اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

معاون حمل‌ونقل شهرداری قم در پاسخ به خبرنگار ما: هزینه دریافتی جهت کسر پارکینگ، تامین کننده ساخت آن نیست/تاکسی های گردشگری، طبی، مارکت و ویژه در قم راه اندازی می شود

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ نشست خبری معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری و رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر قم به مناسبت ۲۶ آذرماه روز ملی حمل ‌ونقل سه شنبه در سالن جلسات رضوان شهرداری مرکزی برگزار شد.

تاکسی گردشگری، طب تاکسی، تاکسی مارکت و تاکسی ویژه در قم راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ در نخستین جلسه پس از تشکیل شورای ششم شهر قم(پس از چهار ماه) معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اظهارداشت: تاکسی گردشگری، طب تاکسی، تاکسی مارکت و تاکسی ویژه در قم راه اندازی می شود

مسعود طبیبی افزود: طب تاکسی به بیماران غیراورژانسی سرویس می دهد که می تواند نقش همراه بیمار را ایفا کند. این امر از مواردی است که اجرای آن به‌صورت جدی در سطح سازمان تاکسی‌رانی قم موردتوجه قرارگرفته است.

وی گفت: در زمینه تاکسی گردشگری نیز درحال رایزنی با مدیران میراث فرهنگی هستیم. ابتد باید افراد فعال حوزه گردشگری معرفی شوند و سپس سامانه معرفی اماکن تاریخی و گردشگری قم در تاکسی‌ها نصب می شود که هز زمان تاکسی به مکان های تاریخی و فرهنگی نزدیک شود به صورت هوشمند توضیحات بنا برای مسافران بیان می شود.

وی ادامه داد: ۷۰ مرکز شاخص گردشگری با اختصاص بارکدهای اختصاصی برای متصل شدن مستقیم گردشگران به اماکن توریستی اضافه خواهند شد.

در شناساندن میراث فرهنگی و گردشگری قم بسیار ضعیف عمل شده است

معاون حمل‌ونقل شهرداری قم گفت: در شناساندن میراث فرهنگی و گردشگری قم بسیار ضعیف عمل شده است لذا راننده های تحصیل کرده و آنان که با زبان انگلیسی آشنا هستند شناسایی می شوند و در این راستا کمک رسان خواهند بود.

آماده برگزاری تورهای گردشگری نوروز هستیم

وی بیان کرد: آماده برگزاری تورهای گردشگری در نوروز هستیم به غیر از حرم حضرت معصومه و مسجد جمکران بسیاری از اماکن دیگر حتی برای مردم قم ناشناخته مانده است.

وی در مورد تاکسی مارکت هم گفت: این تاکسی ها در مراکز خرید اصلی مستقر می شوند و نیازمندی های شهروندان را برطرف می کنند.

طبیبی با تاکید براینکه باید خدمات حرفه ای و درآمد برای شهرداری ایجاد شود، گفت: مراکز تجاری حاضر به همکاری هستند و اعلام کردند که تبلت های تبلیغاتی در اختیار راننده ها قرار می دهند.

وی اظهارکرد: به دنبال این هستیم تا تاکسی هایی با سفرهای اشتراکی با رعایت پروتکل های بهداشتی جهت کاهش آلودگی هوا ایجاد کنیم.

لیست راننده های خوب قم منتشر می شود

وی بیان کرد: تخلفات راننده های تاکسی را رصد می کنیم و اقدامات مهم را به راننده هایی که عملکرد خوب دارند می سپاریم. به زودی لیست راننده های خوب را دریافت و منتشر می کنیم.

سه هزار تاکسی فرسوده در قم داریم/بیش از نیمی از تاکسی های قم فرسوده است

معاون حمل‌ونقل شهرداری قم گفت: در حوزه تاکسیرانی یک سیستم سنتی داریم که نتیجه آن وجود سازمان نسبتا ضعیفی است که از ۵۷۰۰ تاکسی نزدیک به سه هزار تای آن فرسوده است. این یک فاجعه است و برای آلودگی هوای قم نیز بسیار نامناسب است.

وی در مورد در قرارداد جدید با راننده های اتوبوس نیز گفت: در قرارداد جدیدی که با راننده های اتوبوس درون شهری منعقد شده، راننده هایی که عملکرد خوبی دارند پرداختی بیشتری خواهند داشت و تا ۱۰۰ ساعت می توانند اضافه کاری داشته باشند.

وی گفت: یک دستگاه شستشوی اتوبوس های درون شهری نیز خریداری و مقرر شده که هر شب تا صبح شستشو انجام شود.

طبیبی تاکید کرد: ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی باید استانداردهای لازم را داشته باشد لذا باید از بخش خصوصی دعوت شود ویا مجموعه هایی مانند سرای ایرانی تابلوهای تبلیغاتی شهرداری را در شرایط بد اقتصادی پر کردند که این امر رونق اقتصادی است و می توان از قبل آن خدمات حرفه ای و تسهیلات مناسب به راننده های تاکسی ارائه داد.

وی ادامه داد: شهرداری وعده اختصاص اعتباری در این زمینه را داده است با افزایش قیمت خودرو اینکه راننده تاکسی بتواند بروزرسانی کند شعار است.

وی در مورد ایجاد کنار گذر در کنار فروشگاه سرای ایرانی توضیح داد: حاشیه کندرو بزرگراه جهت امنیت و برای همه ایجاد شده و مختص به سرای ایرانی نیست.

این مقام مسئول شهری افزود: خطای شهرداری در این منطقه این بوده که تابلوهای تبلیغاتی کمی نصب شده و در سه تابلوی شهردایر، تبلیغات سرای ایرانی نمایش داده می شود. این امر سبب ایجاد ابهام برای مردم شده است.

وی در پاسخ به اینکه چرا مدیران شهرداری از حمل و نقل عمومی استفاده نمی کنند؟ هم گفت: مسئولان کوتاهی کردند که باید اصلاح شود و باید به سمت استفاده از دوچرخه حرکت کنیم.

وی در خصوص دوچرخه سواری نیز گفت: به دلیل اینکه نیمی از جامعه(بانوان) نمی توانند از آن استفاده کنند این طرح پیگیری نشد.

هزینه دریافتی جهت کسر پارکینگ، تامین کننده ساخت آن نیست

معاون حمل‌ونقل شهرداری قم در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا شهرداری پارکینگ های نمایشی ایجاد می کند و به عنوان مثال برای مساجد الزام پارکینگ گذاشته اما به سه تا چهار جای پارک بسنده می کند؟ اظهارداشت: صحبت شما کاملا صحیح هست اما در سیاست های شهرداری قاعده حدف و کسر پارکینگ اعلام می شود و هزینه دریافت می شود یکی از مشکلات ما این است که هزینه کسر پارکینگ در حسابی جمع آوری می شود تا چند سال بعد پارکینگ ایجاد شود که به هیچ وجه تامین کننده هزینه ساخت پارکینگ نیست

وی افزود: باید در تصمیم گیری هایمان تجدیدنظر داشته باشیم و با انعطاف پذیری بالاتر سهم بیشتری را برای بخش خصوصی قائل شویم تا تعداد پارکینگ افزایش یابد.پایان پیام/۱۱۰

منبع: ۱۹دی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا