اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

تدارک ۱۵۰ برنامه توسط سپاه علی بن ابی طالب قم در هفته دفاع مقدس

آستان بهارستان؛ نشست خبری کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت دفاع مقدس در قم برگزار شد و فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم گفت: در هفته دفاع مقدس بیش از ۱۵۰ برنامه توسط بخش ‌های مختلف سپاه و بسبج قم اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ نشست خبری کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت دفاع مقدس در قم به مناسبت آغاز این هفته در سالن جلسات آیت الله سعیدی برگزار شد.

رئیس کمیته نیروهای مسلح دراین نشست به اهم فعالیت های ارتش جمهوری اسلامی ایران در هفته رفاع مقدس پرداخت و اظهارداشت: فداکاری شهدا ایثارگران و جانبازان پیروزی و عزت و اقتدار را بر ایارن به ارمغان آورد و خون شهدا حقانیت جمهوری اسلامی را بر جبین ایران ثبت کرد؛ آنان به عنوان اسوه ایثار نشان دادند که هر جا تلاش و ایمان باشد پیروزی محقق می شود.

سردار محمدرضا موحد افزود: مقام معظم رهبری درخصوص دفاع مقدس ایران فرمودند: «جنگ» یک گنج است آیا ما می توانیم این گنج را استخراج کنیم امام سجاد علیه السلام و زینب سلام الله توانستند در چند ساعت گنج عاشورا را استخراج کند و ائمه پس از آنان هم استخراج کردند و منشاء خیر و بیداری و درس به مردم شدند.

وی گفت: دفاع مقدس هم در راستای حرکت اباعبدالله بود و رهبر کبیر انقلاب انجام شد و آغاز دفاع مقدس با تاسی به عاشورا بود.

وی بیان کرد: عاشورا به این دلیل باقی ماند و الگو شد که خالصانه برای خدا انجام شد؛ رمز مانگاری عاشورا و نهضت اباعبدالله این بود که برای رضای خدا و در راه خدا بود که طبق آیات قرآن اگر کسی برای خدا قدمی بردارد خداوند خودش کار را درست می کند.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) افزود: در طول دفاع مقدس امدادهای غیبی در عملیات ها وجود داشت و پس از آن هم در تحریم کامل بودیم و امدادهای غیبی کشور را به موفقیت های مختلف رساند.

ایمان مهم تر از تاکیتک و سلاح است

وی گفت: تاکیتک های نظامی و سلاح مهم است اما ایمان مهم تر است و با وجود ایمان در دل دشمن رعب ایجاد می شود اگر ایمان باشد پیروزی با ماست.

وی اظهارکرد: برخی فرمانده های دوران دفاع مقدس با سن کم طراحی های نظامی و اقداماتی را انجام دادند که بی نظیر بود و به عنوان مثال طراحی عملیات والفجر هشت در دانشگاه های نظامی دنیا تدریس می شود.

سردار موحد ادامه داد: در بیش از ۲۰۰ سال اخیر هر عملیات نظامی که علیه ایران شکل گرفته بخشی از ایران ما جدا شد اما در این هشت سال دفاع مقدس دشمن نتوانست به اهداف خود برسد.

دشمن از هشت سال جنگ با ایران سه هدف داشت

وی با بیان اینکه استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و با جلوداری صدام سه هدف اصلی را دنبال می کرد، گفت: هدف اول لغو قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر، هدف متوسط اشغال خوزستان به عنوان استان استراتژیک با منابع غنی نفتی و هدف اصلی آن ها براندازی جمهوری اسلامی ایران بود که نتوانستند به اهدافشان برسند.

وی اظهارداشت: اسلام رمز ماندگاری دفاع مقدس بود؛ همه چی فانی است مگر منصوب به خدا باشد؛ سه عامل رهبری امام راحل و پشتیبانی مردم و اخلاص شهدا و رزمندگان ما را پیروز کرد و هم اکنون جمهوری اسلامی در جهان به عنوان الگو قرار گرفته است.

رئیس کمیته نیروهای مسلح تاکید کرد: امداد و نصرت الهی در هر زمینه ای نیازمند تلاش است و مدافعان حق و حقیقت تصور نکند در میدان مبارزه تنها و بدون تکیه گاه هستند اما این را هم باید دانست که قدرت خدا پشت سر آدم های تنبل نمی آید و طبق ضرب المثل معروف از تو حرکت از خدا برکت.

وی با بیان اینکه شعار هفته دفاع مقدس امسال «ما مقام هستیم» است، عناوین روزهای این هفته را بیان کرد.

تجلیل رهبری از پیشکسوتان دفاع مقدس

وی گفت: پنج شنبه ۳۱ شهریورماه با نام «پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت» نام گذاری شده که عطر افشانی مزار شهدا انجام و مقام معظم رهبری به صورت ویدئو کنفرانس از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل می کنند و مراسم در همه استان های کشور پخش می شود و در تالار باغ موزه دفاع مقدس قم به صورت حضوری انجام می شود.

سردار موحد گفت: روز دوم با نام «معنویت، زنان، خانواده و سلامت» روز سوم «ولایتمداری، جوانان علم و دانش پژوهی» روز چهارم «شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی» روز پنجم «دفاع همه جانبه پشتیبانی مردمی و اصناف و روز سرباز» روز ششم «وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی، استکبارستیزی» روز هفتم«نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، روحانیت عشایر روستاییان و پیشمرگان کرد مسلمان» و روز هشتم با نام «فرماندهان عزتمداران حماسه آفرینان» نام گذاری شده است.

تدارک بیش از ۱۵۰ برنامه توسط سپاه علی بن ابی طالب قم

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس توسط سپاه امام علی بن ابی طالب استان قم تدارک دیده شده است، گفت: مهمترین برنامه ها پس از تجلیل پیشکسوتان توسط مقام معظم رهبری، مشارکت در برگزاری رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریورماه است.

وی ادامه داد: در سال جاری به جای برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس با توجه به در پیش بودن کنگره ملی ۶۰۹۰ شهدای استان قم، اجرای برنامه فاخر «فصل شیدایی» در نزدیکی کوه خضر نبی از ۱۲ مهر برگزار می شود که به حبوط حضرت آدم، خلقت پیامبر خاتم صل الله علیه، واقعه غدیر، انقلاب اسلامی ایران، دفاع مقدس تا ظهور امام عصر اشاره دارد و برنامه سینمایی هنرمندانه ای است که به مدت دو ساعت هر شب اجرا می شود و۴۰ غرفه در کنار آن دایر می شود.

رئیس کمیته نیروهای مسلح گفت: نواختن زنگ مقاومت در مدارس استان همزمان با بازگشایی مدارس، میهمانی لاله ها غبارروبی مزار شهدای دفاع مقدس و شهدای گمنام، دیدار از خانواده شهدا و جانبازان، تجلیل از خانواه های شهدا و ایثارگران، برگزاری نمایشگاه های فرهنگی در مدارس و دانشگاه ها، تجلیل از سربازان نمونه، رزمایش جهادی، برنامه های فرهنگی و هنری، یادواره های شهدا، برگزاری مسابقات مختلف، همایش پیشکسوتان، برنامه های تلویزیونی و مستند نغمه های ماندگار از مداحان رزمنده از جمله برنامه های مهم این هفته است.

ساخت ۱۰ مسکن برای مددجویان کمیته امداد و ۴۰ پروژه عام المنفعه

وی گفت: برنامه های خدمت رسانی و محرومیت زدایی در این هفته به صورت ویژه انجام می شود و آماده سازی زمین اراضی ۵۶۰ هکتاری نهضت ملی مسکن توسط بسیج سازندگی سپاه، کلنگ زنی ساخت ۱۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد، ساخت و مرمت خانواده های شهدا، افتتاح ۴۰ پروژه عام المنفعه در اطراف قم مانند مساجد و ساخت سرویس های بهداشتی، برگزاری همایش و برپایی دوره توانمندسازی اقتصاد مقاومتی، افتتاح صندوق های قرض الحسنه بسیج، برپایی نمایشگاه محصولات مقاومتی و معرفی محصولات بومی استان، برگزاری رزمایش خدمت رسانی ۱۱۰ گروه جهادی و توزیع لوازم التحریر به نیابت شهدای استان از مهمترین برنامه های این هفته خواهد بود.

***

رژه باشکوه نیروهای مسلح قم در ۳۱ شهریور برگزار می شود

فرمانده ارشد نظامی ارتش در قم هم در این نشست اظهارداشت: رژه باشکوه و مقتدر نیروهای مسلح استان در ۳۱ شهریور همزمان با سراسر کشور در قم برگزار می شود.

دستاوردهای رزمندگان دفاع مقدس باید تبیین شود

سرهنگ نعمت محسنی زرین افزود: ما تمام توانمان را باید بگذاریم تا جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری که به عنوان یک فریضه بیان شده است به صورت ویژه در این هفته بیان شود تا اهداف رزمندگان دفاع مقدس در صحنه بین الملل محقق شود.

وی بیان کرد: تقویت خودباوری برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس در روند پیشبرد اهداف کلان کشور و معرفی نمادها و الگوهای معنویت، مقاومت و خلاقیت به عنوان عامل پیروزی در عملیات های دوران دفاع مقدس از جمله اهداف ما است.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس را نباید به یک قشر یا بخش نظامی اختصاص داد بلکه همه ملت ایران با تکیه بر ایمان و معنویت و روحیه انقلابی صحنه های ماندگاری را خلق کردند و باعث پیروزی انقلاب شدند.

فرمانده گروه پدافند هوایی ارتش افزود: پس از انقلاب هم در مواد متعدد شاهد حضور مردم در صحنه های مختلف بوده ایم؛ مردم سینه سپر کردند و نگهبان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هستند.

وی بیان کرد: ترویج فرهنگ ارزشی و اخلاقی، معرفی سبک زندگی شهدا و استفاده از فضای مجازی برای معرفی ارزش های انقلاب از جمله برنامه های ما است.

عملیات های دفاع مقدس از عقلانیت کامل برخوردار بود

وی گفت: بسیاری از رسانه های مزدور و معاند در خصوص مسائل دفاع مقدس حاشیه سازی می کنند و در صدد هستند تا به مردم القا کنند که برخی عملیات ها از روی احساس انجام شده است در صورتی که تمام عملیات های دوران دفاع مقدس از عقلانیت کامل برخوردار بوده است به نحوی که الگوی بخش های نظامی کشورهای دیگر شده و موفقیت های حاصل شده هیچ گاه نمی تواند نتیجه احساس باشد.

ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در قم تاکید کرد: ایثار و از خودگذشتگی های رزمندگان ما برای اقتدار ایران باید تبیین شود و ما در خدمت اصحاب رسانه برای بیان دستاوردها و مجاهدت های این مردان و زنان بزرگ هستیم پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا