اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

توجه به نقش پژوهش سراهای دانش آموزی در افزایش توانمندی ها

آستان بهارستان؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان قم بر نقش پژوهش سراهای دانش آموزی در توسعه پژوهشگری و افزایش توانمندی های حرفه ای معلمان و دانش آموزان و ایجاد فرصت های بازآموزی و تنوع در محیط های یادگیری تاکید کرد.

نشست بررسی عملکرد پژوهش‌ سراهای دانش آموزی استان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، معاون متوسطه استان و مدیران ادارات آموزش و پرورش نواحی شهرستان ها و مناطق، به منظور ارائه راهکارهای عملیاتی درجهت ارتقای شاخص علمی پژوهشی استان مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم دراین نشست با اشاره به انطباق عملکرد پژوهش سراها با شیوه نامه اجرایی این مراکز که مبتنی بر سند تحول بنیادین و اهداف دوره های مختلف تحصیلی از جمله عینی تر کردن محتوای کتب درسی و آشنایی دانش آموزان با شیوه های تحقیق و پژوهش، پیش بینی فعالیت ها و تبین دستاوردهای علمی، فنی و پژوهشی، ایجاد تعامل اثر بخش پژوهش سراها با مراکز علمی، پژوهشی جهت ارتقای علمی این فضاها و به دنبال آن ارتباط مدارس با پژوهش سراها است.

علیرضا رحیمی گفت: برنامه های پژوهش سراها موجب توسعه زمینه پژوهشگری و افزایش توانمندی های حرفه ای در معلمان و دانش آموزان و تبادل تجربه و دستاوردهای علمی در سطح جشنواره های علمی استانی و ملی می شود و منجر به ایجاد فرصت های بازآموزی و تنوع در محیط های یادگیری خواهد شد.

وی بر رفع مشکلات پیش روی پژوهش سراها و لزوم همراهی حداکثری بخش های مختلف ادارات تأکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: پژوهش‌ سراهای دانش آموزی یکی از مراکز مهم در راستای تحقق اهداف تعلیم و تربیت هستند توجه ویژه به عملکرد این فضاهای علمی پژوهشی و استفاده مطلوب از امکانات آن همچنین انعقاد تفاهم‌ نامه با این مراکز براساس شاخص ها و مجموعه مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش از راه های ایجاد تحول و پویایی این پژوهش سراها است.

تاکید بر ارتقای عملکرد پژوهش سراها

دراین نشست نادر کریمی بیرانوند معاون آموزش متوسطه استان قم نیز ارتقای عملکرد پژوهش سراهای استان را در راستای شاخص های ابلاغی وزارتخانه مهم برشمرد و بیان کرد: پیاده سازی شیوه نامه اجرایی این مراکز بر اساس اسناد بالا دستی از جمله موضوعاتی است که باید بیش از گذشته به آن پرداخته شود.

وی افزود: معاونت آموزش متوسطه استان به عنوان متولی احیا و ارتقای این مراکزبرنامه ریزی هایی در سطح نواحی چهارگانه و شهرستان ها  ویژه توانمند سازی همکاران و دانش آموزان پیش بینی کرده که بخشی از آن از ابتدای سال تحصیلی جاری درحال اجراست.

معاون آموزش متوسطه استان قم یادآور شد علاوه بر همه این موارد شاخص های ارزیابی از پژوهش سراها که مبتنی بر جدول هزار امتیازی است که از سوی وزارتخانه متبوع متناسب با فعالیت های این مراکز پیش بینی و ابلاغ شده که می تواند قوه محرکه ای در جهت ارتقای استانداردهای علمی و پژوهشی این مراکز باشد که می بایست از سوی مدیران این مراکز و سایر مسئولان ذیربط  مورد توجه قرارگیرد.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا