اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

مصونیت جامعه در گرو توفیق در جنگ نرم/هدف دشمن لغزنده کردن اندیشه جوانان است

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ رئیس ستاد کنگره ملی شهدا گفت: هدف دشمنان ایران لغزنده کردن اندیشه جوانان است لذا مصونیت جامعه در گرو توفیق در جنگ نرم است.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ نشست هم اندیشی مسئولان “کنگره ملی شهدای استان قم” با حضور فرمانده سپاه علی بن ابی طالب (ع)، احمد حاجی زاده معاون سیاسی-امنیتی استاندار قم، دکتر علی اکبر خوش گفتار مقدم رئیس ستاد کنگره ملی شهدا با مدیران رسانه های استان قم با موضوع برگزاری هر چه باشکوه تر کنگره و فعالیت های رسانه ای گسترده در سالن شهید جمکرانی تالار فرهنگیان قم برگزار شد.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم دراین نشست با بیان اینکه نبودن جمهوری اسلامی مطلوب دشمن است؛ اظهارداشت: دشمنان نخست جنگ سخت از طریق صدام را آغاز و مدتی هم ایران را درگیر گروه تروریستی داعش در سوریه، افغانستان و یمن کردند اما توفیقی که خواستند کسب نکردند و به گفته ترامپ رئیس جمهور اسبق ایالات متحده آمریکا هفت تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کردیم و منطقه را به ایران تحویل دادیم لذا هم اکنون وارد عرصه جنگ شناختی شدند که در آن اذهان را هدایت می کنند.

دکتر علی اکبر خوش گفتار مقدم تصریح کرد: مقام معظم رهبری به همین منظور تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و جهاد تبیین را مطرح کردند و از مسئولان خواستند مانع تحقق اهداف دشمن شوند.

هدف دشمنان ایران لغزنده کردن اندیشه جوانان است

وی افزود: دشمنان جمهوری اسلامی ایران می خواهند ابتدا اندیشه ها را لغزنده کنند و در دل مردم در مورد ارزش های انقلابی شک و تردید ایجاد کنند و سپس ارزش های دینی و بعد از آن ارزش های مذهبی را مورد هدف قرار دهند زیرا با اندیشه لغزنده جوانان ما را در مسیر خنثی و منفعل قرار می دهند.

وی اظهارداشت: به فرموده رهبری برپایی کنگره های شهدا با اهداف دشمنان مغایر و مانند پاتکی است که ضد اهداف آنان عمل می کند.

مصونیت جامعه در گرو توفیق در جنگ نرم است

رئیس دانشگاه فرهنگیان قم تاکید کرد: برای مصونیت جامعه در برابر دسیسه های دشمن راهی جز مقابله در برابر جنگ نرم دشمنان نداریم.

وی خطاب به مدیران رسانه های قم گفت: تاثیرگذاری ذهنی که دشمن می خواهد در جوانان ما ایجاد کند خنثی کنید و اندیشه درست را جایگزین آن کنید.

وی ادامه داد: در دنیای امروز حرف اول را رسانه ها می زنند منتهی اگر به موقع و با زبان هنر و منطق اندیشه های شهدا و راه آنان را تبیین کنند.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم اظهارکرد: سردار جلالی در سال ۷۳ بحث کنگره شهدا را در قم آغاز کرد و سپس همه استان ها این برنامه را برپا کردند و پس از ۲۸ سال کنگره ملی شهدا برای بار دوم در قم برپا خواهد شد.

تولید ۵۰ کتاب در راستای کنگره ملی شهدای قم

وی با بیان اینکه کنگره ملی شهدای استان قم که ۲۷ آبان ماه سال جاری برپا خواهد شد متشکل از ۱۷ کمیته و هفت کارگروه است، گفت: تولید ۵۰ کتاب، سفارش فیلم سینمایی شهدای لشکر ۱۷علی بن ابی طالب(ع) به بنیاد فارابی، تهیه مستند شهید زین الدین توسط صدا وسیمای مرکز قم از جمله اقدامات انجام شده است.

خوش گفتار مقدم افزود: جشنواره ملی فیلم، جشنواره تئاتر، جشنواره نمایش نامه نویسی، سفارش تهیه سمفونی شهدا(موسیقی همراه با گفتار و شعر) به بنیاد فارابی، برپایی یادواره های شهدای استان قم از سوی دانشگاه ها، اصناف و پایگاه های بسیج و دیگر ارگان ها و پروژه بزرگ دیدار با خانواده شش هزار و۹۰ شهید استان قم و دادن تابلوفرش منقش به تصویر شهیدشان از دیگر برنامه ها در راستای کنگره شهداست.

برپایی برنامه فصل شیدایی در قم

وی گفت: برنامه “فصل شیدایی” کاری از موسسه اوج است که با استفاده از اجرای ضبط شده و زنده به بازسازی برخی از عملیات های دفاع مقدس می پردازد.

وی افزود: این برنامه در محل اردوگاه غدیر انتهای شهرک قدس از پنج مهرماه به مدت ۱۵ روز میزبان پنج تا هفت هزار نفر از شهروندان خواهد بود و پس از آن هشت اجلاسیه برگزار می شود.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم گفت: شهردار و شورای شهر قم هم با نصب سردیس های متعدد، تصاویر و بیلبوردها، چاپ بنر و دراختیار قرار دادن سالن های همایش پای کار این کنگره آمدند.

وی با بیان اینکه از تولیدات دیداری و شنیداری برای انعکاس پیام شهدا قدردانی می کنم؛ گفت: تولیدات فضای مجازی و رسانه ای و هنری مربوط به شهدا در سال ۱۴۰۱ برای استفاده دراختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا