اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

معاون فرهنگی مسجد جمکران: برپایی ۱۲۰ برنامه از میلاد امام حسین تا شام نیمه شعبان

آستان بهارستان؛ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در نشست خبری جشن های نیمه شعبان ۱۴۰۰ که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهارداشت: ویژه برنامه های دهه مهدویت از میلاد امام حسین علیه السلام آغاز و ۱۲۰ برنامه تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام یاسین حسین آبادی افزود: جشن ملیت ها با حضور افرادی از آفریقا، افغانستان، آذربایجان و اردو زبان ها، جشن ایران همدل با حضور افرادی از پنج استان، قرائت ادعیه، برپایی کارگاه ها، همایش ها، نشست ها و شب شعرها در این مدت انجام می شود.

وی ادامه داد: مسابقات مختلف، جشنواره ملی مهدویت، جشنواره کودک و نوجوان مهدوی و تولید فیلم های کوتاه، آیین غبارروبی و قرائت مناجات شعبانیه از دیگر برنامه ها است. به عنوان مثال هزار هنرمند در این رویداد ثبت نام کردند و امروز اختتامیه این جشنواره هنری برگزار می شود.

وی گفت: پویش «تا همیشه سلام» با قرائت زیارت آل یاسین و ویژه برنامه «مرا دریاب» راس ساعت ۹ روز نیمه شعبان به صورت کشوری برگزار می شود.

معاون فرهنگی مسجد جمکران اظهارداشت: جشن های مسجد جمکران تحت عنوان رویداد بزرگ جشن های نیمه شعبان از ساعت ۱۶ شب نیمه شعبان تا ساعت ۱۱ شب روز نیمه شعبان برپا می شود.

راه اندازی پویش به «به عشق مهدی هواداریم» جهت گره گشایی از کار مردم

وی گفت: آنچه امام زمان را خوشحال می کند گره گشایی از کار مومنان نیازمند است. بدین منظور پویش بزرگ گره گشایی از کار یکدیگر با نام «به عشق مهدی هواداریم» را ایجاد کردیم که همه مردم می توانند به این پویش بپیوندند و گره از کار مردم باز کنند.

وی افزود: شبکه سه رسانه ملی، سازمان تبلیغات، شهرداری های برخی کلان شهرها به این پویش پیوسته اند. از مدیران کشور می خواهیم به پویش به عشق مهدی هواداریم بپیوندند و حقوق یک روز خود را به نیازمندان اختصاص دهند.

پیاده روی بزرگ «لبیک یا مهدی» و گره گشایی از مردم

معاون فرهنگی مسجد جمکران گفت: پیاده روی بزرگ «لبیک یا مهدی» روز نیمه شعبان از همه مساجد و تکایا به امامزاده احمد بن قاسم به سوی مسجد جمکران می آیند و اختتامیه مراسم «جشن گلریزان» برای تهیه جهیزیه نیازمندان برپا می شود.

وی گفت: سخنرانی حجت الاسلام مسعود عالی، مدیحه سرایی حاج محمود کریمی و شب جمعه سخنرانی حجت الاسلام پناهیان و قرائت دعای کمیل توسط حاج منصور عرضی از دیگر برنامه هاست.

وی افزود: قرائت دعای ندبه روز جمعه با سخنرانی حجت الاسلام حسینی قمی و مدیحه سرایی حاج مهدی سماواتی و جشن روز نیمه شعبان با سخنرانی حجت الاسلام دکتر رفیعی و مدیحه سرایی مهدی ارفع و سپس سخنرانی حجت الاسلام مومنی و مدیحه سرایی احمد واعظی، رسولی، حاج عباس حیدرزاده و حاج رضا بذری انجام می شود.

لزوم بکارگیری ظرفیت های ملی برای جشن های نیمه شعبان

وی در پایان از اینکه ظرفیت های ملی را برای جشن های نیمه شعبان در نظر نمی گیرند و به همین دلیل مشکلات هر سال تکرار می شود انتقاد کرد.

حجت الاسلام حسین آبادی گفت: از رئیس جمهور و مدیران کشوری می خواهیم نیمه شعبان را ملی ببیند و یک ستاد ملی در کشور میزبانی مردم را به عهده گیرند.پایان پیام/۱۱۰

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا