اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

به گزارش آستان بهارستان؛ برپایی نمایشگاه فرصت‌های شغلی مهارت محور کم سرمایه بر در قم

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ با هدف آشنایی عموم مردم با ظرفیت ها و توانمندی های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ارائه آموزش های مهارتی جوانان و ایجاد فرصت های شغلی نمایشگاه “فرصت‌های شغلی مهارت محور کم سرمایه بر” صبح امروز در مرکز سنجش اداره کل فنی و حرفه ای استان افتتاح شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای قم گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی آموزش‌های مهارتی در کشور با بهره‌گیری از توان بخش دولتی و شرکای اجتماعی ذینفعان و مخاطبان این سازمان رویداد ترویج مهارت های ارزان با تاکید بر مشاغل کم هزینه در سطح کشور را به صورت همزمان برگزار می نماید.

محمود تقی پور  افزود: ارتقای فرهنگ مهارت آموزی به عنوان ضرورت اشتغال پایدار و همچنین ارتقای فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه را از اهداف این رویداد مهارتی برشمرد و افزود: جهش مهارت با اجماع سازی شرکا و ذینفعان همچنین حمایت از مهارت آموختگان کارآفرین در راه اندازی کسب و کار صورت می پذیرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم در ادامه با اشاره به اینکه آشنایی شهروندان با مهارت های شغلی و هدایت آنها به سمت مهارت‌آموزی موجب می شود که افراد با کمترین هزینه در زمان کوتاه بتوانند علاوه بر اشتغال خود موجب کارآفرینی و زمینه اشتغال دیگران را نیز فراهم نمایند.

تقی پور افزود: یکی از زمینه ها و عوامل مهم در ایجاد اشتغال داشتن مهارت است و این افراد دارای مهارت بیشتر و بهتر به سمت اشتغال پایدار حرکت می‌کنند.

وی ضمن دعوت از آحاد مردم جهت بازدید از این نمایشگاه ابراز امیدواری کرد با حضور مردم و مسئولان شاهد تقویت روحیه نخبگان مهارتی برای راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی باشیم.

برپایی نمایشگاه نقش مهمی در ارتقای فرهنگ کار و کارآفرینی دارد

همچنین دبیر اجرایی نمایشگاه نیز اظهارداشت: این رویداد نقش مهمی در ارتقای فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه داشته و با رونق کسب و کارهای ارزان تجلی باور ما می توانیم می گردد.

علیرضا دهقان گفت: حمایت از مهارت آموختگان کارآفرین در راه اندازی کسب و کار موجب تقویت روحیه جوانان و مخاطبان این سازمان و ارتقاء ترویج فرهنگ اشتغال زایی و توجه به نخبگان و کارآفرینان برتر شده است.

وی گفت: در این نمایشگاه کارآموزان فنی و حرفه ای آثار تولیدی خود را برای نمایش و فروش عرضه کرده اند.

کارآموزان آثار خود را در رشته های معرق چوب، کیف و کفش چرم، روبان دوزی، گلدوزی، نقاشی روی پارچه، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی رزین، عروسک های بافتنی، پاپوش های پشمی، میناکاری، میوه و سبزی خشک، تکه دوزی و شمع سازی به نمایش گذاشته اند.

همچنین تعمیر مویایل، لوازم خانگی، انواع کولر و لامپ های کم مصرف و مونتاژکار و نصاب تابلوهای برق نصب و راه اندازی پکیج شوفاژ دیواری همچنین مشاوره کارآفرینی و مشاوره شغلی از دیگر غرفه هاست.

لازم به ذکر است که تمام کارهای ارائه شده در مراکز فنی و حرفه ای قم به صورت رایگان به علاقمندان آموزش داده می شود.

نمایشگاه فرصت های شغلی مهارت محورِ کم سرمایه بر از تاریخ ۲۴ لغایت ۲۵ آذر ماه سال جاری از ساعت ۹ تا ۱۴ در محل مرکز سنجش و ارزشیابی مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان واقع در میدان شهید محلاتی برپاست.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا