اخبار مهمکمیسیون آموزش

بودجه طرح‌های دانش بنیان کشور دو برابر شده است

آستان بهارستان؛ نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه طرح‌های دانش بنیان کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته دو برابر شده و به پنج هزار میلیارد تومان رسیده است.

«حمیدرضا حاجی بابایی» روز یک‌شنبه در بازدید از پارک علم و فناوری استان همدان که با حضور استاندار و جمعی از صاحبان شرکت های دانش بنیان برگزار شد، افزود: از این میزان ۲۳ میلیارد تومان به پارک علم و فناوری استان همدان اختصاص داده شده است.

به گفته وی حرکت بزرگی در سال جدید در حوزه دانش بنیان و فناوری کشور شکل گرفته است و اگر همه بخش ها بر اساس تحقیق و دانش و کاربردی کردن آن در جامعه گام بردارند مسیر توسعه کشور شتاب بیشتری خواهد گرفت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری همدان در فضای ۲۱ هکتار با زیر بنای ۱۳ هزار و ۷۵۰ متر مربع با ۱۶ کارگاه و هفت آزمایشگاه تاسیس شده است گفت: پارک علم و فناوری استان همدان نیازمند توسعه فضا و مکانی به مساحت ۲۰۰ هکتار است.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: در راستای رفع مشکلات توسعه و تامین زمین پارک علم و فناوری همکاری و حمایت های لازم انجام خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان نیز در این نشست گفت: ستاد اقتصاد دانش بنیان در استان با تعیین کمیته های شش گانه زیر مجموعه ستاد و تبیین اهداف و ماموریت های این ستاد تشکیل شده و برای احصا و رفع مشکلات این ستاد از ظرفیت های اساتید دانشگاه ها استفاده می شود.

تشکیل شش کمیته

«مجید کزازی» خاطرنشان کرد: ۶ کمیته شامل کشاورزی، فناوری زیستی و صنایع غذایی، سلامت، دارو و تجهیزات پزشکی، صنعت و معدن، فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنایع فرهنگی، گردشگری، خلاق و علوم انسانی و علمی و فناوری، خدمات تجاری سازی و توانمندسازی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ایده ها و برنامه های مرتبط با شرکت های دانش بنیان به عنوان یک فرصت استفاده خواهد شد و مورد حمایت قرار می گیرند.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان با تاکید بر ضرورت احیای مرکز رشد واحدهای فناور در شهرستان ها اظهار داشت: احیا و تجهیز این مراکز مستلزم اعتبارات است و ما از مسئولان انتظار داریم در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

کزازی با بیان اینکه ۲۸۰ مرکز فناور مربوط به حوزه پارک و فناوری در استان وجود دارد که از این تعداد ۳۹ شرکت، موسسه و واحد فناور در ساختمان پارک علم و فناوری مستقر هستند و فضا برای بقیه محدود است گفت: افزایش و ارتقای تعداد شرکت های دانش بنیان از ۵۴ به ۷۰ و شرکت‌های خلاق از ۱۲ به ۲۲ مورد از برنامه های محوری این مجموعه در سال جاری است.

وی، تعداد شرکت های دانش بنیان استان را ۵۴ شرکت برشمرد و افزود: از این تعداد ۴۰ واحد در پارک مستقر هستند و مابقی در کارگاه ها و فضاهای بیرون از پارک پراکنده بوده و به صورت مجازی فعالیت می کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان با ارائه گزارشی از طرح جامع مصوب سایت دائمی پارک علم و فناوری استان همدان گفت: تامین و تخصیص نیافتن اعتبار لازم، موانع حقوقی در صدور پروانه های ساختمانی مجزا، عدم تثبیت سند اراضی به نام پارک علم و فناوری و هماهنگ نبودن برخی از ارگان ها در توسعه تاسیسات زیر بنایی از جمله موانع اصلی در مسیر توسعه سایت دائمی پارک است.

استاندار همدان و جمعی از مسئولان پس از این نشست از بخش های مختلف پارک علم و فناوری بازدید کردند.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا