اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

راه اندازی آزمایشگاه هوش مصنوعی بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء

آستان بهارستان ؛ معاون فناوری و اطلاعات بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، از راه‌اندازی آزمایشگاه علوم انسانی دیجیتال و هوش مصنوعی این بنیاد بین المللی خبر داد.

 وحید احمدی با اشاره به اینکه علوم انسانی دیجیتال در فضای پژوهش امری است که پرداختن به آن اجباری است، اظهار کرد: بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء نیز این موضوع را در دستورکار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته جلسات متعددی پیرامون علوم انسانی دیجیتال و هوش مصنوعی برگزار شده است، مطرح کرد: خروجی این جلسات راه‌اندازی آزمایشگاه علوم انسانی دیجیتال و هوش مصنوعی بوده است که از هفته آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تمام آثار استاد را به صورت دیجیتالی تنظیم کردیم، خاطرنشان کرد: گام دوم ما این بود که این آثار دیجیتال را در قالب یک پلتفرم در اختیار متقاضیان قرار دهیم که در سال جاری در دست اقدام است.

معاون فناوری و اطلاعات بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء اضافه کرد: آزمایشگاه تلاش می‌کند تکنیک‌ها و تکنولوژی‌های هوش مصنوعی را به خدمت بگیرد تا جست‌وجو را از سمت کلید واژه به سمت هوشمندی ارتقا دهیم.

قرائت آثار علامه جوادی آملی با صدای ایشان از برنامه های آینده بنیاد اسراء

مهندس احمدی در پاسخ به خبرنگار ما اظهارداشت: در آزمایشگاه هوش مصنوعی اولویت نخست ما آرشیو آثار استاد برای استفاده پژوهشگران در رشته‌های علوم انسانی و حتی سایر رشته‌ها است.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگارما که آیا برای قرائت کتاب با صدای استاد جوادی آملی به شیوه هوش مصنوعی اقدامی انجام شده است؟ گفت: قرائت کتاب با صدای استاد شیرین و در برنامه ما است که روی آن کار کنیم اما اولویت نخست نیست زیرا اساس و ذات بنیاد اسراء بر مبنای پژوهش و ارائه خدمات به پژوهشگران است.

وی در رابطه با مقابله با دیب فیک‌ها توسط هوش مصنوعی نیز اظهارداشت: اصل براین است که آثار تقلبی از اصل تشخیص داده شود لذا باید نخست آرشیو تهیه شود و اصل آثار را در اختیار عموم قرار دهیم و پس ازاینکه توانستیم مجموعه آرشیو آثار را به صورت هوشمند در اختیار قرار دهیم تشخیص آسان می‌شود.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا