اخبار تولیدی و پوششی مجلساخبار مهمکمیسیون اقتصادی

هر زمان دشمن از پیشرفت ایران احساس خطر کند فتنه ای را علم می کند

نیره سادات محمدی

آستان بهارستان؛ یک نماینده ادوار مجلس در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: دشمن وقتی دید تحریم ها اثر چندانی بر ایران نداشته و مانع پیشرفت ما نشده لذا احساس خطر کردند و اغتشاشات اخیر را رقم زدند.

انقلاب ایران دست آمریکا را از منطقه کوتاه کرد

حجت‌الاسلام محمد رجایی باغ‌سیایی در گفت وگو با خبرنگار آستان بهارستان اظهارداشت: ایران پس از انقلاب اسلامی یک ایده جدیدی را به نام مردم سالاری دینی در دنیا مطرح و دست آمریکا را از کشورمان کوتاه کرد آمریکا تا قبل از انقلاب اسلامی در منطقه همه کاره بود.

وی گفت: ایران کشوری است که راه جدیدی را جلوی پای بشریت قرار داده و یکی از برکات آن درحال حاضر تضعیف شدید آمریکا در منطقه است.

تحرکات اخیر با هدف جدا کردن مردم از انقلاب بود

وی افزود: ما در مسیر استقلال واقعی و پیشرفت قرار گرفتیم اما آمریکا نمی خواست یک کشور مخالفت آن پیشرفت کند لذا انواع و اقسام توطئه ها را نسبت به کشور ما انجام داد؛ از جنگ تحمیلی و تحریک و حمایت از صدام تا تحریم ها و این تحرکات اخیر که با هدف تضعیف کشور و جدا کردن مردم از انقلاب انجام گرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی نهمین مجلس شورای اسلامی افزود: هدف آمریکا این است که نخست اگر بتواند انقلاب را از بین ببرد و دوم ایران را تسلیم خود کند به این معنا که جمهوری اسلامی باشد ولی آن طوری که آمریکا بخواهد رفتار کند.

وحدت مردم دشمنان را ناامید می کند

وی با بیان اینکه آمریکا در سه حالت ممکن است دست از سر ایران بردارد، گفت: نخست زمانی که انقلاب را از بین ببرد دوم زمانی که ایران تسلیم آن شود و سوم اینکه آمریکا وحدت مردم ایران را ببیند که دراین صورت از هر اقدامی در کشور ما ناامید می شود.

ایران دوقطبی آمریکا را امیدوار به مداخله می کند

وی بیان کرد: زمانی که آمریکا احساس کند که مردم از انقلاب جدا شده اند و بین آنان و انقلاب و انقلابیون و رهبری دوقطبی و دوگانگی رخ داده، بسیار امیدوار به از بین بردن انقلاب یا تسلیم ایران می شود.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در نهمین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در طول تاریخ انقلاب مان خیلی وقت ها بوده که در لحظات حساسی قرار گرفتیم که آمریکا به شدت در مضیقه قرار گرفته و متوجه شده که کاری نمی تواند انجام دهد و مجبور می شود با ایران کنار بیایید.

هر زمان دشمن از ایران احساس خطر کند فتنه ای را علم می کند

وی اظهارکرد: ایران از لحاظ تکنولوژی با وجود مخالفت با آمریکا و تحریم ها پیشرفت های خوبی داشته و مردم هم در مقابل تحریم ها مقاومت کردند، آمریکا وقتی احساس کند تحریم ها اثری نداشت و مردم را از انقلاب و نظام جدا نکرد طبیعتا عقب نشینی می کند و تحریم ها را برمی دارد؛ اخیرا هم وقتی دید تحریم ها اثر چندانی نداشته و مانع پیشرفت ایران نشده، احساس خطر کرد و اغتشاشات اخیر را رقم زد.

برخی در داخل و خارج آمریکا را به ادامه تحریم ها امیدوار می کنند

وی ادامه داد: متاسفانه زمانی که ملت می خواهد نتیجه مقاومت خود را دریافت کند برخی در داخل و خارج از کشور حرکاتی را شروع می کنند که آمریکا به ادامه تحریم ها امیدوار شود.

حجت‌الاسلام رجایی بیان کرد: سال ۸۸ و زمانی که آقای اوباما به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده روی کار آمد موضع منعطفی پیدا کرده بود و در مصاحبه ها می گفت ما حاضریم بدون هیچ قید و شرطی با ایران مذاکره کنیم مطبوعات اروپایی هم فعالیت می کردند که زمینه فراهم شود که با ایران و انرژی هسته ای آن کنار بیایند.

عده ای سرمایه عظیم انتخابات سال ۸۸ را خراب کردند

وی گفت: انتخابات سال۸۸ یک سرمایه عظیمی برای ملت ایران بود که اگر یک عده آن را خراب نمی کردند ما می توانستیم از همان سرمایه یک نتیجه عالی بگیریم که متاسفانه به دلیل برخی مسائل به بیراهه رفتیم.

وی تاکید کرد: هم اکنون هم ما در مرحله ای بودیم که با روی کار آمدن دولت انقلابی که نخواست همه مسائل را به برجام ربط دهد بلکه قصد داشت تحریم ها را خنثی و درعین حال برای برجام هم تلاش کند و به نظر می رسید نتیجه گیری نزدیک است بخصوص با وقوع جنگ اوکراین که اروپا به نفت و گاز ما نیاز بیشتری پیدا کرد، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان برجام به سرانجام می رسید.

این نماینده ادوار مجلس افزود: متاسفانه همزمان با سفر آقای رئیسی به آمریکا متاسفانه مسئله خانم امینی بهانه ای شد برای یک عده ای که در خیابان ها بریزند و سرمایه چندین ساله مقاومت ملت ایران در برابر تحریم ها را از بین ببرند.

آمریکا به اغتشاشات محدود در ایران دل نبندد

وی تصریح کرد: حضور پررنگ و باشکوه متدینین در راهپیمایی های پس از فوت خانم امینی پیامی به آمریکا است که به اغتشاشات محدود در خیابان ها دل نبندد زیرا ملت ایران پای انقلاب و نظام ایستاده اند و اجازه نخواهند داد که هیچ کشوری لطمه ای به این نظام وارد کند.

حجت الاسلام رجایی گفت: این اغتشاشات سبب کشته و مجروح شدن عده ای شد و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورد و ممکن است چند سال دیگر بر تحریم ها اضافه شود.

ملت ایران تا پای جان پای انقلاب ایستاده اند

وی بیان کرد: حضور مردم در صحنه این پیام را به آمریکا می دهد که دست از این بازی های بی نتیجه بردارند زیرا آنان نمی توانند در ایران حاکم شوند زیرا ملت ما تا پای جان پای انقلاب ایستاده اند و عقب نشینی نخواهند کرد.پایان پیام/۱۱۱

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا