اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

رئیس دنشگاه علوم پزشکی درپاسخ به خبرنگارما: کمبود ۱۷۰۰ تخت بیمارستانی درقم/ تهیه بانک اطلاعات پزشکان قمی

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان ؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهارداشت: ۱۶۰۰ تخت بیمارستانی دولتی در قم وجود دارد و با کمبود ۱۷۰۰ تخت مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در نشست خبری که روز سه شنبه پنجم دی‌ماه در سالن امام علی(ع) دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد در پاسخ به خبرنگار آستان بهارستان اظهارداشت: ۱۶۰۰ تخت دولتی در قم وجود دارد و با کمبود ۱۷۰۰ تخت مواجه هستیم.

دکتر مهدی مصری افزود: «نشست تخصصی سفر، زیارت و سلامت» با هدف توسعه گردشگری سلامت با حضور نمایندگان استان های تهران و البرز و استان های زائرپذیر شامل مشهد، شیراز و قم چهارشنبه ششم دیماه در دانشگاه علوم پزشکی از ساعت ۱۴ تا ۱۷ برگزار می شود.

وی با تاکید براینکه باید زیرساخت های گردشگری سلامت در قم فراهم شود، گفت: پیگیر اخذ مجوز سه بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی هستیم که اگر مجوز دولتی آن اخذ شود مجوز نیروی انسانی هم داده می شود که امیدورایم با همکاری رئیس سازمان برنامه وبودجه و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی این اقدامات برای اجرای گردشگری سلامت استان با شتاب انجام شود.

وی درمورد پروژه شهرک درمانی آموزشی و سلامت نسیم خاتم قم که در زمینی به مساحت یکصد هکتار پس از شهرک پردیسان درحال ساخت است نیز گفت: دراین پروژه ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی قم افزوده می‌شود که مختص توریست درمانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم درادامه داد: سه مرکز درمان ناباروری در قم وجود دارد که مزیتی برای گردشگری سلامت استان است و تقویت می شوند بحث فرانشیز و بیمه برای درمان ناباروری از سوی استان اصلاح شده وبحث همراه‌سرا در کلینیک‌های ناباروری به منظور ارتقای حوزه گردشگری سلامت را ارتقا می یابد.

وی به لزوم مراکز اقامتی بخش سلامت اشاره کرد و گفت: پروژه نسیم خاتم و مرکز چشم پزشکی نور همراه‌سرا دارند و دانشگاه علوم پزشکی هم ساخت همراه‌سرا را دردستور کار دارد.

بانک اطلاعات پزشکان قمی به زودی تهیه می شود

وی با بیان اینکه گردشگری سلامت ارتقای کیفیت خدمات را به دنبال دارد، اظهارکرد: به منظور عملی شدن گردشگری سلامت بانک اطلاعات پزشکان استان قم در پلتفرمی طراحی و به زودی تهیه می شود زیرا خدمات دهندگان باید برای مردم مشخص شوند.

آمار مرگ مادران درقم به سه نفر رسیده است

مصری به اقدامات دو سال اخیر دانشگاه علوم پزشکی هم اشاره کرد و گفت: دراین مدت برخی از تخصص ها در بیمارستان‌های قم با تعرفه دولتی فعال شده، آمار مرگ مادر از ۵۵ مرگ دراوج بیماری کرونا به سه مرگ مادر درسال رسیده و طراحی جامع مگااورژانس بیمارستان شهید بهشتی انجام شده که به زودی اجرایی می شود، چهار رادیولوژیست خانم در بیمارستان‌ها جذب شدند و به زودی یک فوق تخصص ریه از تهران درقم مشغول به فعالیت می شود.

وی با بیان اینکه برای بررسی رضایتمندی نظرسنجی مردمی در بیمارستان‌های دولتی باید اجرا شود، گفت: ۹۸ درصد پرسنل علوم پزشکی به ما نقد دارند درصورتی که تمایل داریم مردم راجع به عملکرد ما نقد داشته و نظر بدهند.

وی عنوان کرد: دو بیمارستان شهید بهشتی و نکویی قم به عنوان بیمارستان‌های اصلی قم رصد می شوند تا کرامت بیمار و همراهان وی حفط شود.

این مقام مسئول استان قم درخصوص عدم فعالیت بیمارستان مادر گفت: این مجموعه مشکل پایان کار داشت که برطرف شده و باید استانداردها انجام شود تا بتواند شروع به کار نماید.

وی درمورد غیرفعال شدن بیمارستان ایزدی هم گفت: این بیمارستان لرزه نگاری شد از نظر استحکام مناسب نبود اجازه مقاوم سازی ندادند لذا فعالیت آن به بیمارستان نکویی انتقال پیدا کرده زیرا باید کلینیک زایمان در بیمارستان جنرال باشد که اگر نیاز به اقدامات جراحی بود بالافاصله انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: مردم می توانند با شماره گیری ۳۷۱۴۰ با ۳۰ هزار تومان از ظرفیت مشاوره اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قم استفاده کنند.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا