اخبار مهمکمیسیون فرهنگی

نیازمند مناظرات علمی به سبک امام صادق (ع) هستیم

آستان بهارستان؛ دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس پیروی از سبک علمی امام جعفر صادق (ع) در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه را ضروری خواند و گفت: مناظرات علمی و کرسی‌های نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید به شیوه امام صادق (ع) باشد.

حجت‌الاسلام دکتر حسین جلالی دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و از اساتید حوزه و دانشگاه به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (علیه‌السلام) با برنامه «گفتگوی فرهنگی» مصاحبه تلفنی کرد.

حجت‌الاسلام جلالی گفت: باوجوداینکه ماقبل از امام صادق (ع)، پنج امام معصوم را داریم اما نام مذهب شیعه به هیچ یک از این پنج امام معصوم قبلی نام‌گذاری نشده است.

منتخب مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شیعیان و ائمه تا قبل از امام صادق (ع) در یک اختناق شدید و محدودیت به سر می‌بردند افزود: در زمان امام صادق (ع) تقریباً یک فضای بازی برای شیعیان و ائمه ایجاد شد به‌طوری‌که از ۶۰ هزار و ۸۰۰ روایت موجود از ائمه ۳۸ هزار روایت فقط مربوط به امام جعفر صادق است و این نشانه عظمت دانشگاه علمی حضرت با تربیت چهارهزار شاگرد است.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: امام صادق (ع) در زمانی که امویان و عباسیان حکومت می‌کردند کرسی‌های درس، کرسی‌های نظریه‌پردازی و مناظرات علمی بعد از درس را راه‌اندازی کردند و این کار به‌قدری گسترده بود که در حال حاضر پایه تمامی حوزه‌های علمیه، فقه مذهب جعفری است.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیروی از شیوه و سبک علمی امام جعفر صادق (ع) در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه را ضروری خواند و گفت: مناظرات علمی و کرسی‌های نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید به شیوه امام صادق (ع) باشد و این روش نواندیشی و نوآوری در دین یک نوع پیشرفت است و بدعت محسوب نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا