اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

به گزارش آستان بهارستان؛ نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در قم برپا شد

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی، هنر و مشاغل خرد خانگی به همت خانه هنر نامیرا و انجمن توسعه زندگی بومی شوکا در حال برگزاری است.

در این نمایشگاه بیش از ۲۰ هنرمند و اساتید به نام هنرهای خود را جهت نمایش و فروش در معرض دید عموم قرارداده اند.

دراین نمایشگاه هنرهای سنتی و اصیلی چون تذهیب، خوشنویسی، سنگتراشی و انگشترسازی، جواهردوزی، هنرهای تجسمی، پاپوش های سنتی، دوخت های سنتی، سفال، نقاشی، سفال برجسته، در کنار هنرهای مدرنی چون عروسک سازی، رزین، جواهر سازی، شمع سازی به نمایش در آمده است.

همچنین علاقمندان به فرهنگ بومی قم با غذاها و شیرینی و آش های سنتی متناسب با فرهنگ شب یلدا آشنا می شوند.

در حاشیه این نمایشگاه آقای علی رضایی معاونت صنایع دستی با قدردانی از تلاش هنرمندان برای حفظ هنر خود و عرضه آن در شرایط سخت اقتصادی و یا بحران های اجتماعی چون کرونا بر لزوم حمایت از آنان تاکید کرد و اظهارداشت رویکرد جدید صنایع دستی قم بر تعامل بیشتر با هنرمندان و حمایت از طرح ها و پروژه های آنان قرار گرفته است.

در این بازدید کارشناسان صنایع دستی برای بررسی مسائل هنرمندان حضور داشتند.

سیدحسین موسوی ریاست انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان قم با حضور دراین نمایشگاه بر تلاش راهنمایان گردشگری بر معرفی بیشتر صنایع دستی استان تاکید کرد.

لزوم حمایت از صنایع دستی

سیدجهاد نزاری نیز از اساتید هنر سنگ تراشی و انگشترسازی خواستار حمایت و توجه بیشتر به هنرمندان صنایع دستی شد.

آقای جوان مسئول خانه هنر نامیرا هدف از برگزاری این نمایشگاه را تلاش بخش خصوصی در پویا نگه داشتن صنایع دستی در استان قم عنوان کرد.

اکرم صادقی مدیرعامل انجمن توسعه زندگی بومی شوکا نیز معرفی صنایع دستی استان را یکی از اهداف توسعه گردشگری بومی عنوان و خاطر نشان کرد صنایع دستی و گردشگری مکمل یکدیگر هستند.

این نمایشگاه در خانه تاریخی فرحی محله تاریخی باغ پنبه نمایش زیبایی از هنر و فرهنگ قم را در بستر معماری به مخاطبان عرضه می دارد.

این نمایشگاه روز سه شنبه ۲۳ آذرماه با حضور معاونت صنایع دستی افتتاح شد و تا جمعه عصر ادامه دارد.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا