اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

همه سازمان ها پای کار کنگره شهدا بیایند/آمریکا به برکت شهدا جرات تلافی اقدامات ایران را ندارد

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) گفت: همه مردم و سازمان های قم پای کار کنگره ملی شهدا بیایند و حق آنان را ادا کنند زیرا آمریکا به برکت خون شهدا جرات تلافی اقدامات ایران را هم ندارد.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ نشست هم اندیشی مسئولان “کنگره ملی شهدای استان قم” با حضور سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع)، احمد حاجی زاده معاون سیاسی-امنیتی استاندار قم، دکتر علی اکبر خوش گفتار مقدم رئیس ستاد کنگره ملی شهدا با مدیران رسانه های استان قم با موضوع برگزاری هر چه باشکوه تر کنگره و فعالیت های رسانه ای گسترده در سالن شهید جمکرانی تالار فرهنگیان قم برگزار شد.

عزت و اقتدار ایران مدیون خون شهداست

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) دراین نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شش هزار و۹۰ شهید استان قم اظهارداشت: استمرار و عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران مدیون خون شهداست.

شهدا کاری کردند که آمریکا جرات تلافی اقدامات ایران را هم ندارد

سردار محمدرضا موحد افزود: امروز آمریکا در برابر ایران نمی تواند اقدامی انجام دهد و آنان حتی جرات تلافی در برابر اقدامات ایران را ندارند که این عزت، اقتدار و سربلندی نظام اسلامی و تفکر بسیجی و روحیه استکبارستیزی جوانان ما و حتی جبهه مقاومت مدیون و به برکت ایثارگری های شهدا و ایثارگران است.

وی با بیان اینکه شهادت هنر مردان خدا و زنده نگه داشتن یاد شهدا هنر ما است، تصریح کرد: امروز جبهه استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته و با قدرت کار خود را انجام می دهد و ما باید در برابر هجمه ها با زنده نگه داشتن یاد شهدا وارد عمل شویم زیرا آنان با پیروی از سیره امام حسین علیه السلام درس شجاعت و شهامت را آموختند و حماسه های جاودانی آفریدند که باید برای همگان بخصوص نسل نوجوان و جوان تبیین شود.

وی یادآور شد که نخستین کنگره در سال ۷۳ در قم برپا شد و مورد تایید رهبری قرار گرفت و مقرر شد هر سه سال یک بار دراستان ها برگزار شود و ایشان عنایت خاصی به برپایی این کنگره ها داشتند و حتی در اوج همه گیری بیماری کرونا دیدار معظم له با اعضای کنگره شهدا برقرار بود.

رساندن پیام شهدا عملیاتی فرهنگی سرنوشت ساز است

دبیر ستاد کنگره ملی شهدای استان قم تاکید کرد: رساندن پیام و تداوم راه شهدا عملیات فرهنگی مهم و سرنوشت ساز است لذا مفتخر هستیم که دومین کنگره شهدای استان قم را برگزار و خواسته های مقام معظم رهبری را برآورده کنیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری تاکید دارند که این کنگره ها بتواند برانگیختگی در جامعه ایجاد کند و منجر به تولید آثار فاخری شود که تا سال ها از آن استفاده شود و ماموریت های آن از جمله شناساندن سیره و روش شهدا ادامه پیدا کند.

وی درپاسخ به چهاردرخواست خبرنگار آستان بهارستان مبنی براینکه سایتی را اختصاص دهید تا محتواهای تولیدی رسانه های قم درآن بارگذاری شود؛ در دیدارهای مسئولان با خانواده های شهدا خبرنگاران و عکاسان علاقمند را دعوت کنید؛ برای دانش آموزان  برنامه داشته باشید و سه جشنواره رسانه ای، دانش آموزی و دانشجویی را برگزار کنید، اظهارداشت: برنامه ریزی می کنیم تا جشنواره اصحاب رسانه برای تولید کنندگان آثار فاخر و فعالان این حوزه برگزار شود و برای سه جشنواره برنامه ریزی خواهیم داشت.

سردار موحد با بیان اینکه تولیدات رسانه های قم ازاین پس روی سایت کنگره قرار می گیرد، گفت: جشنواره های سرود، فیلم یک دقیقه ای موبایلی، شعر و پوستر از جمله برنامه ها است و همچنین اسناد شهدای استان قم به برکت کنگره آماده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سه برنامه برای دانش آموزان داریم، اظهارکرد: نخست برنامه یک روز حضور در گلزار شهدای علی بن جعفر سلام الله است زیرا این گلزار شهدا بین المللی و از ۱۱ ملیت شهید در خود جای داده و دوم آشنایی با حرم حضرت معصومه سلام الله و مسجد جمکران است.

وی بیان کرد: قرار بود این کنگره سال ۹۸ برگزار شود اما به دلیل اینکه  آثار هنری فاخر زیادی موجود نبود به تاخیر افتاد به بهانه کنگره آثار فاخری از جمله تولید مستند شهید زین الدین و شهدای استان و همچنین سریال شهید زین الدین تولید و در دست تولید داریم.

دبیر ستاد کنگره ملی شهدای استان قم افزود: سمفونی خانه موسیقی ایران اثری را در دست تهیه دارند که این اقدام تاکنون در استان های کشور انجام نشده بود؛ همچنین برنامه «فصل شیدایی» از جمله دیگر برنامه هاست.

اختصاص ۱۰میلیارد تومان به بخش هنری کنگره ملی شهدای استان قم

وی گفت: ۱۰میلیارد تومان به بخش هنری اجرایی و آماده سازی کنگره ملی شهدای استان قم اختصاص یافته است و در راستای برنامه های محرومیت زدایی به اسم هر شهید برای مستمندان اقدام می کنیم.

همه سازمان های قم پای کار کنگره ملی شهدا بیایند

وی بیان کرد: از سال ۹۸ تاکنون شورای شهر و شهرداری، صدا وسیما اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی بنیاد شهید و اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس پای کار بودند که جا دارد از آنان قدردانی کنیم اما همه دستگاه ها و سازمان ها در قبال شهدا وظیفه دارند.

سردار موحد اظهارداشت: اصحاب هنر و رسانه پای کار بیایند و کل استان از جمله نویسنده ها، مسئولان و نخبگان را فعال کنید تا حق شهدا ادا شود و سپاه هم از برنامه ها و ایده ها پشتیبانی می کند.

وی گفت: سپاه پاسداران چهار میلیارد تومان برای همه اقدامات کنگره ملی شهدای استان قم اختصاص داده که فقط دو میلیارد تومان برای چهار هزار تابلوفرش منقش به تصویر شهدا به ارزش ریالی ۵۰۰ هزار تومان و یک کارت هدیه ۵۰۰ هزارتومانی برای خانواده شهدا آماده شد و پنج میلیارد تومان هم برای ساخت برنامه فصل شیدایی هزینه شده لذا هزینه ها با کمک دیگر ارگان ها انجام می شود و با رایزنی و پشتیبانی استانداری بخشی از کارها به عهده دیگر سازمان ها نهاده شده است.

****

لازم به ذکر است که رئیس کنگره ملی شهدای استان سردار محمدشاهچراغی استاندارقم و رئیس شورای سیاستگذاری کنگره، آیت الله سعیدی تولیت حرم آستان حضرت معصومه سلام الله هستند و این کنگره در ۲۷ آبان ماه سال جاری در استان قم برگزار خواهد شد.

کنگره شهدای استان قم از ۱۷ کمیته و هفت کارگروه تشکیل شده است.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا