اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

نقشه مهندسی اعتبارات در حوزه فرهنگی وجود ندارد

آستان بهارستان ؛ معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار قم اظهارداشت: در تمام کشور نقشه مهندسی اعتبارات در حوزه فرهنگی وجود ندارد.

مدیرعاملان سازمان های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی کشور که به منظور تبادل نظر و رسیدن به راهکارهای فرهنگی کلان به قم سفر کرده اند، بعد از ظهر امروز دیداری با حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر اجاق نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران داشتند.

دراین دیدار که معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار قم هم حضور داشت، گفت: بنده نیز زمانی در سمت مدیرسازمان فرهنگی شهرداری بودم و از مشکلات این حوزه اطلاع دارم؛ باید مدیریت متمرکز در حوزه فرهنگی و اجتماعی بهووجود آید که این امر آرزوی همه استانداری هاست.

ابوالقاسم مقیمی با بیان اینکه سازمان های فرهنگی شهرداری ها مرغ عزا و عروسی هستند، افزود: تمام ارگان ها درخواست مساعدت از سازمان های فرهنگی دارند که این اشکال باید اصلاح شود و اقدامات طبق برنامه پیش رود.

شهرداری ها نیازمند آیین نامه مالی معاملاتی فرهنگی هستند

وی اظهارداشت: به استثنای دانشگاه ها و شهرداری تهران، شهرداری سایر شهرها آیین نامه مالی معاملاتی فرهنگی ندارند و آیین نامه ها صرفا برای پروژه های عمرانی است که این یک خلاء به حساب می آید.

وی گفت: در تمام کشور نقشه مهندسی اعتبارات در حوزه فرهنگی وجود ندارد و در مجموع کشور در چرخه فرهنگی جایگاه مناسبی برای مدیران سازمان های فرهنگی نداریم.

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی نیز منابع مالی مختص به خود ندارد لذا مصوب می کند که شهرداری ها هزینه را پرداخت کنند درحالی‌که آنان تنها دو رای در شورا دارند و حتی در بسیاری از جلسات روسای سازمان فرهنگی در جلسات شورا حضور پیدا نمی کنند‌.

وی بیان کرد: حتی در تشکیل سازمان های فرهنگی شهرها یک اخلافی در نوع خدمات وجود دارد و در استان های مختلف ماموریت سازمان ها به صورت «رفاهی تفریحی»، «فرهنگی اجتماعی»، «فرهنگی هنری» و «فرهنگی ورزشی» تعریف کردند و یک الگوی مشخصی از ارائه ماموریت در مجموعه شهرداری ها وجود ندارد.

شهرداری تنها ارگانی است که تمام ابزارهای نشاط اجتماعی اعم از بوستان‌ها، شهربازی‌ها، زمین های بازی، کافه‌ها و مکان های شادی را در اختیار دارد اما در چرخه کاری نشاط اجتماعی اعتبار و محل قانونی اجرا را در اختیار ندارند که این امر یک خلاء جدی به حساب می آید.

اگر در مجموعه وزارت کشور بتوان تغییر ماهوی داشت و مجموعه سازمان های فرهنگی، اجتماعی شهرداری ها از بخش عمرانی جدا شود و زیرمجموعه سازمان اجتماعی کشور قرار گیرد وضعیت بهبود می یابد.

چند سال قبل مقرر شد قسمت فرهنگی شهرداری ها زیرمجموعه سازمان اجتماعی کشور قرار گیرد اما هنوز این اقدام انجام نشده است.پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا