اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

تمام ظرفیت های قم برای برپایی کنگره شهدا به کار گرفته شود

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ معاون سیاسی-امنیتی استاندار قم با بیان اینکه برپایی کنگره های شهدا منطبق با آموزه های قرآن است، تاکید کرد: تمام ظرفیت های قم برای برپایی کنگره شهدا به کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ نشست هم اندیشی مسئولان “کنگره ملی شهدای استان قم” با حضور فرمانده سپاه علی بن ابی طالب (ع)، احمد حاجی زاده معاون سیاسی-امنیتی استاندار قم، دکتر علی اکبر خوش گفتار مقدم رئیس ستاد کنگره ملی شهدا با مدیران رسانه های استان قم با موضوع برگزاری هر چه باشکوه تر کنگره و فعالیت های رسانه ای گسترده در سالن شهید جمکرانی تالار فرهنگیان قم برگزار شد.

معاون سیاسی-امنیتی استاندار قم نیز دراین نشست با بیان اینکه هر کجا باری باشد سپاه بر دوش می کشد حوزه شهدا هم متولی دارد اما سپاه به آن ورود پیدا کرده است، گفت: هرکس در حوزه شهدا کار می کند باید قدردان باشد زیرا شهدا آنان را انتخاب کرده اند.

احمد حاجی زاده افزود: مقام معظم رهبری درکل کشور به تنهایی کنگره ها را مدیریت و اقدامات و تولیدات انجام شده را رصد بررسی می کنند و نظرات را برای عمق بخشی به این موضوع ارائه می دهند

وی اظهارداشت: رهبری چند نگرانی دارند و بیان می کنند مراسم برای شهدا تبدیل به ختم باشکوه شده این کف کار است باید تولید انرژی مضاعف در جامعه و اندیشه ها انجام شود و اقداماتی انجام شود که سبب بصیرت افزایی در جامعه شود.

وی ادامه داد: رهبری درخواست دارند تا پیام شهیدان سیره و سبک زندگی آنان به مردم ارائه و با پدر و مادران شهدا مصاحبه شود سبک زندگی چه بوده که به شهادت منجر شده است اما متاسفانه ما غفلت کردیم و والدین بسیاری از شهدا فوت کرده اند.

برپایی کنگره های شهدا منطبق با قرآن است

رئیس کمیته امنیت و رزمایش کنگره ملی شهدای استان قم با بیان اینکه یادواره شهدا با فرهنگ قرانی تطبیق دارد، گفت: اصل برپایی کنگره شهدا ذکر و منطبق با فرموده خداوند در قرآن است.

وی ادامه داد: خطبه ۱۱۷ نهج البلاغه مولای متقیان یادواره شهدا را برگزار کرده و بیان کردند «از بذل مال، در راه کسى که خود آن را روزى شما کرده بود، بخل ورزیدید و از به خطر افکندن جان خویش، در راه کسى که آفریننده جانهاست، سر بر تافتید. نام خدا را وسیله قرار مى دهید تا در میان بندگان خدا عزیز و مکرم شوید، ولى، خدا را در میان بندگانش حرمت نمى دارید. عبرت بگیرید، فرود آمدن در خانه هاى کسانى را که پیش از شما در آن خانه ها منزل کرده بودند، پند گیرید از جدا شدنتان از نزدیکترین یاران و برادران خود».

مسئولان و اصحاب رسانه در حوزه شهدا کم کاری کردند

وی در ادامه اظهارداشت: طبق پرسش هایی که در برخی دبیرستان ها انجام شد دانش آموزان ما اطلاعاتی از شهدا و سیره آنان نداشتند این نشان می دهد که ما مسئولان متولی و اصحاب رسانه متهم هستیم که نتوانستیم فرهنگ ایثار و شهادت را درست تبیین کنیم باید برای این وضعیت گریست که ما متاسفانه پس از جنگ حق شهدا را ادا نکردیم.

تمام ظرفیت های قم برای برپایی کنگره شهدا به کار گرفته شود

حاجی زاده گفت: استاندار و فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) همه یکشنبه ها با برپایی نشستی از همه دستگاه های متولی مطالبه دارند اما همه دستگاه ها و همه ظرفیت های استان باید برای کنگره ملی شهدای قم به کار گرفته شود

وی با تاکید براینکه نباید از تبیین فرهنگ و سیره شهدا غفلت کنیم، افزود: مخاطب ما بیشتر نوجوانان و جوانان هستند که زمان جنگ را درک نکردند و نبودند و رشادت های جوانان آن زمان را ندیدند و ما هم نتوانستیم فرهنگ ایثار و شهادت را برای آنان تبیین کنیم.

وی با اشاره به اینکه هشت اجلاسیه برگزار خواهد شد، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت تعطیل شدنی نیست از هنر و چهره های هنری باید در این راستا استفاده شود.

معاون سیاسی-امنیتی استاندار قم گفت: اقبال مردم به شعر «سلام فرمانده» و حضور آنان در مراسم هایی مانند «جشن غدیر» که چند روز پیش در تهران برپا شد و یا حضور متدینین در مراسم هایی مانند «دعای عرفه» جلوه هایی از حضور مردمی ملت ایران اصیل ایران است که هر زمان نیاز بوده به صحنه آمدند نه امثال برخی که در قبال دریافت هزینه خیابان گردی می کنند.پایان پیام/۱۱۰

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا