اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

کارگاه « خبرنگار در میدان » در قم برگزار شد

آستان بهارستان؛ کارگاه آموزشی – مهارتی «خبرنگار در میدان» در راستای دومین سوگواره ملت امام حسین علیه السلام در دو روز پنج شنبه و جمعه به مدت ۱۸ ساعت در قم برگزار شد.

ابتدای این جلسه جواد رحیمی دبیر اجرایی دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین علیه السلام اظهارداشت: این سوگواره با همکاری دفتر تبلیغات، رادیو معارف و وزارت ارشاد برگزار خواهد شد و سلسله کارگاه هایی برای عمق بخشی به آثار  برگزار خواهد شد.

محمد رضا قربان زاده دبیر دومین سوگواره امام حسین علیه السلام هم دراین کارگاه اظهارداشت: این سوگواره تا پایان آبان ماه تمدید شده است و امیدواریم آثار سطح بالایی به این سوگواره ارسال شود.

پس از آن احمد ظهرابی از عکاسان باسابقه قم از تجربیات و حضور میدانی خود در شهر گفت.

محمد حسین همتی رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی قم هم در ادامه در مورد راهکارهای حضور در صحنه بحران های اجتماعی مطالبی را بیان کرد.

سپس سید علی میررضوی از فعالان و کارشناس با سابقه عرصه رسانه به عنوان مدرس اصلی این دوره با موضوع «خبرنگاری در میدان بحران‌های اجتماعی» علاقمندان را با نحوه تنظیم خبر و انواع مصاحبه و گزارش در مواقع بحرانی در حوادث طبیعی و غیرطبیعی آشنا کرد.

کارگاه خبرنگار در میدان قم

در اختتامیه این کارگاه دو روزه مهدی قریشی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم و مسعود معینی پور معاون فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در مورد اهمیت بحث خبرنگاری در بحران و راهکارهای مواجهه با هجمه رسانه های معاند مطالب مهمی را بیان کردند.

شرکت کننده ها در این دو روز موظف شدند تا سه گزارش حین بحران، گزارش پس از بحران و گزارشی از یک بحران ملی را به رشته تحریر درآورند و پس از آزمون کتبی تشریحی موفق به دریافت گواهی نامه خبرنگار در میدان شدند و در پایان از سه نفر از برگزیدگان تقدیر شد.

حجت الاسلام محمد بختیاری دبیر اجرایی این کارگاه آموزشی و رئیس اداره امور آموزشی هنر و رسانه دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم هم اظهارداشت: این کارگاه از سری برنامه های دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) و از سوی بخش رسانه های خبری این سوگواره در نگارستان اشراق قم برگزار شد که با استقبال خوب اصحاب رسانه و طلاب همراه بود.پایان پیام/۱۱۰

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا