اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قمگزارش تصویری قمگزارش تولیدی قم

تجمع حوزویان نسبت به هتک حریم قرآن/گفت وگوی خبرنگار ما با طلاب +تصاویر

خبرنگار و عکاس: نیره سادات محمدی

آستان بهارستان؛ تجمع اعتراض آمیز طلاب خواهر و برادر نسبت به هتک حریم قرآن کریم و شریعت اسلام روز شنبه در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

خبرنگار ما با چند تن از شرکت کننده ها به گفت وگو پرداخته که مشروح آن در ادامه می آید:

مدیر حوزه علمیه فاطمه زهرا سلام الله که دراین راهپیمایی شرکت کرده بود در گفت وگو با خبرنگار ما اظهارداشت: آمدم خطاب به اغتشاشگران بگویم این شورش ها به جایی نمی رسد به غیر از اینکه خودشان را خسته می کنند.

خانم اسدپور تاکید کرد: خون شهدا اجازه نمی دهد نظام از بین برود.

****

سرپرست معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان قم هم در گفت وگو با ما اظهارداشت: با توجه به آشوب های اخیر و تجمعات اخیر و تب جامعه نسبت به حجاب و عفاف لازم است که همه مومنان طلاب و اصناف دانشگاه ها خط و موضع خود را از اغتشاشگران جدا کنند و به دفاع جانانه از انقلاب بپردازند.

فاطمه یاوری ادامه داد: به طور قطع بسیاری از کسانی که در تجمعات و راهپیمایی ها علیه آشوبگران و دفاع از ولایت شرکت می کنند نسبت به برخی قوانین و عدم اجرای درست آن اعتراض دارند اما حضور در تجمعات به دلیل دفاع از اصل نظام و مبانی و ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی و حفظ حجاب و عفاف در جامعه است.

وی تاکید کرد: ما آمدیم تا بگوییم خط خودمان را از اغتشاشگران و همه کسانی که علیه اسلام و نظام فعالیت می کنند جدا می کنیم و به دفاع از نظام و انقلاب می پردازیم.

****

مسئول ساماندهی مدیریت استان قم نیز با شرکت دراین گفت وگو اظهارداشت: در روزهای اخیر از سوی برخی افراد که تعدادشان بسیار کم بود به صورت آگاهانه و ناآگاهانه در برخی شهرهای کشور شاهد بودیم که بحمدالله مردم ما در راهپیمایی بعد از نماز جمعه نشان دادند که تعداد آنان بسیار کم است و خانم های محجبه بیش از افرادی بودند که روسری خود را درآوردند و یا در آتش انداختند یا معترض به حجاب بودند.

خانم ترابی ادامه داد: اقداماتی که این افراد انجام دادند نشان دهنده این بود که دشمنان ما چقدر حقیر هستند.

انقلاب با خون شهیدان آبیاری شده و هنوز هم افرادی هستند که جان خود را فدای انقلاب می کنند.

وی افزود: الحمدلله نظام قوی تر از قبل شده و مردم پای آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده اند و ان شاءالله این پرچم از دست امام خامنه ای به دست آقا امام زمان عجل الله می رسد.

****

مردم متدین ایران جبهه دشمن را بشناسند

معاون فرهنگی حوزه علمیه حضرت آمنه سلام الله که دراین تجمع شرکت کرده بود نیز اظهارداشت: با نمایان شدن دست پلید استکبار و بدخواهان نظام در حوادث اخیر و فتنه انگیزی جدید علیه انقلاب و مردم شریف ایران، با شرکت در این اجتماع حرکات پلید و فتنه انگیزی دشمنان را محکوم کردیم.

سیده هاجر میرعمادی افزود: از مردم متدین و غیور درخواست داریم که جبهه دشمن رابشناسند و نسبت به این حرکات پلید ابراز نفرت نمایند ان شاءلله که مورد توجه عنایات خاص امام زمان (عج) قرار بگیرند.

****

زهرا قنبری فعال فرهنگی پژوهشی تبلیغی حوزه علمیه قم در گفت وگو با ما بیان کرد:‌ ما به دلیل مطالبه گری از قوه قضائیه آمدیم به دلیل اینکه باید در کشور اسلامی قانون به نحو احسن و با قاطعیت اجرا شود.

****

یکی از استاتید حوزه و دانشگاه هم در این گفت وگو شرکت و اظهارکرد: ما حرکت های ناپسند اغتشاشگران و توهین و هتک حرمت ها را محکوم می کنیم اما این حرکت ها نشان داد که نهادهای فرهنگی مانند آموزش و پرورش و صداو سیما و خانواده ها در خصوص تربیت نسل جدید کم کاری کرده اند.

خانم بیات افزود: متاسفانه جوانان مان را از لحاظ تربیتی رها کردیم و درحال حاضر نرم افزارها و بازی های کامپیوتری، کانال ها و شبکه های مجازی، پیام رسان های خارجی معاند در تلاش هستند تا برای رسیدن به اهداف خود جامعه انقلابی ما را تضعیف کنند.

وی تصریح کرد: نظام کفر و شبکه های معاند با پای کار آوردن هنرمندان و بازیگران و صرف هزینه های میلیاردی در تلاش هستند اما مسئولان کشور ما به بهانه اقتصاد جنبه های دیگر را رها کردند.

وی گفت: جوان تفکر، هویت، شخصیت، آرمان، عشق و انگیزه می خواهد مشکل جوان فقط اقتصاد نیست زیرا با سامان پیدا نکردن وضعیت اقتصادی و پابرجا بودن تحریم ها و نبود شغل و ازدواج جوانان ما به بن بست می رسند و در فضای مجازی سرگرم می شوند و بی هویت تربیت می شوند لذا همه در قبال راحت طلبی و بی تفاوتی مسئول هستیم.

این استاد حوزه علمیه گفت: شرکت در راهپیمایی و هیات ها به تنهایی کفایت نمی کند ما نباید دختر بی حجاب یا پسر نوجوان مان را رها کنیم.

وی گفت: ۳۰ سال طلبگی خواندم و می گویم رهبر و امام زمان عجل الله غریب هستند زیرا ما افراد پای کار تربیت شده مانند سردار سلیمانی و شهید حججی می خواهیم که با عشق و ایثار در راه آرمان های امام و انقلاب فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه درب پایگاه های معنوی نباید بسته شود، افزود: مسجد وحسینیه در یک ساعت بسته می شود اما جوانان ما به صورت شبانه روزی می توانند به بوستان ها بروند و تنها دو حرم حضرت معصومه علیه السلام و امام رضا سلام الله علیها باز است.

بیات تاکید کرد: درب اماکن مقدس، خانه علما و کتابخانه ها باید به روی جوانان گشوده شود تا افراد ناامید و آنان که به هر نحوی مشکل دارند به مساجد امن پناه ببرند نه به بوستان های ناامن که بساط لهو و اعتیاد و… برای آن فراهم است.

وی گفت: بساط جشن های مذهبی باید گسترش یابد تا جوانان جذب شوند زیرا شاید برخی به شرکت در روضه ها تمایل نداشته باشند.

****

در این مراسم برخی طلاب کفن پوش در جلو ایستاده بودند و شعار سر می دادند که آمده ایم جان خود را برای حفظ انقلاب و آرمان های نظام تقدیم کنیم.

شعار «الله اکبر»، «جانم فدای رهبر» و «مرگ بر منافق» حیاط مدرسه فیضه را پر کرده بود و شرکت کننده ها خواستار برخورد قاطعانه قوه قضاییه در برابر آشوبگران شدند.

پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا