اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قمگزارش تصویری قم

گزارش تصویری از نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی قم

فاطمه سادات محمدی

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی در محل نمایشگاه بین‌المللی استان قم که با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شاهچراغی استاندار قم افتتاح شده بود به کار خود پایان داد.

نمایشگاه تخصصی گردشگری، صنایع‌دستی، هتلداری و صنایع وابسته در تاریخ ۲۶ لغایت ۲۹ مهر ماه در محل سایت دائمی نمایشگاه‌های استان قم واقع در کیلومتر دو آزادراه قم – تهران شهر نمایشگاهی استان از ساعت ۱۶ تا ۲۲ میزبان علاقمندان بود.

در این نمایشگاه ۲۹ غرفه صنایع‌دستی از استان‌های اصفهان، همدان، خراسان رضوی، البرز، سمنان، تهران و مرکزی محصولات خود را در معرض دید عموم قرار داده‌اند.

نمایشگاه از بخش‌های مختلف از جمله غرفه‌های سفال، چوب، ظروف مس، انگشترسازی، منبت‌کاری، چرم‌دوزی و غرفه‌کاشی‌های سنتی تشکیل شده بود.
در این نمایشگاه از اثر هنری طرح جبرائیل اثر حسین کاشی پزان نیز  رونمایی شد. یک اثر چوبی وزین به ابعاد سه در یک ونیم متر شامل کلمه «الله» دو بال به نشانه حضرت جبرائیل، کعبه و گنبد و گلدسته مدینه و قرآن کریم که تمامی کلمات آن بر روی ۲۲۰ سنگ‌ عقیق مشهد حک شده است.

در شب آخر نمایشگاه که تا ساعت ۲۳ تمدید شد معاون صنایع دستی استان قم با تقدیم لوح تقدیر و یک اثر صنایع دستی از هشت صاحب غرفه برتر تقدیر به عمل آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا