اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

نشست تخصصی سفر، زیارت و سلامت در قم برگزار می‌شود

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان ؛«نشست تخصصی سفر، زیارت و سلامت» با هدف توسعه گردشگری سلامت در شهرهای زیارتی قم، مشهد و شیراز در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: «نشست تخصصی سفر، زیارت و سلامت» با هدف توسعه گردشگری سلامت با حضور نمایندگان استان های تهران و البرز و استان های زائرپذیر شامل مشهد، شیراز و قم چهارشنبه ششم دیماه در دانشگاه علوم پزشکی از ساعت ۱۴ تا ۱۷ برگزار می‌شود.

علی جهانگیری افزود: گردشگری سلامت اقتصاد مهم دنیا محسوب می‌شود به این منظور حوزه سلامت استان باید معرفی و استانداردها ارتقا پیدا کند و دراین نشست درخواست می‌دهیم دبیرخانه دائمی گردشگری سلامت در قم تشکیل شود.

وی عنوان کرد: خدمات سلامت در تهران و برخی شهرها بیشتر از قم است اما ورود به قم بالاست و ۲۰ درصد ورودی سه شهر زیارتی قم مشهد و شیراز به دلیل دریافت خدمات سلامت است که ظرفیت بزرگی به شمار می‌آید که باید از آن استفاده و ناهماهنگی‌ها باید برطرف، سیاست ها تدوین و قوانین یکدست شود.

وی اظهارکرد: بازار گردشگری سلامت در دنیا چهار ونیم تریلیون دلاری است که ۶۳۹ میلیارد دلار آن مختص گردشگری سلامت است لذا باید بدانیم سهم ایران و قم چه میزان هست و چطور می شود آن را ارتقا داد.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: یکی از محورهای مهم نشست فردا دیپلماسی اقتصادی و هدف‌گذاری اقتصادی برای شهر و پرداختن به چالش های ارزی و بیمه ها و نقش دستگاه‌های دیپلماسی دراین راستا و آسیب‌شناسی و رسیدن به راهکارهای اجرایی و شناسایی ظرفیت و اطلاع رسانی طراحی هویت و تولید محتوای تخصصی علمی و آماری برندینگ نقش دستگاه ها در برندینگ هویت بصری و رفع موانع است.

تامین زیرساخت‌های سلامت سبب جذب پزشکان به قم می‌شود

وی بیان کرد: اگر زیرساخت‌های سلامت دراستان قم ایجاد و اصلاح شود پزشکان متمایل به کار در قم می‌شوند و سرمایه‌گذاری‌ها افزایش می‌یابد و خدمات بهتری هم به مردم قم داده می‌شود و به تبع آن گیاهان دارویی و دیگر ظرفیت‌های قم ارتقا می‌یابد.

وی گفت: درحال حاضر مشهد و شیراز به ترتیب رتبه اول و دوم جذب گردشگر سلامت را به خود اختصاص داده‌اند و قم با فاصله زیادی در رتبه سوم قرار دارد درحالیکه آمار ورود به قم بیشتر از مشهد است اما از لحاظ اقتصاد گردشگری بسیار پایین‌تر است زیرا زیرساخت‌ها دراستان فراهم نشده است.

جهانگیری گفت: در حوزه گردشگری سلامت افراد غیررسمی فعال شدند و نابسامانی اتفاق افتاده که باید ساماندهی انجام شود.

وی درپایان خبرداد: بیماری‌های صعب العلاج از جمله سرطان و ارائه خدمات دندانپزشکی در اولویت اقدامات علوم پزشکی قم است لذا مرکز الهادی به عنوان بیمارستان تخصصی دندانپزشکی با ۳۰۰ یونیت به زودی آغاز به کار می‌کند.

وی عنوان کرد: طرح جامع سرطان از سوی علوم پزشکی قم تهیه شده به عنوان مدل برتر کشوری شناخته شده است.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا