اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

برگزاری ۱۱ رویداد ایده پردازی در خانه خلاق و نوآوری اشراق

آستان بهارستان؛ نشست خبری با موضوع «توسعه خانه های خلاق و نوآوری و شرکت های خلاق و دانش بنیان» در سالن کنفرانس دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

معاون آموزش و توسعه فناوری خانه خلاق و نوآوری اشراق در  این نشست اظهارداشت: خانه خلاق و نوآوری اشراق با حمایت دفتر تبلیغات و مجوز رسمی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ستاد توسعه فناوری های نرم وفرهنگی یک سال و نیم است که کار خود را آغاز کرده و در چهار رکن فعالیت داشته است.

محمد جواد محمد صادق افزود: رکن نخست ادبیات سازی، ایده پردازی در بین طلاب دینی و دانشجویان علوم انسانی است که خانه خلاق و نوآوری اشراق در یک سال گذشته ۱۱ رویداد ایده پردازی در حوزه های سبک زندگی و خانواده، محصولات قرآنی و مهدوی و حوزه های مرتبط با صنعت و صنایع خلاق برگزار کرده و بیش از ۱۰۰۰ نفر در این رویدادها شرکت کرده اند.

وی گفت: درعرصه دوم برای توانمند سازی افراد مدرسه فناوری فانوس را تحت عنوان اپلیکشنی که  ۱۵۰۰ فایل ویدیویی آموزش های دانش بنیان و صوتی دارد که برای توسعه توان تیم هایی که در خانه خلاق و نوآور اشراق و همچنین عموم علاقمندان به سیستم نوآوری و فناوری فعالیت می کنند را ایجاد کردیم که این اپلیکیشن در کافه بازار جهت دانلود وجود دارد و بیش از ۱۰۰۰ نصب فعال دارد.

داوری ۳۰۰ ایده توسط خانه خلاق و نوآوری اشراق

وی بیان کرد: ‌گام سوم شتاب دهنده نیز میزبانی تیم ایده ها را بر عهده دارد و در یک سال و نیم گذشته حدود ۷۵ تیم از بین ۳۰۰ ایده ای که در سایت فناوری اشراق ثبت شد را در استان های مختلف داوری کرد.

معرفی ۱۶ شرکت به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاون آموزش و توسعه فناوری خانه خلاق و نوآوری اشراق گفت: در گام چهارم از تیم ایده تبدیل به شرکت خلاق کرد در یک سال گذشته ۱۶ شرکت های خلاق را برای اعتبار بخشی به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی کردیم.

وی ادامه داد: در این قسمت بازار فرهنگی و شبکه ملی فناوری فرهنگی را با دو رویداد بزرگ  داریم که در حال برنامه ریزی برای سال جاری هستیم. به عنوان ایوان نوآوری و تقاطع نوآوری که رویداد تقاطع نوآوری در مردادماه در اصفهان رقم می خورد که رویدادی است برای جذب مشتریان سازمانی برای شرکت های خلاق و تیم هایی که در حوزه فناوری های فرهنگی دارند فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: به دلیل چهار رکن ذکر شده خانه خلاق اشراق یکی از موفق ترین خانه های خلاق و نوآوری در معاونت علمی شناخته شده است.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا