مبارز، سه برنامه را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر تبلیغاتی اسلامی استان گیلان ادامه داد: نخست با هدف برجسته نمودن شخصیت طلبگی میرزاکوچک و دینی اسلامی بودن نهضت جنگل مسابقات فراگیر در شبکه استانی گیلان برگزار شد.

وی گفت: در بخش حرکت تبیینی میرزاکوچک جنگلی هم نشستی با ۴۰ تن از روحانیون، ائمه جماعات و مبلغین با هدف برجسته نمودن و دینی بودن نهضت جنگل برگزار شد.

وی ادامه داد: برهمین اساس سازمان تبلیغات گیلان در سومین حرکت خود به عنوان مقدمه کنگره بزرگی که سال آینده در استان گیلان برگزار می شود ۲۵ آذرماه همایشی را در قم برگزار می کند.

یکی از توطئه های نظام سلطه تحریف جنبش های دینی است

حجت الاسلام مهدوی گفت: یکی از توطئه های نرم نظام سلطه در دوران اخیر دست اندازی و تحریف جنبش های دینی و الهی است و در مورد میرزاکوچک جنگلی هم شبهاتی را ایجاد کردند و به این مرد بزرگ و دوستدار ایران و ایرانی صفت تجزیه طلب دادند.

وی افزود: در برهه ای شایعات سازی عمومی را پیش گرفتند به نحوی که به روستاییان القا می کردند که وی راهزن است و تهمت هایی می زدند.

وی ادامه داد: در دوره پهلوی به صورت غیرمستقیم نویسندگانی آثار مکتوب با سویه تحریف آمیز با گرایش های چپ و سوسیالیست را تالیف کردند که البته این حرکت های تحریف گونه در ادوار تاریخ بوده و در مورد نهضت انبیا هم صدق می کند.

آثار تحریفی قیام جنگل در کتابفروشی ها به فروش می رسد

مسئول کنگره بازخوانی استکبارستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت میرزا کوچک جنگلی بیان کرد: هنوز هم این آثار در کتابفروشی های ما به فروش می رسد که این یک ظلم بزرگ به نهضت مردمی و دینی میرزاکوچک است.

وی اظهارکرد: مرامنامه نهضت جنگل هم جعلی است که توسط یکی از خائنان میرزا نوشته شده است که بر ما وظیفه ما است که واقعیت را مشخص کنیم همانگونه که آثار مکتوب میرزا نشان می دهد که وی دغدغه دینی داشته است.

آسیب جدی پس از انقلاب، تشریفاتی برگزار شدن برنامه ها بوده است

وی گفت متاسفانه پس از انقلاب هم یکی از آسیب های جدی تشریفاتی برگزار شدن برنامه ها بوده است لذا کمتر به میرزاکوچک پرداخته شده اما ما تلاش می کنیم تا دوران غربت وی رو به اتمام باشد.

در مدارس ما پتروس هلندی از میرزاکوچک جنگلی پررنگ تر شده است

وی تصریح کرد: ما در جنگ رسانه ای هستیم و رسانه های معاند با تمام همت و قدرت و ثروت به تخریب چهره ها و قهرمان های ما می پردازند و کتاب های درسی ما هم  پتروس فداکار هلندی را به عنوان الگو معرفی می کند در صورتی که حسین فهمیده های کشور خودمان آنگونه که باید پررنگ نشدند.

هویت ملت با غفلت از معرفی بزرگان آسیب می بیند

وی با تاکید براینکه ما قصد کمرنگ کردن ارزش های انسانی و الهی را نداریم افزود: برای حفظ و احیای هویت یک ملت حتما باید داشته های آن ملت بزرگ داشته شوند درغیر این صورت اعتماد و هویت آن ملت دچار آسیب می شود و امروز بخشی از آثار این بحران را در جامعه می بینیم.

مدرسه یا خیابانی به نام میرزاکوچک جنگلی در قم نامگذاری شود

در این نشست مطرح شد که با توجه به شخصیت مجاهدانه و مبارزانه و ایران دوست میرزاکوچک جنگلی و نگاه مثبتی که امام راحل و شهید مدرس نسبت به ایشان داشتند خوب است که مدرسه یا خیابان یا معبری در قم به نام میرزا کوچک جنگلی نام گذاری شود.

لازم به ذکر است این همایش از ساعت هشت صبح روز پنج شنبه با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه و نمایندگانی از جنیش ها و گروه های مقاومت از جمله حزب الله لبنان، حرکت العمل الاسلامی و انصار الله یمن در مجتمع دارالولایه جمکران و با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(س) برگزار خواهد شد.

این همایش با قرائت پیام مکتوب آیت الله نوری همدانی و با سخنرانی آیت الله رمضانی رئیس مجمع جهانی اهل بیت(س)، قائم مقام سازمان تبلیعات کشور، استاندار گیلان و نماینده ولی فقیه در استان گیلان برگزار خواهد شد.پایان پیام/۱۱۰

فاطمه سادات محمدی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا