اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

گزارشی از شور شب های شیدایی در قم/نظر ۶۰ بیننده «فصل شیدایی»

تهیه کننده: فاطمه سادات محمدی/نیره سادات محمدی

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ برنامه فصل شیدایی در راستای جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری از ۱۲ تا ۲۹ مهرماه به صورت زنده و با جلوه های ویژه در زمینی به وسعت ۱۵هکتار درانتهای خیابان شهرک قدس استان قم اجرا شد و ۱۳۵ هزار تماشاگر به صورت رایگان به تماشای آن نشستند.

در حاشیه نمایشگاه ۴۵ غرفه فرهنگی، هنری، ورزشی، رزمی، اجتماعی، امدادی، حجاب وعفاف، مشاوره، بازی کودک و نوجوان، فروش کتاب با ۳۰ درصد تخفیف، عکاسی و پذیرایی و نمایش تجهیزات دفاعی برپا شده بود که مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت.

هفت هزار و۵۰۰ صندلی برای شرکت کننده ها آماده شده بود که به دلیل استقبال مردم بسیاری مجبور به نشستن روی زمین بودند.

خبرنگار آستان بهارستان نظر بیش از ۶۰ شرکت کننده، غرفه دار، فرمانده لشکر و همچنین معاون هماهنگ کننده لشکر ۱۷ امام علی بن ابیطالب(ع) را جویا شده است؛ آنان نکات مهم و جالبی را بیان کردند که بکارگیری آن می تواند مسیر را برای بهتر شدن چنین آثاری مطلوب تر کند؛ خواندن این گزارش که درادامه می آید خالی از لطف نیست.

فصل شیدایی با ۱۳۵ هزار بیننده در قم رکورد شکست

فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابیطالب(ع) درخصوص استقبال از این برنامه در گفت وگو با خبرنگارما اظهارداشت: برنامه فصل شیدایی میزبان ۱۳۵ هزار شرکت کننده در قم بود که تاکنون برنامه ای تا این حد مورد استقبال مردم قم قرار نگرفته بود.

سرهنگ پاسدار حسین تناور افزود: می توان گفت این برنامه در قم رکورد تماشای یک فیلم را شکسته است.

***

مژگان مرادی یکی از بیننده های این برنامه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: برنامه خیلی عالی بود اینکه به صورت زنده اجرا می شد و در یکسری از قسمت ها بازیگران از بین جمعیت عبور می کردند حس واقعی خوبی به شرکت کننده ها منتقل می کرد؛ همچنین نظم جلسه خیلی خوب و خوشایند بود فقط من انتظار داشتم بخشی از ظلمی که به امام حسن علیه السلام شده بود به نمایش درمی آمد اما از صحنه عاشورا بلافاصله به صحنه امام رضا علیه السلام رفتند.

***

زهره عظیمی هم از دیگر شرکت کننده ها بود که اظهارداشت: همه بخش های برنامه عالی بود من که واقعا خیلی لذت بردم خیلی زحمت کشیده بودند و جای انتقاد نگذاشتند تا آنجا که من اطلاع داشتم همه چی موثق بود؛ خداوند به دست اندرکاران برنامه جزای خیر عنایت کند.

***

فاطمه سیفی هم گفت: همه صحنه های برنامه خیلی عالی بود من نمی توانم توصیف کنم خوشحالم که با تماشای این برنامه خیلی فیض بردیم.

***

در طول نیم قرن زندگی ام برنامه ای به این تاثیرگذاری ندیده بودم

آقای زادصفت هم که به همراه پسر ۹ ساله خود آمده بود، اظهارداشت: تمام صحنه ها خیلی عالی بود؛ نیم قرن از عمرم می گذرد اما تاکنون برنامه ای به این تاثیرگذاری ندیده بودم که بخش های مهم چند قرن را در مدت دو ساعت روی صحنه بیاورند و به صورت نیمه زنده اجرا کنند؛ واقعا جای تحسین دارد؛من از همه دست اندرکاران تشکر می کنم.

وی افزود: تولید چنین آثار فاخری در جامعه ما گمشده و حلقه مفقوده است؛ اگر به این برنامه ها بها داده شود جایی برای مانور اغتشاشگران و ضد انقلاب باقی نمی گذارد لذا مسئولان باید انگیزه برای تولید این آثار را در جوانان ایجاد کنند زیرا روحیه خوبی در جامعه تزریق می شود.

وی بیان کرد: سه صحنه این برنامه اشک همه را درآورد و نشان داد که مردم ما چقدر علاقمند به حضرت زهرا و معصومین سلام الله علیها هستند و این برنامه ها سبب ارتقای فرهنگ معنوی جامعه می شود.

پسر ۹ ساله ایشان هم گفت که برنامه خوبی بود و من بخش جنگ تحمیلی را خیلی دوست داشتم.

***

آقای دیگری که تمایل به بیان نامش نداشت بیان کرد: الحمدلله برنامه خوبی بود تمام وقایع را خوب روایت کرد؛ خیلی راضی بودیم.

***

جای یاد شهدای مدافعان حرم در برنامه فصل شیدایی خالی بود

حجت الاسلام سید عبدالرسول حسینی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم هم در گفت وگو با ما بیان کرد: از همه دست اندرکاران تهیه برنامه فصل شیدایی که تاثیرات مثبتی بر من گذاشت تشکر می کنم زیرا آنقدر که بحث تجسمی اثرگذار است بحث مطالعه ای تاثیرگذار نخواهد بود.

این استاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران افزود: اگر صحنه ای از شهدای مدافع حرم را هم اضافه می کردند و جریانات اخیر که (در جریان فوت خانم مهسا امینی) در کشور ما رخ داد را باتوجه به جایگاه شهدای مدافع حرم به تصویر می کشیدند تاثیرگذاری فوق العاده ای را بخصوص بر افکارعمومی بانوان کشورمان و حتی کسانی که شعارهای «عدالت، آزادی، پوشش اختیاری» یا «زن، زندگی، آزادی» را سر می دهد داشت.

وی تاصریح کرد: امروز هجمه ای از تهاجم های فرهنگی از هرطرف بر خانم های محجبه فشار می آورد این اقدام آن ها را ثابت قدم می کرد و تعقل و قوه مدرکه بانوانی که به سمت بی حجابی می روند را تعدیل می کرد و جایگاه زن و امنیت شان را با توجه به خون شهدا حس می کردند.

وی تاکید کرد: درمجموع تاثیرگذاری و سودمندی این برنامه بسیار زیاد بود و برای فرزند کلاس اولی من هم آنقدر تاثیر داشت که در تمام صحنه ها از من سوال می پرسید؛ ان شاءالله خداوند متعال اجرعظمی به همه دست اندرکاران این برنامه عطا بفرماید و به ما هم توفیق عنایت کند که بتوانیم در راستای پاسداری از خون شهدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی و علمای سلف قدم برداریم.

***

آقای منادی هم گفت: برنامه خیلی عالی بود؛ همه زحمت کشیدند و نظم خوبی داشت؛ تقدیر و تشکر می کنم و از خداوند عاقبت به خیری را برای هرکسی که برای این برنامه تلاشی کرده خواستارم.

***

فصل شیدایی
فصل شیدایی قم

کوچکترین اغتشاش در رسانه ملی منعکس می شود اما حضور هزاران نفر جمعیت درآن جایی ندارند

خانم رمضانی نیز اظهارداشت: برای من سوال است که چرا بازتاب این برنامه عالی و اینهمه جمعیتی که اینجا آمده در شبکه های مختلف رسانه ملی پخش نمی شود؟ چطور کوچکترین اغتشاشی علیه ایران درهر نقطه از جهان بارها به تصویر کشیده می شود اما انعکاس حضور چند هزار نفری در اینجا در رسانه ملی جایی ندارد؟

وی تاکید کرد: این جمعیت باید دیده شود که بگویند جمهوری اسلامی این است نه تعداد محدودی که در خیابان ها حضور پیدا کردند.

***

برنامه ای عالی با اطلاع رسانی ضعیف

خانم محمودی هم گفت: تعجب می کنم که چرا صدا وسیما و شهرداری تبلیغ خوبی درباره این برنامه باشکوه نداشتند؛ ما از خیابان فرهنگیان می آییم و تا رسیدن به این نمایشگاه(شمال تا جنوب شهر) هیچ بنر تبلیغی ندیدیم و از اخبار فضای مجازی متوجه شدیم و آمدیم.

***

خانمی هم بیان کرد: برنامه خیلی خوب بود کاش تبلیغات بیشتری داشت ما در کتابفروشی مقر کتاب دیدیدم و در فامیل به هرکس گفتیم اطلاعی نداشتند.

***

جوانان باید ببینند چه خون هایی برای اسلام ریخته شده است

خانم بنایی از دیگر شرکت کننده ها نیز گفت: برنامه خیلی عالی، جذاب و خوب بود خدا را شکر ما توفیق پیدا کردیم بیاییم؛ من که خیلی لذت بردم ان شاءالله که همه جوان ها بیایند و استفاده ببرند اما ما در همین خیابان سکونت داریم هیچ جا تبلیغی ندیدیم و از طریق یکی از دوستانم مطلع شدیم.

وی افزود: این برنامه ها بخصوص برای جوانان خوب است که وقایع مهمی که در طول تاریخ رخ داده را ببینند و بدانند از صدر اسلام تاکنون خون ها ریخته شده که اسلام به دست ما رسیده لذا باید آن را پاس بداریم؛ امیدوارم ما بتوانیم انقلاب و ایمانمان را حفظ و جوانانمان را راهنمایی کنیم تا از شر خطرات آخر زمان درامان باشند.

***

خانمی هم گفت: برنامه خیلی عالی بود قبلا دیده بودم اما باز هم آمدم؛ صحنه های گریه آور و شوق برانگیز و زیبایی داشت؛ من مبلغ هستم و تا جایی که توانستم در مدرسه تبلیغ کردم تا دانش آموزان با والدین خود بیایند.

***

آقای مطهری هم که به همراه همسر و دختر خود آمده بود بیان کرد: برنامه خوب و عالی بود اما تبلیغات ضعیفی داشت؛ من در نزدیکی نمایشگاه تابلوی کوچکی دیدم نوشته به سمت نمایشگاه فصل شیدایی اما نمی دانستم موضوع آن راجع به چیست گفتم شاید برای یک قشر خاصی باشد با این حال از روی کنجکاوی آمدم.

سارا دخترشان که حدود ۱۵ سال سن داشت نیز گفت که صحنه آتش زدن درب خانه حضرت زهرا برای من خیلی تاثیرگذار بود.

***

با تماشای فصل شیدایی می خواستم سجده شکر به جای آوردم

زهرا رضایی هم در گفت وگو با ما بیان کرد: برنامه عالی و به حدی برام زیبا بود که واقعا نمی توانم وصف کنم و این صحنه ها واقعیت ها را پیش چشم ما و کودکانمان آورد و زنده بودن آن برایم جذابیت داشت؛ اتفاقات مهم تاریخی را از حضرت آدم تا حضرت مهدی عجل الله در دو ساعت به صورت مختصر و مفید و زیبا به فرزندان نوجوان من آموزش داد.

وی افزود: فرزندان من آنچه شنیده بودند را اینجا دیدند و به من می گفتند مادر واقعا اینگونه بوده؟ ما شنیده بودیم اما فکر نمی کردیم این اتفاق ها به این شکل رخ داده باشد.

وی با بیان اینکه من با دیدن این صحنه ها می خواستم سجده شکر به جای بیاورم، ادامه داد: به ۳۰۰ دست اندکار این برنامه که هر شب در این مکان حضور می یابند و برنامه را رایگان اجرا می کنند دست مریزاد می گویم و امیدوارم در پناه خداوند عاقبت به خیر شوند.

***

مریم فاضلی ۱۵ ساله هم با بیان اینکه برنامه خیلی جذاب، خوب و همه کس پسندی بود، گفت: دست روی رویدادهایی گذاشتند که یک شخص ایرانی و مسلمان آن را قبول دارد.

وی افزود: من با اینکه درمورد عاشورا شنیده بودم اما این صحنه برایم خیلی جذاب و متاثرکننده بود؛ حسن این برنامه این بود که گذشته را به زمان حال وصل کرد و پرداختن به موضوع امام زمان عجل الله نقطه قوت آن بود؛ امیدوارم موفق باشند.

***

خانم اخلاقی هم گفت: فصل شیدایی برنامه خیلی خوبی بود راضی بودیم ممنون هستیم اما جای داشت به امامان دیگر هم اشاره ای می شد.

***

خانم بیگدلو هم ابرازداشت: برنامه خوب بود اما اگر برای حجاب و فرزندآوری و افزایش جمعیت غرفه های فعالی اختصاص می دادند بهتر بود.

***

برای بیان حقیقت تقیه نشود

حجت الاسلام سید عباس کاظمی از پاکستان هم گفت: الحمدلله برنامه خیلی خوب و جالب بود و در زمان کوتاه مطالب اساسی را هنرمندانه، مفید و موثر به تصویر کشید؛ خداوند بر توفیقات تهیه کننده های این برنامه بیافزاید.

این طلبه حوزه علمیه قم افزود: تلاش خوبی شده اما جا داشت به واقعیت هایی که درتاریخ نوشته شده اما در مورد آن تقیه می شود اشاره ای شود.

وی تصریح کرد: قم پایگاه تشیع جهان اسلام است نباید به دلیل برخی مصلحت ها از واقعیت ها چشم پوشی شود؛ در کتب تاریخی، اسلامی و درسی هم به دلیل همین مصلحت ها اقدامات ظالمان حذف شده درصورتی که نسل آینده باید متوجه واقعیت بشوند و دشمنان خدا و اهل بیت(س) و سیره معصومین را بشناسند.

***

حجت الاسلام غلامرضا شیرعلی هم گفت: برنامه خیلی خوب بود دست برگزارکننده های آن درد نکند که هم یاد شهدا را برای ما زنده کردند و هم گزارش خلاصه ای از تاریخ انبیاء را برای نوجوانان و جوانان به تصویر کشیدند؛ خداوند به باعث و بانیان آن جزای خیر دهد اما ما متوجه برپایی این برنامه نشدیم دوستان فرزندم در مدرسه گفته بودند برنامه جالبی اجرا می شود ما هم آمدیم.

***

امین مرادی هم بیان کرد که برنامه عالی و تاثیرگذار بود اما اگر یادی از مدافعان حرم می شد که نسل جوان ونوجوان دلیل رفتن آنان را درک کنند تاثیربیشتری داشت.

***

فصل شیدایی
فصل شیدایی قم

جایگاه نشستن مناسب سازی شود

فاطمه سادات موسوی هم مانند چهار نفر دیگر از جایگاه نشستن گله داشت و گفت: همه چی خوب بود اما اگر جایگاه نمایش را کمی بالاتر می بردند افرادی که دورتر نشسته بودند بهتر می دیدند.

***

آقای اسکندری هم ابرازداشت: همه چی عالی بود فقط جای نشستن روی زمین های خاکی خوب نبود و اگر شن هم روی خاک ها می ریختند خوب بود.

***

خانم اکبری هم بیان کرد: برنامه زیبا و جالبی برای من و پسر ۱۱ ساله ام بود و غرفه های خوب و مفیدی برپا شده بود.

محمد طاها سعادتی فرزند خانم اکبری هم گفت: مسابقه های غرفه ها خیلی خوب بود من جایزه گرفتم و برنامه فصل شیدایی هم برایم جالب بود زیرا نکات جدیدی را یاد گرفتم.

 

***

خانم خراسانی هم اظهارکرد: برنامه خیلی عالی بود همه صحنه ها را دوست داشتیم؛ خانه حضرت زهرا سلام الله دلمان را سوزاند اما ایستادن برخی مانع دیدن می شد و اگر شیب زمین را بیشتر می کردند همه می توانستند به صحنه اشراف داشته باشند اما بچه های من در طول دو ساعت برنامه به دلیل اینکه صحنه ها را نمی دیدند ایستاده بودند و خسته شدند.

***

شکوفه سلامتی هم اظهارداشت: ظهور امام زمان خیلی خوب بود و در دل ما شور و شعف ایجاد کرد.

***

خانم فتاحی هم که به همراه دوستانش آمده بود گفت: برنامه از عالی هم عالی تر بود و جا دارد بارها آن را ببینیم؛ کشتی حضرت نوح و ظهور امام زمان برایم خیلی جالب بود و هیچ انتقادی نداریم.

***

آقای ابراهیمی هم بیان کرد: برنامه بسیار عالی بود واقعا زحمت کشیده بودند جا داشت در مساله غدیر مانور بیشتری می دادند تا برخی جوانب آشکار شود.

***

نمی دانستم چه به سر حضرت زهرا آوردند

لیلا شاهسونی از دیگر شرکت کننده ها هم گفت: همه صحنه ها از خلقت آدم تا دفاع مقدس خیلی عالی و جالب بود؛ با اینکه ما روضه خانگی هم داریم اما موقع آتش زدن درب خانه حضرت زهرا سلام الله علیها پسر ۱۱ ساله ام را از شدت گریه با سختی آرام کردم زیرا می گفت نمی دانستم چه به سر حضرت زهرا آوردند.

وی افزود: این برنامه بر دو پسرم خیلی تاثیر داشت و از من قول گرفتند سه شب آنان را بیاورم اما این شرکت کننده هم مانند چهار نفر دیگر گفت اگر صحنه مدافعان حرم حضرت زینب بود خیلی بهتر می شد فرزندان ما متوجه می شدند چرا جوانان به سوریه رفته اند.

***

یک رزمنده تیپ لشکر زینبیون پاکستان هم اظهارکرد: برنامه خیلی عالی بود توان قدردانی ندارم فقط می توانم برای دست اندرکاران آن دعا و آرزوی سربلندی داشته باشم و امیدورام این قبیل برنامه ها استمرار داشته باشد و از ساخت آن ها حمایت شود اما فقط اگر جای نشستن شیب داشت خیلی بهتر بود.

***

آقای معینی هم گفت: نمایش عالی بود اما غرفه ها رونق نداشت و خوب بود یک ایستگاه صلواتی چای هم می گذاشتند.

***

آقای پناه هم بیان کرد: صندلی به اندازه کافی نبود ای کاش حداقل موکت می انداختند یا می گفتند زیرانداز بیاوریم؛ برخی اطلاع داشتند و زیرانداز برای خودشان آورده بودند اما ما دو ساعت روی خاک نشستیم.

****

مردم ایران قدر امنیت خود را نمی دانند

به سراغ غرفه داران هم رفتیم؛ مسئول غرفه شهدای مدافع حرم پاکستانی اظهارکرد: نمایش خیلی خوبی بود ان شاءالله همه مردم بیایند و استفاده کنند و ببیند شهدا چقدر زحمت کشیدند تا ایران را آزاد کنند.

غلامحسن جعفری افزود: مردم ایران باید قدر امنیت کشورشان را بدانند ما در کشور پاکستان آزادی نداریم؛ مناطق شیعه نشین پاکستان خیلی تحت فشار دولت هستند امروز هم درگیری داشتند و چند نفر شهید شدند دولت می خواهد شیعه را جمع کند ما آزادی نداریم مردم به سختی زندگی می کنند؛ اسم ما در لیست سیاه دولت پاکستان است رفتن ما به کشورمان مشکل شده اما ما برای خدا و امام زمان کارهای فرهنگی را انجام می دهیم.

وی گفت: حاج قاسم زحمات زیادی متحمل شد و اقدامات بزرگی برای مردم انجام داد خودش یک ملت بود اما مردم ایران قدرش را ندانستند و درک نکردند که امنیت خود را مدیون چنین افرادی هستند.

وی در مورد استقبال از برنامه فصل شیدایی نیز بیان کرد: چند هیات از پاکستان برای تماشای این برنامه آمدند ما نظرشان را پرسیدیم، خیلی خوششان آمده بود گفتند ما هم باید یک نمایشگاهی در پاکستان برپا کنیم تا مردم بدانند شهدا چقدر زحمت و چقدر سختی کشیدند.

***

سیده هاجر میرعمادی معاون فرهنگی مدرسه علیمه حضرت آمنه سلام الله علیها و مسئول غرفه پاسخگویی به شبهات و مشاوره ازدواج و تربیت فرزند هم گفت: مراجعه کننده های زیادی از همه اقشار و گروه ها به ما مراجعه کردند و هرشب به طور میانگین ۱۵ مراجعه کننده داشتیم اما مردم بخصوص بانوان از دور بودن مکان برگزاری نمایش از شهر گله داشتند زیرا شهرداری وعده گذاشتن وسایل حمل و نقل برای رفت و آمد را داده بود که گویا محقق نشده است.

***

مشاوره رایگان از برنامه های خوب فصل شیدایی بود

مشاور حجاب در غرفه مدرسه علمیه حضرت آمنه سلام الله هم بیان کرد: ما هر شب بین سه تا ۱۵ نفر در زمینه های حجاب، خانواده و تربیت فرزند مشاوره دادیم.

این روانشناس بالینی که دوره طلبگی را هم گذرانده گفت: با توجه به اینکه مشاوره هزینه بالایی دارد از دست اندرکاران این برنامه تشکر می کنم که مکانی را فراهم کردند که مردم به صورت رایگان مشاوره بگیرند و مشکلاتشان برطرف شود؛ امیدوارم طرح مشاوره رایگان گسترش پیدا کند تا از ناهنجاری ها کاسته شود.

وجیهه رئیسی افزود: چه بسا حتی یک نفر نکته ای را بکار گیرد و یک نسل آسودگی بیشتری داشته باشد یا مانع یک خودکشی یا طلاق شود.

این همیار تربیتی جامعه المصطفی در مورد استقبال از برنامه فصل شیدایی هم گفت: طلبه های خارجی المصطفی را به اینجا آوردیم آنان خیلی از این برنامه رضایت داشتند.

***

رضایت نزدیک به ۱۰۰ درصدی مردم از «فصل شیدایی»

مسئول غرفه نظرسنجی هم دفتر نظرات مردمی را در اختیار ما قرار داد و با مطالعه آن خواندیم که مردم رضایت نزدیک به ۱۰۰درصدی از این برنامه داشتند و از مسئولان درخواست داشتند جای خالی چنین برنامه هایی را برای مردم پر کنند.

***

سرهنگ یادگاری معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابی طالب

بیش از ۳۰۰ نفر برای برنامه فصل شیدایی تلاش کردند

معاون هماهنگ کننده لشکر عملیاتی مردم پایه ۱۷ امام علی بن ابی طالب علیه السلام هم در گفت وگو با ما اظهارداشت: برای برپایی این برنامه از یک مرداد به مدت دو ماه ونیم از ساعت ۷ صبح تا شش بعد از ظهر تلاش شده است.

سرهنگ پاسدار مصطفی یادگاری افزود: فصل شیدایی کار جدید و بی نظیری است و مردم استقبال خوب و رضایت ۱۰۰ درصدی از آن داشتند.

وی با ابراز تاسف از اطلاع رسانی ضعیف این برنامه گفت: در جلسات مسئولان شهرداری موظف شدند ۴۰۰ متر بنر تبلیغی در شهر نصب کنند شاید نقاط خوبی انتخاب نشده است اگر ورودی شهر قم و پردیسان اطلاع رسانی می شد جمعیت بیشتری می آمدند؛ من حتی یک تبلیغات از بلوارامین تا ورودی پردیسان ندیدیم.

وی افزود: درمورد انتقال علاقمندان از شهر به محل نمایشگاه هم با مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی صحبتی داشتیم و قرار براین شد تاکسی و اتوبوس اختصاص دهند اما ما ندیدیم و رفت وآمد برای خانم ها بخصوص نوجوانان ها سخت بود.

سرهنگ یادگاری افزود: صدا وسیما هم قرار بود تیزر برنامه را پخش کند اما آنگونه که باید درمورد این برنامه اطلاع رسانی نشد و فیلتر فضای مجازی هم بر اطلاع رسانی ضعیف تاثیرگذاشت.

وی با بیان اینکه حیف از این برنامه بود که همه مطلع نشدند، افزود:۱۶۰ هنرمند و هنرور، ۱۰۰ سرباز و ۶۰ بازیگر این برنامه را در ۲۱ استان اجرا کردند و در هراستان با توجه به شرایط آن صحنه های آن را تغییر دادند؛ به عنوان مثال در قم بخش حضرت معصومه سلام الله علیها و شهید زین الدین به آن اضافه شد.

شب های شیدایی در موصل برپا می شود

وی گفت: فصل شیدایی برای نخستین بار در قم به نمایش درآمد و فردا به موصل عراق می رود و مدتی آنجا اجرا دارند.

معاون هماهنگ کننده لشکر عملیاتی ۱۷ امام علی بن ابی طالب بیان کرد: سلاح های واقعی عملیاتی سپاه شامل هشتلول ۱۰۶، ۱۰۷، ۱۳۰و۱۵۰، توپ پدافند ۲۳ هم در حاشیه این برنامه به نمایش درآمد.

***

گفتنی است دراین مدت استاندار، حجت الاسلام ذوالنور نماینده مجلس شورای اسلامی، احمد خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان و خانواده شهدا و دیگرمسئولان از این برنامه دیدار و نظر مثبتی نسبت به آن داشتند.پایان پیام/۱۱۰

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا