اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

معاون استاندار قم: نیازمند مدیریت واحد بحران در حوزه رسانه هستیم

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم با حضور در اختتامیه کارگاه آموزشی – مهارتی «خبرنگار در میدان» در راستای دومین سوگواره ملت امام حسین علیه السلام اظهارداشت: باید مدیریت واحد بحران برای اصحاب رسانه قم شکل گیرد و اصحاب رسانه در مواقع بحرانی در کنار فرمانده میدان استان قرار گیرند تا بحران ها به درستی خاتمه یابد.

مهدی قریشی افزود: درحال حاضر با یک جنگ رسانه ای روبرو هستیم و آنچه به عنوان سلطه رسانه مطرح شده در اغتشاشات اخیر قابل درک است.

وی گفت: هم اکنون با پیشرفت گسترده ای در حوزه رسانه و بیش از آن در حوزه تکنولوژی مواجه هستیم و ارتباط یک طرفه و گزینشی در دنیا حاکم است زیرا عمده رسانه های موثر دنیا متعلق به چند فرد یا شرکت بزرگ است که با در اختیار داشتن این ابزار بر افکارعمومی اعمال قدرت می کنند.

وی با تاکید براینکه نیازمند آموزش خبرنگاری در بحران هستیم؛ ادامه داد: نباید منتظر باشیم تا رسانه های معاند یک موضوعی را پررنگ کنند و سپس ما در پی پاسخ آن برآییم.

رسانه های داخلی در تولید خبر از رسانه های معاند جلوتر باشند

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم بیان کرد: در اعتراضات اخیر دیدیم که رسانه های معاند انواع روایت سازی و کشته سازی های دروغین را انجام دادند لذا اصحاب رسانه باید حرکتی پیشرو داشته باشند تا بتوانند بر دیکتاتوری رسانه غالب شوند.

وی تصریح کرد: به واسطه برخی دولتمردان که نمی توان لقب «مرد» را بر آنان نهاد، بخشی از سرمایه اجتماعی را دست داده ایم و مردم اخبار رسمی را باور نمی کنند لذا رسالت اصحاب رسانه اعتماد سازی است تا باور و اعتماد مردم بازگردد.

وی گفت: در یک سال واندی که از تشکیل دولت آیت الله رئیسی می گذرد اقدامات مهمی انجام شده که ما به درستی نتوانستیم برای مردم تبیین کنیم.

رئیسی ماهانه ۱۳ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را پرداخت می کند

قریشی اظهارکرد: دولت قبل از سال ۹۶ به جای دادن پول نقد به ادارات و سازمان های زیرمجموعه خود اسناد خزانه را بین آن ها توزیع کرد که از مهرماه سال ۱۴۰۰ سررسید آن ها فرارسید و دولت فعلی بدون اینکه از بانک مرکزی پولی دریافت کند ماهانه ۱۳ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه بخشی از اعتراضات اخیر هم به دلیل بی اعتمادی به نظام بود، گفت: از اصحاب رسانه استمداد می طلبیم که اقدامات صورت گرفته را برای مردم تبیین کنند تا سرمایه اجتماعی افزایش یابد.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا