اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

اصحاب رسانه به سوژه های بر زمین مانده حوزه ایثار وشهادت بپردازند

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ مدیرکل صدا وسیمای مرکز قم گفت: اصحاب رسانه منتظر بهانه برای کار کردن در خوزه ایثار و شهادت نباشند و به سوژه های بر زمین مانده برای شهدا و جانبازان بپردازند.

به گزارش آستان بهارستان؛ نشست هم اندیشی مسئولان “کنگره ملی شهدای استان قم” با حضور فرمانده سپاه علی بن ابی طالب (ع)، احمد حاجی زاده معاون سیاسی-امنیتی استاندار قم، دکتر علی اکبر خوش گفتار مقدم رئیس ستاد کنگره ملی شهدا با مدیر رئیس صدا و سیمای مرکز و رسانه های استان قم با موضوع برگزاری هر چه باشکوه تر کنگره و فعالیت های رسانه ای گسترده در سالن شهید جمکرانی تالار فرهنگیان قم برگزار شد.

مدیرکل صدا وسیمای مرکز قم دراین نشست اظهارداشت: مسئولان بخشی از کار را به عهده دارند اما اصحاب رسانه در حوزه شهدا وارد عمل شوند و منتظر مسئولان نباشند همانگونه که شهدا و رزمندگان ما هم برای رفتن به جبهه منتظر امر مسئولی(جز امام خمینی) نبودند.

حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر خطاب به اصحاب رسانه افزود: ما باید جدول ایثار و شهادت را برای خودمان تهیه و در ابعاد مختلف به سیره و زندگی شهدا بپردازیم.

رسالت اصحاب رسانه توجه به همه عوامل در پیروزی انقلاب است

وی گفت: رسالت رسانه ای ما توجه به همه شهدا، جانبازان و خانواده آنان و حتی عوامل پشتیبانی جنگ مانند راننده، تعمیرکار، مداح و دیگر افراد است.

وی تصریح کرد: مدیران رسانه به یک نفر یا میلیون ها مخاطب رسانه خود کار نداشته باشند؛ همانگونه که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: ای علی به خدا سوگند اگر یک نفر به دست تو هدایت شود، برای تو بهتر از آن چیزی است که خورشید بر آن می تابد، درحالی که ولایت تو را پذیرفته باشد.

اصحاب رسانه به سوژه های بر زمین مانده برای شهدا و جانبازان بپردازند

مدیرکل صدا وسیمای مرکز قم اظهارداشت: اگر اصحاب رسانه هنرمند برداشت محتوا باشند، در حوزه ایثار و شهادت محتوا تا بی نهایت موجود است و تقاضا دارم تا سوژه های بر زمین مانده برای شهدا و جانبازان را بردارند.

وی بیان کرد: دردآور است که صدا وسیمای قم قصد تهیه مستند از دوهزار و۷۰۰ خانواده شهید را داشت که با وقفه دو ساله ای که به دلیل کرونا ایجاد شد پس از آنکه به سراغ مجموعه ۱۵۰ نفری اول رفتیم از پدر و مادران شهیدی که در برنامه «جان های عاشق» تهیه شد، حدود ۴۰ درصد آنان از دنیا رفته بودند.

وی تاکید کرد: تهیه مستند از پدر و مادر شهدا درجه اول اهمیت رسانه های باشد.

حجت الاسلام لطفی نیاسر گفت: صدا وسیمای مرکز قم حتی یک ریال برای پوشش برنامه های کنگره ملی شهدا دریافت نکرده است و فعالیت در این حوزه را وظیفه خود می داند.

وی گفت: تنها برنامه تلویزیونی برای شهدای مدافع حرم غیرایرانی و تنها برنامه اربعین و شهدای مدافع حرم و مستند جانبازان اعصاب و روان را صدا وسیمای مرکز قم تهیه کرده است.

وی بیان کرد: بخش صدا وسیما و رسانه های دیگر هر کدام مخاطبان خود را دارند و صدا وسیمای مرکز قم با گذاشتن نظرسنجی برای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با فاصله سه دهم درصد با آرای واقعی مردم در انتخابات فاصله داشت و در نظرسنجی یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی نتیجه نظرسنجی صدا و سیما با واقعیت یکسان بود.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا