اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

برنامه های هفته منابع طبیعی قم تشریح شد/ کاشت ۶۰ اصله نهال درمحوطه مصلی تسط نمازگزاران

نیره سادات محمدی

آستان بهارستان؛ نشست خبری تشریح عملکرد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم به مناسبت هفته منابع طبیعی ظهر امروز در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ مدیرکل منابع طبیعی استان قم با تشریح روند کلی برنامه های هفته منابع طبیعی اظهارداشت: با هدف اصلی فرهنگ سازی نصب دو مورد بیلبورد در اتوبان قم-تهران، تهیه کلیپ برای استفاده در صدا وسیما، توزیع نهال، برپایی مسابقات رادیویی و تلویزیونی انجام خواهد شد.

محمد شعاعی افزود: همکاران ما در اداره کل منابع طبیعی روز پنج شنبه در برنامه «میثاق با شهدا» و روز شنبه در مراسم «اهدای خون» شرکت کردند و در برنامه «تجلیل از عشایر» هم به سوالات گله داران پاسخ داده شد.

وی گفت: امروز در یکی از مدارس استان زنگ هفته منابع طبیعی به منظور فرهنگ سازی و نهادینه شدن فرهنگ کاشت و نگهداری از منابع طبیعی، به صدا درخواهد آمد.

وی بیان کرد: روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه به مناسبت نیمه شعبان در مجاورت مسجد مقدس جمکران با حضورهلال احمر، بسیج و سایر ارگان ها اجرای برنامه خواهیم داشت.

مدیرکل منابع طبیعی استان قم گفت: ۱۶ اسفندماه وبینار سراسری از سوی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ترتیب داده شده که تمام استان ها در آن شرکت دارند و بعد ازظهر روز سه شنبه جلسه ای در شورای بیت المال با حضور رئیس کل دادگستری با موضوع مباحث منابع طبیعی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ۱۷ اسفندماه مصادف با نیمه شعبان روز «منابع طبیعی، خانواده و مسئولیت اجتماعی» نام نهاده شده که در موکب ایستگاه صلواتی و فرهنگ سازی در خصوص منابع طبیعی، در عمود ۵۵ بلوار پیامبراعظم(ص) به زائرین و مجاورین خدمت رسانی می شود.

وی اظهارکرد: پنج شنبه ۱۸ اسفندماه روز «منابع طبیعی، حفاظت، قانون و همیاران طبیعت» است که با مشارکت یگان های حفاظت سایر ارگان ها مانند امور اراضی، میراث فرهنگی و محیط زیست رژه خودرویی مشترک برگزار و رزمایش مبارزه با قاچاق چوب هم اجرا خواهد شد.

شعاعی افزود: ۱۹ اسفندماه با نام «منابع طبیعی، مردم و آموزه های دینی» است که برنامه کاشت ۶۰ اصله نهال درمحوطه مصلی توسط همکاران و نمارگزاران انجام خواهد شد.

وی افزود: ۲۰ اسفندماه با نام «منابع طبیعی، آموزش، پژوهش و فناوری» ساختمان منابع طبیعی شهرستان کهک افتتاح خواهد شد که مردم برای امور کاری خود نیازمند مراجعه به مرکز استان نداشته باشند.

وی عنوان کرد: ۲۱ اسفندماه به نام «منابع طبیعی، فرهنگ، هنر و رسانه» نام گذاری شده که در شهرستان جعفرآباد برنامه هایی خواهیم داشت؛ همچنین ۲۲ اسفندماه با نام «منابع طبیعی، ایثار و شهادت» نام نهاده شده که با هماهنگی با سازمان اتکا (سازمان تعاونی مصرف کادر نیروهای مسلح) وابسته به وزارت دفاع، برنامه ای در یکی از حوزه های آبخیزداری با حضور خانواده شهدای ارتش برپا خواهد شد.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا