اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

برپایی درمانگاه صلواتی سیدالشهدا برای بیست وسومین سال/دعوت از کادر درمان به پویش امام حسینی درمان نیازمندان

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ درمانگاه صلواتی سیدالشهدا برای بیست وسومین سالر درقم برپا می شود و به تمام بیماران و عزاداران سیدالشهدا خدمات ارائه می دهد.
رئیس هیات مدیره درمانگاه سیدالشهدای قم در نشستی خبری اظهارداشت: درسال جاری ۳۰ پزشک فوق تخصص، متخصص و پزشک عمومی در دو روز عاشورا و تاسوعا در درمانگاه صلواتی سیدالشهدا حضور پیدا می کنند که پیش بینی می شود تا ۵۰ پزشک به این طرح ملحق شوند.
محمد خامه یار افزود: برخی پزشکانی که نوبت مطب آنان تا دو ماه زمان می برد در این دو روز در درمانگاه صلواتی حضور پیدا می کنند.
وی گفت: طبق تفاهم نامه منعقد شده با برخی مراکز درمانی قرار براین شده که برخی بیماران نیازمند به صورت رایگان یا با تخفیف از خدمات درمانی بهره مند شوند و حتی داروی خود را از داروخانه هایی که در طرح ما مشارکت می کنند با ۱۵ تا ۲۰ درصد تخفیف دریافت کنند.
وی با بیان اینکه سال گذشته فقط در نوبت صبح پزشک متخثث حصضور داشت: گفت: امسال در دو شیفت صبح و بعد از ظهر پزشک متخصص در درمانگاه حضور دارد و از توان درمانگاه کامکار هم به صورت مستقیم استفاده می شود.
آمادگی پذیرش پنج هزار بیمار در درمانگاه صلواتی سیدالشهدا
خامه یار اظهارداشت: درمانگاه صلواتی سیدالشهدا آمادگی پذیرش پنج هزار نفر را دارد و اگر مراجعه کننده داشته باشیم ساعت کار را بیشتر می کنیم؛ به عنوان مثال سال گذشته بعد از روز عاشورا دکتر مظفری متخصص گوش و حلق و بینی ۱۱ محرم در درمانگاه حضور پیدا کردند و ۲۵۰ نفر بعد از روز عاشورا پذیرش شدند.
وی با بیان اینکه همزمان ۱۶ پزشک در درمانگاه صلواتی سیدالشهدا حضور دارند، گفت: برخی بیماران که نیاز به معاینه بیشتر دارند در مطب پزشکان بدون نوبت و هزینه درمان خواهند شد.
وی گفت: در ادامه این طرح پایه بسیاری از کارهای جهادی گذاشته شد و سال گذشته ۳۰ اکیپ در دوران کرونا به منازل نیازمندان اعزام شدند و در طول سال خدمات و بسته های معیشتی به آنان اختصاص دادند.
برخی پزشکان مانند دکتر جنابان ( چشم پزشک) ۲۱ سال است که در این روزها در درمانگاه حضور پیدا می کنند.
وی همچنین ابرازداشت: هر خانواده که بیمار کرونایی داشته باشد می تواند در تمام ایام سال برای دریافت امانی دستگاه اکسیژن و تخت بیمار بعد از نماز عشاء به واحد تجهیزات پزشکی مسجد حضرت فاطمه زهرا پیام نور قم مراجعه کنند.
کتابخانه مسجد حضرت زهرا و سالن کرایه جشن عبادت این مسجد هم در اختیار همه علاقمندان قرار می گیرد.
×××

دعوت از کادر درمان به پویش امام حسینی درمان بیماران نیازمند

مدیردرمانگاه سیدالشهدای قم هم در این نشست اظهارداشت: در رشته های تخصصی اطفال، فوق تخصص گوارش، چشم پزشک، اورولوژیست، متخصص پوست و مو، متخصص مغز واعصاب، متخصص اعصاب وروان، متخصص گوش و حلق و بینی، متخصص قلب، دکتر اورتپد و خدمات مامایی، مشاوره، روانشناسی، تغذیه و ژنتیک و تیم پیراپزشکی شامل پرستار و بهیار جهت تزریقات و پانسمان در درمانگاه صلواتی سیدالشهدا در دو روز حضور پیدا می کنند.
دکتر حسن طاهایی افزود: ۶۰ نفر شیفت در طول دو روز هستند تاسوعا و عاشورا در این درمانگاه حضور می یابند و این اقدام در طول سال ادامه پیدا می کند؛ برخی کلینیک ها اعلام آمادگی کردند که بیمارانی که معرفی کنیم رایگان یا با هزینه کمتر درمان کنند
وی گفت: از همه مراکز درمانی و پزشکان دعوت می کنم که به پویش درمان بیماران نیازمند بپیوندند و در طول سال از یک بیمار تا هر تعداد که تمایل دارند به نیت امام حسین سلام الله درمان کنند یا تخفیف پنج تا ۱۰۰ درصدی برای نیازمندان درنظر بگیرند.
ایجاد دیوار مهربانی برای کمک دارویی به نیازمندان
وی ابرازداشت: دیوار مهربانی هم در نزدیکی درمانگاه ایجاد می شود تا علاقمندان هر چقدر تمایل دارند برای کمک دارویی به نیازمندان کمک کنند.
وی با تاکید براینکه همه مردم می توانند از خدمات درمانگاه صلواتی سیدالشهدا استفاده کنند، گفت: دولت یک ریال به این منظور به ما کمک نکرده و همه فعالیت ها کاملا هیاتی است.
×××

از۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ مراجعه در دو روز

یکی از فعالان سلامت استان قم هم در این جلسه اظهارداشت: درمانگاه صلواتی سیدالشهدا در طول این ۲۳ سال از ۱۵۰۰ تا بیش از چهار هزار نفر در دو طول روز مراجعه کننده داشته است.
خانم مهرنژاد گفت: دکتر رامندی رئیس اورژانس نیکال تهران ۲۰ سال است که هر سال خودشان تماس می گیرند و به این درمانگاه می آیند همین طور خوئنی سال هاست که به صورت افتخاری در این درمانگاه حضور می یابند و یا دکتر اخوان متخصص گوش و حلق و بینی چهار سال است که از اصفهان به قم می آیند و امسال سه شیفت در درمانگاه حضور می یابند.
وی ادامه داد: برخی پزشکان هم مانند دکتر زمانیان و دکتر رحیمی چشم پزشک در مطب خود حضور می یابند و در این دو روز ویزیت رایگان انجام می دهند.
×××
درمانگاه صلواتی سیدالشهدا در دو شیفت از ساعت ۸ صبح روز تاسوعا تا ۸ بعد از ظهر روز عاشورا به صورت یکسره در خیابان ۱۹دی دبیرستان دین ودانش روبروی بیمارستان کامکار دایر است.
علاقمندان به شرکت در پوییش امام حسینی هم می توانند با شماره ۰۹۱۲۷۴۷۵۵۶۲ تماس بگیرند.پایان پیام/۱۱۰

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا