اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

اردوها و اعتکاف علمی فرصتی برای پویایی دانش آموزان

آستان بهارستان؛ معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قم تاکید کرد: اردوها و اعتکاف علمی فرصتی برای پویایی و افزایش یادگیری های دانش آموزان است.

جلسه معاونین آموزشی متوسطه نواحی، شهرستان ها و مناطق با حضور معاون آموزش متوسطه استان، رؤسای ادارات متوسطه و فنی حرفه ای و کاردانش و گروه های آموزشی و جمعی از کارشناسان در دبیرستان اخوان کریمی ناحیه ۳ برگزار شد.

کسب رتبه اول کشوری استان قم به لحاظ میزان تغییر معدل

دراین جلسه که با بررسی شاخص های ابلاغی وزارت متبوع و پیگیری موضوعات آموزشی مدارس متوسطه استان برگزار شد، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قم با اشاره به برنامه های ابلاغی وزارتخانه متبوع بیان داشت: درسال تحصیلی گذشته استان قم با ارتقای رتبه ازهشتم به ششم دربخش میانگین معدل کتبی امتحانات نهایی روند مثبتی داشت و همچنین استان قم به لحاظ میزان تغییر معدل کتبی رتبه اول کشور را کسب نموده است.

نادر کریمی بیرانوند همچنین شناسایی نقاط قوت و ضعف در معدل کتبی نهایی هر یک از مدارس را از برنامه های جدی معاونت متوسطه جهت ارتقا و رشد علمی استان عنوان کرد.

کسب رتبه دوم کنکور در رشته زبان خارجه توسط آموزش و پرورش قم

وی با بیان اینکه درسال تحصیلی گذشته شاهد کسب رتبه دوم کنکور در رشته زبان خارجه بودیم، ادامه داد: انتظار می رود در سال تحصیلی جاری با توجه به نقش و تأثیر ۴۰ درصد قطعی نمرات امتحانات نهایی، همکاران و دانش آموزان با حساسیت بیشتری به این موضوع بپردازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  شرکت دبیران و مدیران در جشنواره الگوهای تدریس برتر، همچنین جشنواره تجارب و اثر بخشی مدیران که در برنامه معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز به آن اشاره شده را  موجب پویایی و نشاط  علمی دانست و بیان داشت: انتظار می رود همکاران در این زمینه نیز برنامه ریزی و مشارکت فراگیر داشته باشند.

پژوهش سراهای دانش آموزی موقعیت جدیدی برای یادگیری دانش آموزان فراهم کرده است

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قم همچنین با اشاره به نقش پژوهش سراهای دانش آموزی، حضور دانش آموزان در آن را یک موقعیت جدید یادگیری عنوان کرد و ادامه داد: مثبت سازی فضای مدارس در خصوص پژوهش سراها و شناسایی افراد علاقمند یادگیری و توانمند، جهت حضور دراین فضاها از نکات حائز اهمیت است.

اردوها و اعتکاف علمی فرصتی برای پویایی دانش آموزان

وی با تأکید بر برگزاری اردوهای علمی به ویژه تشکیل و برگزاری اعتکاف علمی در مدارس گفت: چنین فرصت هایی را باید مغتنم شمرد به ویژه این که تجربه چند سال اخیر در این خصوص دال بر پویایی علمی دانش آموزان و اثر بخشی چنین محیط هایی در یادگیری بوده است.

وی ادامه داد: دراین راستا از مدیران و عوامل آموزشی درنواحی و مدارس انتظار داریم نسبت به ایجاد شرایط مطلوب جهت اجرای این امر مهم و تنوع بخشی به چنین محیط هایی درجهت تثبیت فرایند یادگیری اهتمام ویژه داشته باشند.

جهاد علمی در مناطق کم برخوردار

کریمی بیرانوند تأکید برشناسایی و استفاده از نیروهای جهادی و خیرین در آموزش و پرورش با هدف تشکیل کلاس های تقویت بنیه علمی ویژه دانش آموزان و مدارس کم برخودار و مناطق حاشیه ای شهر را از جمله موضوعات با اهمیت دانست و از آن به عنوان جهاد علمی یاد کرد.

لزوم آشنایی دانش آموزان با فناوری های نوین

وی همچنین بر لزوم آشنایی با فناوری های روز و مباحث مربوط به کد نویسی و هوش مصنوعی و نیاز کنونی جامعه به آن که مورد اشاره مقام معظم رهبری نیز بود، تأکید کرد و گفت: دراین زمینه اقداماتی در جهت برگزاری کارگاه های آموزشی از سوی گروه های آموزشی متوسطه  صورت گرفته که با استقبال همکاران و دانش آموزان روبه رو بوده که امیدواریم این آموزش ها موجب  افزایش اثربخشی علمی-آموزشی همکاران و دانش آموزان گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا