اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

نشست مدیران سازمان های فرهنگی شهرداری‌های کشور در مسجد جمکران

آستان بهارستان ؛ اختتامیه نشست مدیران سازمان های فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری‌های کشور عصر روز پنجشنبه در مسجد جمکران «ام المساجد ایران» برگزار شد.

در این مراسم که به منظور تبادل نظر و رسیدن به راهکارهای فرهنگی به میزبانی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم از روز ۲۶ آغاز شد، اختتامیه نشست را تولیت مسجد مقدس جمکران میزبانی کرد.

در اختتامیه نشست، حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر اجاق نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران، معاون وی حجت‌الاسلام والمسلمین حسین‌آبادی، دکتر عباسی معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور ، دکتر مقیمی معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم ،مدیران عامل سازمان‌های فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری‌های کشور، رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به همراه معاون فرهنگی و کارشناسان ذی‌ربط حضور داشتند.

درآغاز حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی‌نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم ضمن خوشامدگویی به بیان مطالبی در خصوص رصد فرهنگی ، قراردادهای سازمان‌های فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی و مشکلات ساختاری و مباحث مربوط به مسجد و همکاری بین مسجد محله و شهر پرداخت.

وی به شرح روند برنامه میزبانی که از دیروز در شهرداری قم آغاز شده و پس از حضور در مراسم غبارروبی مزار حضرت فاطمه معصومه ، دیدار از نمایشگاه کانون مساجد در صحن حرم حضرت معصومه سلام الله ، دیدار از منزل و موزه شهید زین الدین ،دیدار منزل امام راحل(ره) ، زیارت گلزار شهدا و نمایشگاه در جمکران پرداخت.

سپس محمد عباسی معاون وزیر و رئیس سازمان اموراحتماعی کشور گفت: خاستگاه، دوام و فرجام انقلاب اسلامی فرهنگی است و هرچند مسئولیت های دستگاه ها تقسیم می شود اما اگر فرهنگ مدنظر مدیران دستگاه ها نباشد ممکن است اصول فراموش و فروع جای آن را بگیرد.

عباسی گفت: در نظام آموزش و پرورش عرصه در اختیار آموزش است و فرصتی برای پرداختن به مسائل فرهنگی و تربیتی نمانده که این امر آسیب رسان است.

وی عنوان کرد: با تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت سیزدهم بنا داریم بحث فرهنگی را به صورت گسترده در سازمان های فرهنگی راه بیاندازیم اما بخش زیادی از فرصت ها از دست رفته است.

وی گفت: مسائل فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم است و تعطیل کردن آن خسران قابل توجهی به کشور وارد می کند که حتی برگشت به آن هم کار را به تاخیر می اندازد.

عباسی تاکید کرد: تلاش در جهت کاهش آسیب های اجتماعی باید بزرگترین غم مسئول جمهوری اسلامی باشد و باید با اقدام جهادی و ۲۴ ساعته انجام، تا کاستی ها جبران شود.

وی گفت: اینکه گفته می شود برخی آسیب ها از سوی شهرهای مذهبی و فرزندان مسئولان است به این دلیل می باشد که دشمن برای این شهرها و فرزند علما و مسئولان وقت می گذارد لذا باید مراقب خدعه آنان بود.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور افزود: دشمن پس از شکست از انقلابیون و ایثارگران و شکست در ایجاد فتنه ها و توطئه ها، و شکست در ایجاد شکاف بین مردم و نظام در مسائل اقتصادی، هم اکنون تمرکز خود را بر مباحث فرهنگی و اجتماعی گذاشته و گمان می کند که در این راه موفق خواهد شد لذا وقت و سرمایه سنگینی گذاشته است.

وی با تمجید برپایی نشست مدیران شهرداری های کشور در قم، گفت: در برخی کشورهای پیشرفته مراکزی تخصصی علیه دستاوردهای جمهوری اسلامی کار می کنند؛ ما چند مرکز برای مقابله داریم؟ چه تعداد نشست های تخصصی برگزار کردیم؟

وی اظهارکرد: پیروزی جمهوری اسلامی ایران به دلیل این محقق شد که همه مردم پای کار آمده بودند ما هم باید به عملکرد آن زمان برگردیم و تشکیل چنین جلساتی با موضوع فرهنگی اولویت اول کشور است.

وی گفت: ما در وزارت کشور و شهرداری ها و زیرمجموعه آن ها و همه دستگاه های فرهنگی مسئول هستیم و مردم توقع و انتظار به حق دارند تا ما در زمینه فرهنگی موفق عمل کنیم.

وی گفت: وزارت کشور وظیفه هماهنگی، هم افزایی و مشارکت دارد و به عنوان مرکز فرماندهی است و باید همه استعدادها هماهنگ شود زیرا در وضعیتی هستیم که دشمن منسجم و ما پراکنده کار می کنیم.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور افزود: شهرداری ها ظرفیت بزرگی دارند ؛ همه امکانات و اعتبار شهر به شهرداری می رود و باید مدیریت کنیم و خدمات به درستی برای مردم ارائه شود.

وی بیان کرد: چند آسیب اجتماعی مهم مانند طلاق، کودکان کار و خیابان و معتادان متهاجر و سکونتگاه های غیررسمی باید دراولویت قرار گیرد.

سپس حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر اجاق نژاد طی بیان سخنانی گفت:مسجد مقدس جمکران در شهر قم واقع شده اما صرفا برای مردم قم نیست بلکه برای همه مومنان و اهل عبادت و مناجات و تابعان اهل بیت(س) و شیعیان و منتظران امام زمان(عج) و عاشقان ولایت است.

وی افزود: ما باید همه را با مساله جمکران درگیر کنیم و این مساله را می توان درهمین نشست ها مهندسی کرد.

وی گفت: مسجد جمکران ۵۰۰ سال پیش به اذن امام عصر ساخته شد اما تقریبا هیچ تفاوت و تمایزی در طول سالیان دراز نداشت و یک مکان کوچک و کمنام بود اما با انقلاب اسلامی از نظر وسعت و تجهیزات بسیار پیشرفت داشته و قابل مقایسه با قبل نیست و گویا مورد استفاده جمکران برای این روزها بوده و احساس می کنیم زمان آن رسیده تا مردم را با این مکان بیشتر آشنا کنند.

وی خطاب به مدیران سازمان های فرهنگی کشور گفت: شما مدیران نماینده فرهنگی یک شهر هستید و می توانید جوانان را با مسجد جمکران آشنا کنید یا مراکزی را در بهترین نقطه شهر در اختیار انتشارات جمکران قرار دهید تا آثار مرتبط با امام زمان به فروش برسد و شهرداران می توانند یک خیابان مهم شهر را به اسم جمکران نام گذاری کنند

وی با تاکید براینکه معرفی و آشنایی مردم با جمکران به قم اختصاص نداشته باشد، گفت: مسجد جمکران “ام المساجد” ایران است و باید هر اقدامی که ارتباط جوانان با جمکران و امام زمان را بیشتر کند انجام داد.

در ادامه معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران نیز در دیدار مدیران سازمان‌های فرهنگی شهرداری‌های کشورپیشنهاد کرد: دبیرخانه «تسهیل سفر به قم» در سازمان‌های فرهنگی شهرداری‌ها ایجاد شود.

حجت الاسلام یاسین حسین‌آبادی دراین دیدار با تشکر از شهردار و مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم در خدمت رسانی به زائران، گفت: راهبرد تربیتی شیعه، زیارت است و مسجد جمکران نقش مهم و شهر قم طبق روایات جایگاه ایمنی بخشی در فتنه‌های آخرالزمان دارد لذا از مدیران شهرها می خواهیم در تسهیل رفت و آمد مردم کشور به قم تلاش کنند.

وی گفت: راه رسیدن به آرامش و معنویت این است که مردم را به مراکز قدرت معنوی وصل کنیم؛ یکی از پرقدرت ترین مراکز معنوی دنیا مسجد جمکران است که سالانه بخصوص یک تا ۱۵ ماه شعبان میزبان خیل عظیمی از مردم است لذا خواستار این هستیم که دبیرخانه «تسهیل سفر به قم» در سازمان فرهنگی شهرداری قم ایجاد شود.

در ادامه وزیری ضمن تشکر از میزبان جلسه خطاب به عباسی معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گزارش مختصری از روند کار سازمان‌ها بیان کرد و ضمن تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری که حلقه میانی می‌بایست شکل بگیرد به مدیران عامل سازمان‌های فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری‌های یزد، مشهد، رشت تکلیف کرد تا سوالات، دغدغه‌ها و مشکلات خود را با معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی مطرح کنند.

مقیمی معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم هم ضمن خوشامدگویی به حاضرین در جلسه نداشتن آیین نامه مالی معاملاتی ، نداشتن نقشه مهندسی اعتبارات در حوزه فرهنگی و نداشتن ارتباط مستقیم با سازمان‌های فرهنگی اجتماعی ورزشی را از مشکلات مربوط به این سازمان‌ها دانست و اظهار امیدواری کرد که ساختار و روش این سازمان‌ها توسط وزارت کشور اصلاح شود.

عباسی در پایان ضمن شنیدن درخواست مدیران عامل سازمان‌های فرهنگی اجتماعی ورزشی و تشکر از وزیری که سبب برگزاری چنین جلساتی شده اند اعلام کرد: درخواست‌ها و مشکلات عنوان شده نیاز به وقت رسیدگی بیشتری دارد و در این مجال کوتاه فرصت رسیدگی نیست.پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا