اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

یازدهمین دوره معرفی و تجلیل پژوهش های برتر دینی فراخوان می شود

آستان بهارستان؛ نشست علمی-خبری دبیرخانه دین پژوهان کشور پیرامون سیاست ها و اهداف و عملکرد و برنامه های دوره جدید با حضور آیت الله احمد مبلغی رئیس شورای دین پژوهان کشور و دکتر آیت پیمان دبیر شورای دین پژوهان برگزار شد.

دبیر شورای دین پژوهان کشور در این نشست اظهارداشت: دبیرخانه دین پژوهان کشور موسسه غیردولتی است که با هدف تعمیق و توسعه و ترویج پژوهش های دینی از سال ۷۷ کار خود را آغاز کرده است.

دکتر آیت پیمان افزود: این موسسه تاکنون چهار کنگره مهم و سراسری دین پژوهی را با حضور اندیشمندان و دین پژوهان کشور برگزار کرده است. همچنین برپایی ۲۲ نشست علمی و تخصصی و جلسات نقد و نظر از دیگر اقدامات این موسسه بوده است.

وی گفت: نهاد دین پژوهان در ۹ دوره مراسم تجلیل از پژوهش ها و پژوهشگران برتر حوزه دین را برگزار کرده است زیرا مراکز پژوهشی از ما درخواست دارند بحث ارزیابی و نقد و بررسی پژوهش ها قبل از چاپ را سالانه داشته باشیم.

فراخوان یازدهمین دوره تجلیل از پژوهش های برتر دینی

وی خبر داد:‌ یازدهمین دوره معرفی و تجلیل پژوهش های برتر دینی بهمن ماه سال جاری فراخوان مقاله ها در بعد ملی و بین المللی داده می شود پژوهش ها و پایان نامه های دکتر و سطح چهار را دریافت می کنیم و نقص ها را برطرف و مقاله آماده چاپ می شود

رئیس مجمع جهانى شیعه شناسى اظهارداشت: از اسفندماه سال جاری تا خردادماه سال آینده آثار پژوهشگران دریافت می شود و مورد ارزیابی و نقد و بررسی قرار می گیرد و پژوهش های برگزیده و پژوهشگران جهت الگو سازی معرفی می شوند و آثار پژوهشگران برتر مورد حمایت برای چاپ اثر قرار می گیرد.

دبیر شورای دین پژوهان کشور گفت: آثار ارسالی باید معیارها و ملاک هایی از جمله طرح و پاسخگویی به مساله، نوآوری و ابتکارو دارای روش و متدهای علمی پژوهشی باشد و در یک موضوع بنیادی یا کاربردی باشد.

وی بیان کرد: پژوهشگران می توانند در دوازده رشته شرکت کنند و ۱۲ هیات داوری سه تا پنج نفره از صاحبنظران حوزی به داوری آثار می پردازند و پژوهشی که از ۱۰۰ بتواند ۷۵ امتیاز را کسب کند انتخاب می شود.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا