اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

به گزارش خبرنگار ما: همایش دکترین مهدویت با پیام تصویری آیت الله جوادی آملی برگزار می شود

آستان بهارستان؛ نشست خبری جشن ها مراسم های نیمه شعبان ۱۴۰۰ در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار و خبر از برپایی هفدهیمن دوره دکترین مهدویت با پیام تصویری آیت الله جوادی آملی داده شد.

دبیر هفدهمین دوره همایش دکترین مهدویت در پاسخ به خبرنگار ما گفت: ۱۲۰ مقاله به همایش دکترین مهدویت رسیده که ۱۶ مقاله آن در این همایش ارائه می شود.

حجت الاسلام دکتر جعفری در این نشست اظهارداشت: این همایش سه شنبه مصادف با ۱۲ شعبان(۲۴ اسفندماه) از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر برپا می شود.

وی گفت: در هفدهمین دوره دکترین مهدویت در چهار محور انتظار به معنای نیروسازی برای پیشبرد اهداف، نیروهای تراز یاری امام زمان، پژوهش درباره چگونگی نیروسازی انبیاء و اولیاء و حفظ و ویژگی ها و شاخصه لازم نیروهای امام عصر فراخوان داده شد. در چهار بخش به ترتیب ۴۶، ۲۶، ۱۵ و ۱۱ درصد مقاله به این همایش رسیده است.

افتتاحیه همایش دکترین مهدویت با پیام تصویری آیت الله جوادی آملی

وی اظهارداشت: افتتاحیه این همایش با پیام تصویری آیت الله جوادی آملی و سپس سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه آغاز می شود.

دبیر همایش دکترین مهدویت ادامه داد: اختتامیه این مراسم با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری۱۶:۳۰ تا ۱۷ می باشد.

وی گفت: در این دوره از همایش دکترین بیشتر به مباحث روز پرداخته شده و در حوزه علمی و فرهنگ سازی شعار و پویش «به عشق مهدی همدلیم» انتخاب شده است.

وی عنوان کرد: پرداختن به بحث شبهات مهدویت و نبود یاران امام مهدی و وجود کیفی و کمی یاران مهم است که در این دوره به آن پرداخته شده است. زیرا در دوره حیات انبی و اماما ن نبود یاران حقیقی مانع محقق شدن اهداف شده و آنان نتوانستند در زمان مورد نظر، اهداف خود را محقق کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری گفت: این مراسم از طریق شبکه های تلویزیونی «قرآن» و «نور» و شبکه های مجازی «جمکران»، «عبرات» و «هیات آنلاین» و دو شبکه جهانی «ولایت» و «ولی عصر» به صورت زنده پخش می شود.

وی گفت: همچنین از سید هاشم الحیدری دبیر کل جنبش عهدالله عراق به عنوان مهدوی یاور برگزیده سال تقدیر می شود و از مهدی یاوران در همه حوزه ها از جمله بهداشت و علم تجلیل می شود.پایان پیام/۱۱۰

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا