اخبار فراکسیون‌هااخبار مهم

تالاب ها قربانی بی تدبیری در دیپلماسی خارجی شده اند

آستان بهارستان؛ رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: بارش‌های کم و تنش آبی در سال پیش رو تهدیدی برای ادامه حیات تالاب‌های کشور است که برخی از تالاب‌ها در این شرایط قربانی بی تدبیر در دیپلماسی شده‌اند.

سمیه رفیعی در مورد خشکی تالاب‌های کشور گفت: قانون حفاظت از تالاب‌ها در مجلس دهم تصویب شد،که جزو قوانین بی نظیر حفاظت از محیط زیست است. وظیفه مجلس نظارت بر اجرای و صیانت از این قانون است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم افزود: در جزییات قانون حفاظت، احیاء، اهمیت و مدیریت تالاب‌های عنوان شده است دستگاههایی که مسئولیت دارند باید وظایف خود را به بهترین شکل در خصوص حفاظت از تالاب‌ها انجام دهند، اما تاکنون به درستی به وظایف خود عمل نکرده در واقع مجلس باید در اجرایی این قانون نظارت ویژه ای داشته باشد .

بی آبی تهدیدی برای تالاب‌ها

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس یازدهم ادامه داد: بارش‌های کم و تنش آبی در سال پیش رو تهدیدی برای ادامه حیات تالاب‌های کشور است که برخی از تالاب‌ها در این شرایط قربانی عدم تدبیر در دیپلماسی شده‌اند که اگر وزارت امور خارجه در این راستا اقدام موثری نداشته باشد شاهد خشکی تعداد دیگری از تالاب‌ها و رودخانه‌های کشور خواهیم بود، پیشنهادات خوبی از طرف فراکسیون محیط زیست مجلس در خصوص دیپلماسی آب به دکتر قالیباف رئیس مجلس ارائه شده است.

ویی با اشاره به اقدامات مجلس یازدهم در جهت حفظ و نگهداری تالاب‌ها گفت: یکی از اقدامات مجلس یازدهم نظارت بر حفاظت تالاب‌ها کشور است تاکنون هر آنچه در خصوص حوزه دریاچه‌ها و تالاب‌ها و حتی آبزیان و پرندگان مهاجر که زیستگاه اصلی آنها در تالاب‌ها و دریاچه‌ها است فراکسیون محیط زیست پیگیری کرده و در جایی که نیاز به نظارت بیشتر باشد از هیچ اقدامی دریغ نمی کند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: رسیدگی به مسئله خشکی پیش رونده تالاب‌ها جزو ضروریات کشور است، اگر تالاب‌ها از بین بروند شرایط وخیمی در وضعیت محیط زیست به ویژه در وقوع ریزگردها خواهیم داشت و تمام فعالیت های اقتصادی و اجتماعی را مختل خواهد کرد حتی اگر هرمیزان بودجه برای کشاورزی و رونق و رشد اقتصادی در نظر گرفته شده باشد، با خشکی تالاب‌ها عملا بی نتیجه خواهد بود به بیانی دیگر با خشکی تالاب‌ها جایی برای ماندن نخواهد ماند که بتوان فعالیتی داشت، پس اولویت در تأمین و تخصیص بودجه باید مبتنی بر تثبیت شرایط زندگی افراد بومی همسایه تالاب‌ها باشد. این نکته مهمی است که معمولا از نگاه مدیران مغفول می ماند.

رفیعی خاطر نشان کرد: مدیریت درست منابع آبی کشور و فهم و درک مدیران هر سه قوه از ذخایر آبی و مدیریت آب در کشور و تعاملات دیپلماسی آینده نگرانه امروز بیش از هر زمان دیگری لازم و ضروری است.

منبع: خانه ملت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا