اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

معاون زائران مسجد جمکران در پاسخ به خبرنگارما:نیمه شعبان شلوغی داریم/برپایی مراسم نیمه شعبان نیازمند نگاه ملی است

آستان بهارستان؛ معاون خدمات زائران مسجد جمکران در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که پیش بینی چه تعداد زائر را در مراسم های نیمه شعبان دارید؟ اظهارداشت: به دلیل اینکه نیمه شعبان امسال مصادف با شب جمعه و مراسم آخر سال و رفتن به آرامستان ها است قبرستان بقیع و مبادی وردی بسیار شلوع است و مسافرت های نوروزی هم آغاز می شود و با توجه به اینکه قم شاهراه مواصلاتی بین ۱۷ استان کشور است ۱۵ شعبان شلوغی خواهیم داشت.

نشست خبری جشن های نیمه شعبان ۱۴۰۰ در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد. ابراهیم صدوقی در این نشست افزود: پیش بینی می شود دو برابر جمعیت مردم قم برای نیمه شعبان به قم بیایند.

وی با تاکید بر اینکه نیمه شعبان نیازمند نگاه ملی است، گفت: برپایی جشن های نیمه شعبان باید در حد کشوری و وزارت خانه ها دیده شود.

وی ادامه داد: مهمان از تعدادی بیشتر شود اگر حواسمان نباشد کیفیت خدمت رسانی کاهش پیدا می کند.

پارکینگ های اطراف مسجد ظرفیت ۱۵ هزار خودرو را دارد

رئیس جشن های نیمه شعبان مسجد جمکران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آستان بهارستان مبنی بر اینکه پارکینگ های اطراف مسجد جمکران در مجموع چه تعداد ظرفیت خودرو دارد؟ گفت: پارکینگ های اطراف مسجد ظرفیت ۱۵ هزار خودرو را دارد.

وی گفت: مراسم شب نیمه شعبان سال گذشته جمکران به عنوان بزرگترین اجتماع مهدوی جهان توسط میراث فرهنگی به ثبت رسید لذا این رویداد مستلزم توجه ملی است.

وی بیان کرد: درسال جاری «قرارگاه امداد و درمان» با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی و پرسنل آتش نشانی و اورژانس و هلال احمر برپا می شود.

۶۰ درصد زائران مسجد حمکران بانوان هستند

صدوقی افزود: بیش از ۶۰ درصد شرکت کننده ها در مراسم های نیمه شعبان خانم ها هستند. لذا دو شبستان شش هزار متری برای اسکان بانوان و یک شبستان برای اسکان آقایان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در سال جاری طرح «منادیان معروف و سلامت» هم برای تذکر در مورد امر به معروف و رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا می شود.

وی ادامه داد: شش هزار خادم خانم و آقا در ۱۴ و ۱۵ شعبان در محوطه مسجد جمکران به خدمت رسانی می پردازند.

رئیس جشن های نیمه شعبان مسجد جمکران گفت: برای نظم بخشی و سهولت پارک خودروها ۱۲۰ بسیجی در پارکینگ ها مستقر می شوند.

وی اظهارکرد: مراسم اصلی در صورت مساعد بودن هوا در صحن جامع مسجد جمکران به مساحت ۴۰ هزار مترمربع برپا می شود

وی گفت: در سال جاری امکان بارندگی هست زائران لباس گرم همراه داشته باشند.

صدوقی گفت: از مجاوران مسجد جمکران تقاضا داریم در این دو روز با وسایل حمل و نقل عمومی مشرف شوند و میزبان خوبی برای میهمانان قم باشیم.

برپایی ۲۰۰ موکب از حرم تا حرم

وی بیان کرد: ستاد مردمی متولی موکب ها هست و قرار بر این بود که ۲۰۰ موکب از حرم حضرت معصومه سلام الله تا جمکران جمکران برپا خواهد شد

معاون خدمات زائران مسجد جمکران گفت: طرح قربانی برای سلامتی امام زمان از شعبان سال ۹۹ اجرا شد و از شام نیمه شعبان قرارگاه مردمی گامی به سوی جامعه مهدوی برپا و تاکنون با کمک خیرین یک میلیون پرس غذای گرم و۱۰۰ هزار بسته گوشت تبرکی بین مردم توزیع شده است.

وی اظهارکرد: با توجه به اینکه نیمه شعبان روز جهانی مستضعفان هست در سال جاری نیز این طرح اجرا می شود و به نیازمندان داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: با اینکه کرونا موقوفات مسجد را کاهش داده است اما جهت سلامتی زائران، ۴۶۰ هزار ماسک رایگان تقدیم مردم کرده ایم.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا