اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

شرکت بین المللی آجر نسوز آذرخش تولید خود را به ۵۰ هزار تن در سال رساند

آستان بهارستان؛ مدیرعامل گروه بین المللی آجرنسوز آذرخش در گفت وگو با ما اظهارداشت: گروه بین‌المللی کارخانجات آجرنسوزنما آذرخش در سال ۱۳۷۶ نخستین کارخانه خود را با ظرفیت ۱۵ هزار تن تولید تاسیس کرد.

مهندس محمد سیفی افزود: واحد تولیدی شماره یک و دو این مجموعه در شهرک صنعتی محمودآباد قم و واحد شماره سه در مقیاس بین‌الملل، درسال ۱۳۸۷ باظرفیت سالانه ۶۰ هزار تن تولید انواع آجرهای نسوزنما و کف ساختمان به بهـره‌ـرداری رسید و این شرکت جایگاه بزرگــترین تولیدکننده انواع فرآورده‌های نسوز نماهای ماندگار ساختمان در خاورمیانه و تنها تولیدکننده انواع آجرنسوز صفحه‌های تزئینی در ابعاد بزرگ در کشور را کسب کرد.

وی ادامه داد: واحد شماره چهار نیز در شهرک صنعتی محمودآباد در مساحت ۶۰ هزار متر و باظرفیت تولیدی ۳۶۰ هزار تن تاسیس شد و هم‌اکنون تولید شش نوع آجرنسوز نما مدرن، نماپلاک، نما رستیک، نما صخره‌ای، کف و دکوراتیو را داریم.

وی گفت: طرح توسعه واحد چهار هم با افزودن ۳۰ هزار متر به مساحت کارخانه و ۲۰هزار متر به متراژ فضای داخلی تولید درحال انجام است.

سیفی تصریح کرد: این اقدامات منجر به دو برابر شدن ظرفیت تولید این واحد شده و میزان مصرف انرژی در یک تن تولید آجر به حدود یک هفتم رسیده با ظرفیت جدید می توانیم تا ۵۰ هزار تن در سال تولید داشته باشیم.

وی که از بنیانگذاران و موسسان مجموعه آذرخش است، اظهارداشت: کشور ما استانداردسازی درستی در ذخیره‌سازی انرژی در صنعت کانی‌های غیرفلزی  ندارد و متاسفانه فروش این محصولات مانند صادرات سنگ و گچ را نداریم بلکه سوبسید سوخت را صادر می کنیم که اقدام بسیار غلطی است و برای ذخیره سازی انرژی باید راهکارهایی اخد شود که سرمایه ملی هدر نرود.

وی گفت: اقدامات ما در راستای سیاست های اصلی کشور باعث شده منابع و سرمایه ملی حفظ شود لذا درخواست داریم رویکرد مسئولان و قوانین برای مجموعه هایی مانند شرکت ما که ذخیره سازی انرژی را حفظ و قوانین و استانداردهای آلایندگی را رعایت می کنند اصلاح شود و تبصره ای برای افرادی که همه موارد قانونی را رعایت می کنند قائل شوند و همه را با یک چشم نبینند.

این مدرس و مولف کارآفرینی با بیان اینکه قطع برق یا گاز برای شرکت هایی مانند ما زیان های سنگینی را در پی دارد، افزود: سال گذشته برای قطع گاز حدود ۴۰ روز فقط گرمایش پرسنل را داشتیم و نتوانستیم تولید داشته باشیم اما با این وجود یک روز شرکت تعطیل نشد، یک روز پرداخت حقوق تاخیر نداشت، یک تعدیل نیرو نداشتیم و سود بانک هم در جای خود بود اما متاسفانه هیچ حمایتی از ما نشد.

وی بیان کرد: ۴۶۰ نفر در شرکت آذرخش مشغول به فعالیت هستند که اگر مسئولان شرایط را تسهیل کنند برنامه های توسعه ای را با سرعت بیشتر گسترش خواهیم داد.

تولید ۳۰۰ هزار قطعه آجر در سال افتخاری دیگر برای شرکت آذرخش

مدیر پشتیبانی شرکت آذرخش هم در ادامه گفت: ظرفیت تولید شرکت آذرخش ۱۲۰ هزار قطعه در روز بود که پس از افتتاح خط جدید می توانیم نزدیک به ۳۰۰ هزار قطعه در روز تولید کنیم.

مهدی گرایی افزود: در خط تولید جدید ۱۵۰ نیروی جدید جذب شدند و هم‌اکنون هم در رشته های برق، مکانیک، صنایع و دیگر رشته های مرتبط جذب نیرو خواهیم داشت.

وی ابرازداشت: تکنولوژی به‌روزتر، ضایعات و مصرف انرژی کمتر و در نهایت خروجی باکیفیت تر از ویژگی های احداث این خط است.

****

گفتنی است گواهی نامه افتخار محصول طلایی ایران، رهبر طلایی صنعت و تجارت ایران، کارآفرین برتر جهان اســـلام، تولیدکننده برتر و صنعتگر نمونه، پدر صنعت تولید نوین آجر، چهره ماندگار تولید ملی، تولیدکننده برتر در رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و دریافت استانداردهای ایزو ۹۰۰۱-۱۰۰۰۲-۱۸۰۰۱-۱۴۰۰۱، هشت گواهینامه از انجمن آجر آمریکا در شاخص‌های استاندارد تولید آجر و مقام برتر نمایشگاه‌های بین‌المللی صنعت ساختمان تهران از جمله افتخارات این شرکت است.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا