اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در قم برپا می‌شود

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، مقاومت و پایداری و انقلاب اسلامی که در ساختمان شهید سعیدی قم برگزار شد، اظهارداشت: این نمایشگاه از ۱۹ تا ۲۷ آبان ماه در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) جنب گلزار شهدای قم صبح ها از ۹ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ برپا خواهد شد.

سردار مهدی کبیری پور افزود: مراسم افتتاحیه با حضور سلیمانی رئیس سازمان بسیج ساعت ۱۰ صبح روز پنج شنبه و مراسم اختتامیه جمعه عصر ۲۷ آبان ماه برگزار خواهد شد

وی با بیان اینکه یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در راستای کنگره ۶۰۹۰ شهید استان قم برگزار می شود، ادامه داد: برپایی این نمایشگاه یک رویداد ملی و جزء اتفاقات محوری کنگره ملی شهدای قم است که با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس و ترویج فرهنگ کتابخوانی برپا خواهد شد.

عرضه شش هزار کتاب دفاع مقدس در نمایشگاه ملی دفاع مقدس قم

معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابی طالب استان قم هم در این نشست اظهارداشت: برای حضور دراین نمایشگاه تاکنون ۹۰ ناشر دفاع مقدس در قالب ۱۱۵ غرفه اعلام آمادگی کردند و بیش از شش هزار کتاب در حوزه دفاع مقدس شامل مستندات ادبی، خاطره، زندگی نامه، تاریخ شفاهی، شعر، داستان کوتاه و بلند، رمان، پژوهش های کاربردی و سخنان و رهنمودهای رهبر انقلاب در حوزه دفاع مقدس عرضه می شود و سعی شده برای همه سلایق و همه سنین و حتی برای صنوف مختلف آثار ارائه شود.

سرهنگ پاسدار امیرجعفری ابرازداشت: ۹ نشست تخصصی با موضوع های دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، نهضت ترجمه، دفاع مقدس چالش ها و فرصت های پیش رو برپا خواهد شد که جدول زمانبندی با نهایی شدن آن در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

رونمایی از ۲۰ کتاب در نمایشگاه دفاع مقدس قم

وی با بیان اینکه ۲۰ کتاب در نمایشگاه رونمایی می شود، گفت: در کنار غرفه های فروش چند غرفه هم برای کشورهای حوزه مقاومت، نهضت ترجمه و کتاب های تقریر شده دفاع مقدس توسط رهبری هم به نمایش درمی آید.

وی ادامه داد: غرفه های نقاشی، حجاب و عفاف، کودکان مهدویت، بصیرت افزایی، عرضه لوازم تحریر ایرانی-اسلامی، عکاسی با تصاویر شهدا و غرفه ستاد خبری پیش بینی شده و تئاتر هم برپا خواهد شد.

مسئول اجرایی یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، مقاومت و پایداری و انقلاب اسلامی گفت: آثار ارائه شده در نمایشگاه با تخفیف تا ۲۵ درصد عرضه می شود و بن داخل نمایشگاه ویژه اقشار خاص مانند دانشجویان و طلاب با ارائه کارت شناسایی ۱۰ تا ۲۰ درصد اعمال می شود که درمجموع تا ۴۵ درصد تخفیف بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد: از همه مسئولان و رسانه ها می خواهیم که به ارتقای سطح فرهنگی شهرمان کمک می کند در حوزه دفاع مقدس که مورد تاکید مقام معظم رهبری است همه کمک کنند باشکوه برگزار شود.

وی گفت: سازمان نشر آثار دفاع مقدس، سپاه و بسیج هم امکانات خوبی را برای جلب رغبت ناشران فراهم کرده اند و چاپ پوستر و بنر و تیزرهای تبلیغاتی انجام می شود.

بن تخفیف ۵۰ هزار تومانی به همه دانش آموزان اختصاص می یابد

سرهنگ جعفری بیان کرد: نمایشگاه ملی دفاع مقدس با همکاری سازمان حفظ آثار دفاع مقدس سپاه و بسیج با مشارکت خانه کتاب و ادبیات ایران و همکاری وزارت ارشاد برپا خواهد شد و مجری نمایشگاه سپاه قم است.

وی گفت: از مدیران مدارس می خواهیم برای آشنایی دانش آموزان آنان را به این نمایشگاه بیاورند ما هم ۵۰ هزار تومان بن به هر یک از آنان اختصاص می دهیم؛ همچنین مدیر اتوبوسرانی شهرداری قم هم قول داده که با ۵۰ درصد تخفیف اتوبوس هایی را در اختیار مدارس و دانشگاه ها قرار دهد.

وی گفت: علاقمندان از استان های همجوار به خصوص تهران، کاشان و ساوه می توانند با سپاه شهرستان ارتباط داشته باشند تا وسیله برای رفت وآمد اختصاص دهیم..پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا