اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

در دهه اخیر نسبت به قرآن کم کاری شده است/ مسئولان جبران کنند

آستان بهارستان؛ معاون امور زائرین استانداری قم اظهارداشت: در دهه اخیر کم کاری در زمینه قرآن کم کاری شده است؛ آقایان مسئول در دهه ۹۰ جبران کنند.

معاون امور زائرین استانداری قم در حاشیه افتتاح نمایشگاه قرآن «بر آستان بهشت» در باغ راه حرم حضرت معصومه سلام اللهدر پاسخ به این سوال که به نظر شما در دهه اخیر کم کاری در زمینه قرآن کم کاری شده است؟ بله قطعا همین طور است؛ از شتاب حفظ قرآن که در دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ داشتیم به شدت کاسته شده است؛ ان شاءالله که آقایان مسئول در دهه ۹۰ جبران کنند.

اعتبارات قرآنی در سال های اخیر بسیار کم بوده

ابوالقاسم مقیمی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که به نظر شما اعتبار قرآنی برای قم مناسب است؟ اظهارداشت: به جهت شرکت در جلسات شورای توسعه قرآنی می گویم که متاسفانه اعتبارات قرآنی در سال های اخیر بسیار کم بوده و بیشتر نقش حمایتی از موسسات را داشته و اعتبار مستقیم که بتوان برنامه های ویژه در سطح شهر ارائه کرد نبوده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال سال هاست که مردم قم در ماه رمضان از تلاوت ها و جزء خوانی های بزرگ با حضور اساتید بین المللی که در گذشته در قم اتفاق می افتاد محروم هستند.

وی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که معاونتی برای انجام این اقدامات دارند برنامه ریزی کنند و با کمک دستگاه های مختلف بخصوص سازمان فرهنگی شهرداری برنامه های فرهنگی عمومی را گسترش دهند و در اجرای برنامه و آموزش های قرآنی اهتمام ویژه داشته باشند.

مقیمی در خصوص سهم استانداری در کارهای قرآنی اظهارداشت: استانداری در سیاستگذاری عمومی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی تلاش دارد از محل اعتبارات ملی در ردیف های بودجه سهم خوبی را برای قم جذب کند.

وی افزود: پیگیر مصوبات کارگروه ملی زیارت هستیم که اضافه بر اعتبار مصوب اعتباری را برای توسعه فعالیت های فرهنگی و قرآنی فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: هر چقدر دستگاه های فرهنگی از فضاها و مبلمان شهری مطلوب فراهم شده توسط شهرداری استفاده کنند اثرگذاری فعالیت ها و برنامه ها در اذهان عمومی بیشتر خواهد شد و مردم از نزدیک با فعالیت دستگاه ها آشنا می شوند زیرا برخی فعالیت های استانی و ملی در شهر انجام می شود که عموم از آن بی خبر هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا